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Serge Lefèvre
Secretary -translator - proofreader - interpreter
Team leader of the Translation Service

National Institute of Health and Disability Insurance (INAMI)
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“(Re)touching lives through photos - TED Talks -”

(video with English subtitles)

Translation of "European Shippers Organisation " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
European Shippers Organisation | ESO [Abbr.]

Organisation européenne de bateliers | ESO [Abbr.]


European Shippers' Council [ ESC | European National Shippers' Council ]

European Shippers' Council [ ESC | European National Shippers' Council ]


Dutch shippers organisation

organisation néerlandaise des transporteurs




European Consumers' Organisation [ BEUC | Bureau of European Union Consumers | European Bureau of Consumers Unions ]

Bureau Européen des Unions de Consommateurs


European organisation [ European intergovernmental organisation | European intergovernmental organization | European organization | European regional organisation | European regional organization ]

organisation européenne [ organisation intergouvernementale européenne | organisation régionale européenne ]


European standardisation body [ ESO | European standardisation organisation | European standardization body | European standardization organization ]

organisme européen de normalisation [ institut européen de normalisation | OEN ]


European Coal Organisation

Organisation européenne du charbon


European Space Agency [ ELDO | ESA [acronym] ESRO | European Launcher Development Organisation | European Launcher Development Organization | European Organization for the Development and Construction of Space Vehicle Launchers | European Space Research Organisation | European Space Research Organization | European Space Vehicle Launcher Development Organisation | European Space Vehicle Launcher Development Organization ]

Agence spatiale européenne [ CECLES | Centre européen de recherches spatiales | CERS | ESA | OERS | Organisation européenne de recherches spatiales | Organisation européenne pour la mise au point et la construction de lanceurs d'engins spatiaux ]


European Organisation for the Exploitation of Meteorological Satellites [ EUMETSAT ]

Organisation européenne pour l´exploitation de satellites météorologiques [ Eumetsat ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The ISA Programme should promote and, where appropriate, support the partial or full standardisation of existing interoperability solutions. This should be achieved in cooperation with other standardisation activities at Union level, European standardisation organisations and other international standardisation organisations.

Le programme ISA devrait promouvoir et, s'il y a lieu, contribuer à la normalisation partielle ou totale des solutions d'interopérabilité existantes et ce en coopération avec d'autres activités de normalisation au niveau de l'Union, des organismes européens de normalisation et d'autres organisations internationales compétentes.


The ISA 2 Programme should promote and, where appropriate, support the partial or full standardisation of existing interoperability solutions. This should be achieved in cooperation with other standardisation activities at Union level, European standardisation organisations and other international standardisation organisations.

Le programme ISA 2 devrait promouvoir et, s'il y a lieu, contribuer à la normalisation partielle ou totale des solutions d'interopérabilité existantes et ce en coopération avec d'autres activités de normalisation au niveau de l'Union, des organismes européens de normalisation et d'autres organisations internationales compétentes.


40. Calls on the EED to continue to cooperate with European-based organisations such as the Council of Europe, IDEA (the International Institute for Democracy and Electoral Assistance) and the Organisation for Security and Cooperation in Europe, in line with the EED’s Statutes;

40. demande au FEDEM de continuer de coopérer avec les organisations établies en Europe, comme le Conseil de l'Europe, l'Institut international pour la démocratie et l'assistance électorale et l'Organisation pour la sécurité et la coopération en Europe, conformément aux statuts du FEDEM;


20. Recommends that the Commission, in order to work on ensuring greater transparency and democracy in the process of the European Semester, organise a debate, before publishing the Annual Growth Survey (AGS), with representatives of the European Parliament on the Survey’s general guidelines and orientations; calls on the European Council not to approve the country-specific recommendations without taking the European Parliament´s opinion into account;

20. recommande à la Commission, avant de publier son examen annuel de la croissance, d'organiser un débat avec des représentants du Parlement européen sur les orientations générales de cet examen afin d'améliorer la transparence et la nature démocratique du processus du semestre européen; demande au Conseil européen de ne pas approuver les recommandations spécifiques par pays sans tenir compte de l'avis du Parlement européen;


In the United States, a consensus is very much emerging on the Shipping Deregulation Act of 1995, while in Europe and I am an active member of the European Shippers' Council because Inco is also a big exporter from Europe in Europe, we have launched a Europe-wide campaign to abolish the block exemption from price fixing which is enjoyed by liner cartels.

Aux États-Unis, un consensus est certainement en train de s'établir quant au Shipping Deregulation Act de 1995, tandis qu'en Europe et je suis un membre actif du European Shippers' Council parce que Inco est également un important exportateur d'Europe , nous avons lancé une campagne paneuropéenne pour faire abolir l'exemption générale dont jouissent les cartels de lignes de navigation lorsqu'il est question de fixation des prix.


