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(video with English subtitles)
WIKIPEDIA (Consumer education) : Consumer education is the preparation of an individual to be capable of making informed decisions when it comes to purchasing products in a consumer culture.

Translation of "consumer education " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Consumer Education Research Center [ CERC | Consumer Education Research Group ]

Consumer Education Research Center [ CERC | Consumer Education Research Group ]


consumer education in primary and secondary schools

éducation du consommateur dans l'enseignement primaire et secondaire


consumer education

éducation des consommateurs [ éducation consommatrice ]








consumer information [ consumer education | consumer education(UNBIS) ]

information du consommateur [ éducation du consommateur ]


Federal/Provincial Working Group on Consumer Education and Plain Language [ Federal Provincial Task Force on Consumer Education and Plain Language ]

Groupe de travail fédéral-provincial sur l'éducation du consommateur et le langage simple


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

agence exécutive [ Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» | Agence exécutive du Conseil européen de la recherche | Agence exécutive du réseau transeuropéen de transport | Agence exécutive pour la compétitivité et l’innovation | Agence exécutive pour la recherche | Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l’agriculture et l’alimentation | Agence exécutive pour les petites et moyennes entreprises | Agence exécutive pour l’innovation et les réseaux | Chafea | E ...[+++]


consumer protection [ consumerism | consumer policy action plan | consumers' rights ]

protection du consommateur [ consommatisme | consumeurisme | défense du consommateur | droits du consommateur | plan d'action en faveur des consommateurs ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Action 15: Consumer education, including the actions targeted at young consumers, and the development of on-line interactive consumer education tools on consumer rights in the internal market and on cross-border transactions.

Action 15: Éducation des consommateurs, y compris des actions destinées aux jeunes consommateurs et mise au point d'outils éducatifs interactifs en ligne à l'intention des consommateurs, concernant les droits des consommateurs dans le marché intérieur et les transactions transfrontalières.


The Financial Consumer Agency of Canada, or FCAC, would consolidate related functions currently housed in Finance Canada, Industry Canada and OSFI. This agency would uphold the consumer protection provisions of our financial institution statutes, monitor institutions' compliance with their pledges to self-regulate, and provide consumer information and promote consumer education about financial services.

L'Agence de la consommation en matière financière du Canada regrouperait des fonctions connexes qu'on trouve à l'heure actuelle au ministère des Finances, au ministère de l'Industrie et au Bureau du surintendant des institutions financières. Cet organisme ferait respecter les dispositions sur la protection des consommateurs de nos loi sur les institutions financières, veillerait à ce que les institutions respectent leur engagement de s'autoréglementer, informerait les consommateurs et les sensibiliserait aux services financiers.


In addition, the FCAC assists individual consumers with inquiries about financial services and undertakes consumer education activities to help ensure that consumers are well informed.

L’ACFC vient aussi en aide aux consommateurs qui souhaitent obtenir de l’information au sujet de services financiers et organise des activités de sensibilisation des consommateurs afin de veiller à ce que ces derniers soient bien informés.


Objective II — Consumer information and education, and support to consumer organisations: to improve consumers’ education, information and awareness of their rights, to develop the evidence base for consumer policy and to provide support to consumer organisations, including taking into account the specific needs of vulnerable consumers.

Objectif II — Information et éducation des consommateurs, et soutien aux associations de consommateurs: améliorer l’éducation et l’information des consommateurs et leur faire mieux connaître leurs droits, développer la base d’informations sur laquelle la politique des consommateurs est fondée et soutenir les associations de consommateurs, y compris en tenant compte des besoins spécifiques des consommateurs vulnérables.


Consumer information and education, and support to consumer organisations: to improve consumers’ education, information and awareness of their rights, to develop the evidence base for consumer policy and to provide support to consumer organisations, including taking into account the specific needs of vulnerable consumers

améliorer l’éducation et l’information des consommateurs et leur faire mieux connaître leurs droits, développer la base d’informations sur laquelle la politique des consommateurs est fondée et soutenir les associations de consommateurs, y compris en tenant compte des besoins spécifiques des consommateurs vulnérables Information et éducation des consommateurs, et soutien aux associations de consommateurs:


Objective II — Consumer information and education, and support to consumer organisations: to improve consumers’ education, information and awareness of their rights, to develop the evidence base for consumer policy and to provide support to consumer organisations, including taking into account the specific needs of vulnerable consumers.

Objectif II — Information et éducation des consommateurs, et soutien aux associations de consommateurs: améliorer l’éducation et l’information des consommateurs et leur faire mieux connaître leurs droits, développer la base d’informations sur laquelle la politique des consommateurs est fondée et soutenir les associations de consommateurs, y compris en tenant compte des besoins spécifiques des consommateurs vulnérables;


7. Underlines that empowered and educated consumers help to foster competition, quality and innovation within the banking and financial services industries and recalls that educated and confident investors can provide additional liquidity to capital markets for investment and growth; stresses that consumer education and protection can never replace an efficient supervision but actually increases its effectiveness when in proper balance.

