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Economically weak
Fight against poverty
New poor
Poor
Poverty
Poverty alleviation
Poverty datum line
Poverty in Canada
Poverty income threshold
Poverty level
Poverty line
Poverty reduction
Report of the Special Senate Committee on Poverty
Senate report on poverty
Senate report on poverty poverty line update
WPI
Water Poverty Index
Water management
Water policy
Water poverty

Translation of "water poverty " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Water Poverty Index | WPI [Abbr.]

indice de la pauvreté en eau | IPE [Abbr.]




Poverty in Canada: Report of the Special Senate Committee on Poverty [ Poverty in Canada | Report of the Special Senate Committee on Poverty ]

La pauvreté au Canada: Rapport du Comité spécial du Sénat sur la pauvreté au Canada [ La pauvreté au Canada | Rapport du Comité spécial du Sénat sur la pauvreté au Canada ]


fight against poverty | poverty alleviation | poverty reduction

lutte contre la pauvreté | réduction de la pauvreté


Senate report on poverty: poverty line update [ Senate report on poverty ]

La pauvreté au Canada: rapport sénatorial sur la pauvreté: seuil de la pauvreté [ La pauvreté au Canada ]


poverty line [ poverty level | poverty datum line ]

seuil de la pauvreté [ seuil de pauvreté | ligne de pauvreté ]


poverty [ economically weak | fight against poverty | new poor | poor ]

pauvreté [ économiquement faible | indigent | lutte contre la pauvreté | nouveau pauvre | pauvre ]


poverty line | poverty income threshold

seuil de pauvreté




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
19. Calls on the Commission, given the effects of the recent economic crisis, to collaborate with the Member States and regional and local authorities to conduct a study on water poverty issues, including issues of access and affordability; urges the Commission to further support and facilitate cooperation amongst water operators to aid those in less developed and rural areas, in order to support access to good quality water for all citizens in those areas;

19. invite la Commission, compte tenu des répercussions de la récente crise économique, à collaborer avec les États membres et les autorités locales et régionales pour mener une étude sur les problèmes de pauvreté en eau, notamment sur les questions de l'accès et de l'accessibilité économique; invite instamment la Commission à soutenir et faciliter davantage la coopération parmi les entreprises de distribution d'eau afin d'aider celles qui opèrent dans des régions moins développées et rurales en vue de soutenir l'accès à une eau de qualité pour tous les citoyens de ces régions;


19. Calls on the Commission, given the effects of the recent economic crisis, to collaborate with the Member States and regional and local authorities to conduct a study on water poverty issues, including issues of access and affordability; urges the Commission to further support and facilitate cooperation amongst water operators to aid those in less developed and rural areas, in order to support access to good quality water for all citizens in those areas;

19. invite la Commission, compte tenu des répercussions de la récente crise économique, à collaborer avec les États membres et les autorités locales et régionales pour mener une étude sur les problèmes de pauvreté en eau, notamment sur les questions de l'accès et de l'accessibilité économique; invite instamment la Commission à soutenir et faciliter davantage la coopération parmi les entreprises de distribution d'eau afin d'aider celles qui opèrent dans des régions moins développées et rurales en vue de soutenir l'accès à une eau de qualité pour tous les citoyens de ces régions;


19. Calls on the Commission, given the effects of the recent economic crisis, to collaborate with the Member States and regional and local authorities to conduct a study on water poverty issues, including issues of access and affordability; urges the Commission to further support and facilitate non-profit cooperation amongst water operators to aid those in less developed and rural areas, in order to support access to good quality water for all citizens in those areas;

19. invite la Commission, compte tenu des répercussions de la récente crise économique, à collaborer avec les États membres et les autorités locales et régionales pour mener une étude sur les problèmes de pauvreté en eau, notamment sur les questions de l'accès et de l'accessibilité économique; invite instamment la Commission à soutenir et faciliter davantage la coopération sans but lucratif parmi les entreprises de distribution d'eau afin d'aider celles qui opèrent dans des régions moins développées et rurales en vue de soutenir l'accès à une eau de qualité pour tous les citoyens de ces régions;


Measures safeguarding disadvantaged people are all the more important given the increase in water-poverty issues during the economic crisis and the inability of some people to pay their water bills.

Il est d’autant plus important d'adopter des mesures visant à protéger les populations défavorisées que la crise économique a exacerbé les problèmes de pauvreté liée à l'eau et que certaines personnes ne parviennent plus à payer leurs factures d’eau.


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National authorities are competent for taking concrete support measures safeguarding disadvantaged people and tackling water-poverty issues (e.g. through support for low-income households or through the establishment of public service obligations).

Les autorités nationales sont habilitées à prendre des mesures de soutien concrètes pour protéger les populations défavorisées et s'attaquer au problème de la pauvreté liée à l'eau (par exemple, en aidant les ménages à faibles revenus ou en instaurant des obligations de service public).


Observes that agricultural investment policies mostly focus on large-scale land acquisitions and on export-oriented agriculture that is usually unrelated to local economies; notes that the development of extensive irrigation in the targeted geographical investment areas of NAFSN may reduce water availability for other users, such as small-scale farmers or pastoralists; stresses that under those circumstances the ability of mega-PPPs to contribute to poverty reduction and food security must be critically assessed and improved; empha ...[+++]

constate que les stratégies d'investissement dans l'agriculture tendent à favoriser les acquisitions foncières à grande échelle et se concentrent sur une agriculture tournée vers l'exportation, généralement sans lien avec l'économie locale; relève que le développement de l'irrigation extensive dans les zones géographiques d'investissement relevant de la NASAN peut réduire la quantité d'eau disponible pour d'autres utilisateurs, tels que les petits agriculteurs ou éleveurs; souligne que dans ces circonstances, la capacité des PPP de grande envergure à contribuer à la réduction de la pauvreté et à la sécurité alimentaire doit faire l'obj ...[+++]


In the recent Communication “A decent life for all - ending poverty and giving the world sustainable future"[36], the Commission highlights water as one of the sectors which needs to be addressed in an integrated way to achieve basic human development and inclusive and sustainable growth in the post-2015 development agenda to be elaborated at UN level.

Dans la récente communication intitulée «Une vie décente pour tous: éradiquer la pauvreté et offrir au monde un avenir durable»[36], la Commission attire l'attention sur le secteur de l'eau, qui doit être abordé de manière intégrée afin de parvenir à un développement humain de base et à une croissance inclusive et durable dans le cadre du programme de développement pour l’après-2015, lequel sera élaboré à l'échelon des Nations unies.


Poverty reduction, inclusive growth and sustainable development depend heavily on the availability and quality of water supply.

La réduction de la pauvreté, la croissance inclusive et le développement durable dépendent fortement de la fourniture d'eau et de la qualité de l’approvisionnement en eau.


It is also being promoted through the recently launched Non-Governmental Organisations (Water Aid, Tear Fund [amp] Streams of Knowledge) campaign "End Water Poverty".

La dernière campagne d’organisations non gouvernementales (WaterAid, Tear Fund et Stream of Knowledge) «End Water Poverty» soutient également ce plan d’action.


It is also being promoted through the recently launched Non-Governmental Organisations (Water Aid, Tear Fund [amp] Streams of Knowledge) campaign "End Water Poverty".

La dernière campagne d’organisations non gouvernementales (WaterAid, Tear Fund et Stream of Knowledge) «End Water Poverty» soutient également ce plan d’action.




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Date index: 2021-04-10
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