1. Grants for the functioning of consumer organisations at Union level may be awarded to European consumer organisations which comply with all of the following conditions:

1. Des subventions pour le fonctionnement des associations de consommateurs actives à l'échelle de l'Union peuvent être octroyées à des associations de consommateurs européennes remplissant l'ensemble des conditions suivantes:


capacity building for regional, national and European consumer organisations, notably through training available in various languages and throughout the Union and exchange of best practices and expertise for staff members, in particular for consumer organisations in Member States where they are not sufficiently developed or which demonstrate a relatively low level of consumer confidence and awareness as evidenced by monitoring of consumer markets and the consumer environment in the Member States;

renforcement des capacités des associations de consommateurs régionales, nationales et européennes, notamment au moyen de formations pouvant être dispensées en différentes langues et sur l'ensemble du territoire de l'Union et d'échanges de bonnes pratiques et d'expertise destinés à leur personnel, en particulier pour les associations de consommateurs dans des États membres où elles sont insuffisamment développées ou dans des États membres où la surveillance des marchés et de l'environnement de consommation révèle un niveau relativement bas de confiance et de conscientisation des conso ...[+++]


(5) support through financing of European consumer organisations and through capacity building for consumer organisations at Union, national and regional level, increasing transparency and stepping up exchanges of best practice and expertise, consumer research and consumer information;

5) soutien aux organisations de consommateurs européennes par le biais d'un financement et par un renforcement des capacités des organisations de consommateurs aux niveaux de l'Union, national et régional, en accroissant la transparence ainsi que les échanges de bonnes pratiques et d'expertise, les enquêtes menées auprès des consommateurs et l'information des consommateurs;


5. Support through financing of European consumer organisations and through capacity building for consumer organisations at Union, national and regional level, increasing transparency and stepping up exchanges of best practice and expertise, consumer research and consumer information

5. Soutien aux organisations de consommateurs européennes par le biais d'un financement et par un renforcement des capacités des organisations de consommateurs aux niveaux de l'Union, national et régional, en accroissant la transparence ainsi que les échanges de bonnes pratiques et d'expertise, les enquêtes menées auprès des consommateurs et l'information des consommateurs


He therefore proposes continuing to provide financial support to European consumer organisations while reinforcing capacity building and stepping up exchanges of best practice, consumer research and consumer information for consumer organisations at Union, national and regional level.

Il propose de maintenir un soutien financier fort et de revenir à la présentation plus claire prévue dans le précédent programme, qui distinguait davantage le soutien financier des organisations actives au niveau européen du financement de formations.


(b) capacity building for local, regional, national and European consumer organisations, notably through training available in various languages and throughout the Union and exchange of best practice and expertise for staff members, in particular for consumer organisations in Member States where they are not sufficiently developed or which demonstrate a relatively low level of consumer confidence and awareness as evidenced by monitoring of consumer markets and the consumer environment in the Member States;

(b) renforcement des capacités des organisations de consommateurs locales, régionales, nationales et européennes, notamment au moyen de formations pouvant être dispensées en différentes langues et sur l'ensemble du territoire de l'Union et d'échanges de bonnes pratiques et d'expertise destinés à leur personnel, en particulier pour les organisations de consommateurs implantées dans des États membres où elles sont insuffisamment développées, ou dans ceux où la surveillance des marchés et de l'environnement de consommation révèle un nive ...[+++]


(b) capacity building for regional, national and European consumer organisations, notably through training and exchange of best practice and expertise for staff members, in particular for consumer organisations in Member States which demonstrate a relatively low level of consumer confidence and awareness as evidenced by monitoring of consumer markets and the consumer environment in the Member States;

(b) renforcement des capacités des organisations de consommateurs régionales, nationales et européennes, notamment au moyen de formations et d'échanges de bonnes pratiques et d'expertise destinés à leur personnel, en particulier pour les organisations de consommateurs implantées dans des États membres où la surveillance des marchés et de l'environnement de consommation révèle un niveau relativement bas de confiance et de conscientisation des consommateurs;


In order to achieve that objective, it is necessary to strengthen the scope for action, particularly through appropriate financial support to intermediaries such as European consumer organisations and European consumer centres, taking into account their major role in providing information and assistance to consumers about their rights, supporting consumers in consumer disputes, in particular with regard to access to appropriate dispute resolution mechanisms, and promoting consumer interests in the construction of the internal market.

Pour que cet objectif puisse être atteint, il convient de renforcer les capacités d'action, notamment par un soutien financier approprié des intermédiaires tels que les organisations de consommateurs au niveau européen et les centres européens des consommateurs, compte tenu de leur rôle majeur dans la fourniture d'informations et d'assistance aux consommateurs à propos de leurs droits, en particulier en ce qui concerne l'accès à des mécanismes appropriés de règlement des litiges, et la promotion des intérêts des consommateurs dans la construction du march ...[+++]


international European interest organisation’ means an international organisation, the majority of whose members are Member States or associated countries, and whose principal objective is to promote scientific and technological cooperation in Europe;

«organisation internationale d'intérêt européen », une organisation internationale dont la majorité des membres sont des États membres ou des pays associés, et dont l'objectif principal est de promouvoir la coopération scientifique et technologique en Europe;


33. Recalls that there is a proliferation of competing industrial standards for civilian and military products; regrets the limited success of the implementation of NATO's standardization agreements (STANAG) and recommendations (STANREC); calls on the Commission and EDA to promote a coherent set of common standards in defence and to develop 'hybrid standards' in dual-use areas; calls on the Member States to ensure that their future steps to set defence standards are based on the civilian suggestions made by the Commission and European standardisation organisations;

33. rappelle la prolifération des différentes normes industrielles pour les produits civils et militaires; regrette le succès limité de la mise en œuvre des accords de normalisation de l'OTAN (STANAG) et ses recommandations (STANREC); demande à la Commission et à l'AED de promouvoir une définition cohérente de normes communes en matière de défense et de développer des «normes hybrides» dans les zones à double usage; appelle les États membres à s'assurer que les prochaines mesures qu'ils prendront pour établir des normes de défense sont basées sur des suggestions civiles formulées par la Commission et des organismes de norm ...[+++]


any international European interest organisation;

toute organisation internationale d'intérêt européen;


2. For the purposes of paragraph 1, where one of the participants is the JRC, or an international European interest organisation or an entity created under Union law, it shall be deemed to be established in a Member State or associated country other than any Member State or associated country in which another participant in the same action is established.

2. Aux fins du paragraphe 1, lorsque l'un des participants est le CCR ou une organisation internationale d'intérêt européen ou une entité créée au titre du droit de l'Union, il est réputé établi dans un État membre ou un pays associé autre que l'État membre ou le pays associé dans lequel un autre participant à la même action est établi.


19. Considers that the European Commission and the European standardisation organisations should work in close cooperation in order to ensure, where relevant, coherence in the terminology used so that the rules are applied consistently throughout the EU;

19. estime que la Commission et les organismes européens de normalisation devraient œuvrer en étroite coopération afin de garantir, lorsque cela s'impose, la cohérence de la terminologie utilisée, de sorte que les règles s'appliquent de manière cohérente dans l'ensemble de l'Union;


(36) The power to adopt delegated acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union should be delegated to the Commission in order to ensure that the obligations imposed on the Member States for the authorisation of the organisations to join the EURES network as EURES Partners and to provide common indicators on the performance of those organisations can be amended in light of the experiences gained with their application or to take into account evolving needs on the labour market. It is of par ...[+++]

(36) Il convient que le pouvoir d'adopter des actes délégués, conformément à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, soit confié à la Commission, de sorte que les obligations incombant aux États membres en ce qui concerne l'autorisation des organismes désirant participer au réseau EURES en tant que partenaires d'EURES et la transmission d'indicateurs communs sur les résultats de ces organismes puissent être modifiées à la lumière de l'expérience tirée de leur application, ou de l'évolution des besoins sur ...[+++]


18. Calls on the EIF to cooperate with MFIs, requiring them to apply the European Code of Good Conduct for Microcredit Provision and prioritising those MFIs that have demonstrated their ability and willingness to cooperate with organisations providing further support to final beneficiaries; also calls on the EIF to enforce provisions in agreements with MFIs requiring them to cooperate more closely with organisations representing vulner ...[+++]

18. invite le FEI à coopérer avec les intermédiaires du microfinancement, en exigeant d'eux qu'ils appliquent le code européen de bonne conduite pour l'octroi de microcrédits et en accordant la priorité à ceux qui ont fait la preuve de leur capacité et de leur volonté de coopérer avec les organisations qui fournissent un soutien accru aux bénéficiaires finaux; invite également le FEI à faire appliquer les dispositions prévues dans les accords conclus avec les intermédiaires du microfinancement leur imposant de coopérer plus étroitemen ...[+++]


54. Calls on the Commission to allocate increased financial resources to the Agency for the Cooperation of Energy Regulators (ACER), and underlines that it should be authorised to recruit additional staff in order to enable the full and effective implementation of the monitoring of energy markets – to ensure integrity and transparency in energy trading and compliance with the Regulation on Energy Market Integrity and Transparency (REMIT) – as a precondition for the proper functioning of the EU internal energy market; notes that ACER’s competences should be strengthened vis-à-vis the European Network of Transmission System Operators for E ...[+++]

54. invite la Commission à doter l'Agence de coopération des régulateurs de l'énergie (ACER) de moyens financiers renforcés et souligne qu'elle devrait être autorisée à recruter du personnel supplémentaire pour permettre un contrôle complet et efficace des marchés de l'énergie, afin d'assurer l'intégrité et la transparence du commerce de l'énergie et la conformité au règlement concernant l'intégrité et la transparence du marché de l'énergie (REMIT), condition indispensable au bon fonctionnement du marché intérieur de l'énergie de l'Union; note que l'ACER devrait voir ses compétences renforcées par rapport au réseau européen des gestionnaires d ...[+++]


22. Calls for the transfer of skills between generations of workers to be organised in all plants which have unsatisfactory age pyramids for all highly skilled production posts; favours the promotion of the skills of young employees in businesses by means of a structural apprenticeship policy to develop the collective skills of employees; emphasises the importance of the skills and qualifications of workers in the base metal sector; calls for active employment and industrial policies ensuring that this knowledge is developed and recognised as an important asset of the European ...[+++]

22. demande que le transfert de compétences entre générations de travailleurs soit organisé dans toutes les usines qui ont une pyramide des âges déséquilibrée pour toutes les fonctions hautement qualifiées dans la production; se dit en faveur de la promotion des compétences des jeunes salariés dans l'entreprise par une politique structurelle d'apprentissage visant au développement des compétences collectives des employés; souligne l'importance des compétences et des qualifications des travailleurs dans le secteur des métaux de base; demande la mise en place de politiques industrielles et de l'emploi dynamiques afin de garantir le dévelop ...[+++]


6. Stresses that the international community has identified the situation of women with disabilities as a priority; recalls the conclusions of the office of the UN High Commissioner for Human Rights which stated that policies and programmes to address violence against women and girls with disabilities should be developed in close partnership with those persons who have disabilities, recognising their autonomy, and with disability organisations; underlines the need for regular oversight of institutions and appropriate training for caregivers; calls on the EU to incorporate the fight against disability discrimination into its external acti ...[+++]

6. souligne que la communauté internationale a attiré l'attention sur la priorité que constitue la situation des femmes handicapées; rappelle les conclusions du haut-commissariat des Nations unies aux droits de l'homme selon lesquelles il conviendrait de développer les politiques et programmes de lutte contre la violence à l'égard des femmes et des filles handicapées en partenariat étroit avec les handicapés, en reconnaissant leur autonomie, et avec les organisations de personnes handicapées; souligne la nécessité d'un contrôle régulier des institutions et d'une formation appropriée des soignants; insiste sur le fait qu'il convient qu ...[+++]


24. Deplores the fact that women and girls are the most affected by extreme poverty, while it is factually proven that investment in women and girls and empowering them through education is one of the most efficient ways of combating poverty; stresses the need to do more to secure the right to education and access thereto, especially for girls, and that action must be taken to prevent them from being forced to abandon their studies, as they often are when they marry and have children; stresses the need for action to include women and girls in investment and growth processes in third countries; maintains that it is essential to continue counteracting the gender pay gap; notes that European ...[+++]

24. regrette que les femmes et les jeunes filles soient les plus durement frappées par l'extrême pauvreté alors qu'il est matériellement prouvé que les investissements destinés aux femmes et aux jeunes filles et l'émancipation des femmes et des jeunes filles par l'éducation constituent l'un des instruments les plus efficaces dans la lutte contre la pauvreté; rappelle la nécessité de renforcer les efforts en matière de droit et d'accès à l'éducation, en particulier pour les filles, et de lutter contre l'abandon forcé des études auquel les femmes sont souvent contraintes en cas de mariage et lors de la naissance d'enfants; souligne qu'il est nécessaire d'agir afin d'inclure les femmes et des jeunes filles dans les processus d'investissement e ...[+++]


70. Stresses the urgent need to tackle the root causes of migration flows and, therefore, to address the external dimension of the refugee crisis, including by finding sustainable solutions to conflicts in our neighbourhood, through building cooperation and partnerships with the third countries concerned and through EU external policies; underlines the need for a comprehensive human rights-based approach to migration, and calls on the EU to reinforce its collaboration with the UN, including its agencies, as well as with regional organisations, governments and NGOs, in order to address the root causes of migration flows and improve the si ...[+++]

70. souligne qu'il est urgent de s'attaquer aux causes profondes des flux migratoires et, dès lors, de s'attaquer à la dimension extérieure de la crise des réfugiés, notamment en trouvant des solutions durables aux conflits dans notre voisinage par la mise en place de dispositifs de coopération et de partenariats avec les pays tiers concernés ainsi que dans le cadre de l'action extérieure de l'Union; souligne qu'il faut une stratégie globale fondée sur les droits de l'homme à l'égard de la migration et demande à l'Union de renforcer sa collaboration avec les Nations unies, et notamment ses agences, ainsi qu'avec les ...[+++]