7. souligne que des consommateurs éduqués et dotés des moyens nécessaires contribuent à stimuler la concurrence, la qualité et l'innovation dans les secteurs des services bancaires et financiers, et rappelle que des investisseurs informés et confiants peuvent apporter des liquidités supplémentaires aux marchés de capitaux au titre de l'investissement et de la croissance; souligne que l'éducation et la protection du consommateur ne sauraient en aucun cas remplacer une supervision efficace mais que, dans les faits, elles augmentent l'ef ...[+++]


22. Underlines the fact that the development of a consumer culture is assisted by the systematic education of consumers as regards their rights and the assertion thereof; for this reason, the EU and the Member States should invest more in consumer information and education campaigns that target the right messages at the right consumer segment; emphasises the fact that consumer education must form part of lifelong education and recommends the use of new technologies (in particular the internet) as a means of informing consumers;

22. souligne que l'éducation systématique des consommateurs à leurs droits et à la façon de les faire valoir contribue au développement de la culture de protection des consommateurs; estime pour cette raison, que l'Union et les États membres devraient investir davantage dans l'information des consommateurs et dans des campagnes d'éducation mettant en cohérence le message et le groupe de consommateurs ciblé; insiste sur le fait que l'éducation des consommateurs devrait faire partie de l'éducation et de la formation tout au long de la v ...[+++]


22. Underlines the fact that the development of a consumer culture is assisted by the systematic education of consumers as regards their rights and the assertion thereof; for this reason, the EU and the Member States should invest more in consumer information and education campaigns that target the right messages at the right consumer segment; emphasises the fact that consumer education must form part of lifelong education and recommends the use of new technologies (in particular the internet) as a means of informing consumers;

22. souligne que l'éducation systématique des consommateurs à leurs droits et à la façon de les faire valoir contribue au développement de la culture de protection des consommateurs; estime pour cette raison, que l'Union et les États membres devraient investir davantage dans l'information des consommateurs et dans des campagnes d'éducation mettant en cohérence le message et le groupe de consommateurs ciblé; insiste sur le fait que l'éducation des consommateurs devrait faire partie de l'éducation et de la formation tout au long de la v ...[+++]


22. Underlines the fact that the development of a consumer culture is assisted by the systematic education of consumers as regards their rights and the assertion thereof; for this reason, the EU and the Member States should invest more in consumer information and education campaigns that target the right messages at the right consumer segment; emphasises the fact that consumer education must form part of lifelong education and recommends the use of new technologies (in particular the internet) as a means of informing consumers;

22. souligne que l'éducation systématique des consommateurs à leurs droits et à la façon de les faire valoir contribue au développement de la culture de protection des consommateurs; estime pour cette raison, que l'Union européenne et les États membres devraient investir davantage dans l'information des consommateurs et dans des campagnes d'éducation mettant en cohérence le message et le groupe de consommateurs ciblé; insiste sur le fait que l'éducation des consommateurs devrait faire partie de l'éducation et de la formation tout au l ...[+++]


4.3. Action 15: Consumer education, including the actions targeted at young consumers, and the development of on-line interactive consumer education tools

4.3. Action 15: éducation des consommateurs, y compris les actions destinées aux jeunes consommateurs, et mise au point d'outils éducatifs interactifs en ligne à l'intention des consommateurs


4.3. Action 15: Consumer education, including the actions targeted at young consumers, and the development of on-line interactive consumer education tools 7

4.3. Action 15: éducation des consommateurs, y compris les actions destinées aux jeunes consommateurs, et mise au point d'outils éducatifs interactifs en ligne à l'intention des consommateurs 9


4.3. Action 15: Consumer education, including the actions targeted at young consumers, and the development of on-line interactive consumer education tools 7

4.3. Action 15: éducation des consommateurs, y compris les actions destinées aux jeunes consommateurs, et mise au point d'outils éducatifs interactifs en ligne à l'intention des consommateurs 9


4.3. Action 15: Consumer education, including the actions targeted at young consumers, and the development of on-line interactive consumer education tools

4.3. Action 15: éducation des consommateurs, y compris les actions destinées aux jeunes consommateurs, et mise au point d'outils éducatifs interactifs en ligne à l'intention des consommateurs


The Commission for its part is committed, as part of its health and consumer protection strategy, to ensure better informed and educated consumers.[46] In this context, the Commission plans a conference for Spring 2007 to bring together examples of best practice in consumer education and improving consumer financial literacy.

Pour sa part, la Commission s’engage, dans le cadre de sa stratégie en matière de santé et de protection des consommateurs, à garantir une meilleure information et une meilleure éducation de ces derniers[46]. Dans ce contexte, elle projette d’organiser une conférence au printemps 2007, pour fédérer les meilleures pratiques en matière d’éducation des consommateurs, ainsi que sur la manière d’améliorer leur connaissance du secteur financier.


Action 15: Consumer education, including the actions targeted at young consumers, and the development of on-line interactive consumer education tools on consumer rights in the internal market and on cross-border transactions.

Action 15: Éducation des consommateurs, y compris des actions destinées aux jeunes consommateurs et mise au point d'outils éducatifs interactifs en ligne à l'intention des consommateurs, concernant les droits des consommateurs dans le marché intérieur et les transactions transfrontalières.


This new agency will be able to uphold the consumer protection provisions of financial institution statutes, monitor institutions' compliance with their pledges to self-regulate, and provide consumer information and promote consumer education about financial services.

Cette nouvelle agence pourra faire observer les dispositions des lois sur les institutions financières qui concernent la protection des consommateurs, elle veillera à ce que les institutions respectent leurs engagements d'autoréglementation, elle fournira de l'information aux consommateurs et les aidera à mieux faire connaître les secteurs de services financiers.


19. Congratulates the Commission on incorporating consumer education in information campaigns at all levels of the education system, from primary school to adult education, including university education (European consumer law), and devoting a special budget to such education as part of the action plan;

19. félicite la Commission pour son souci d"inscrire l"éducation à la consommation dans les actions de formation à tous les niveaux du système scolaire, de l"école primaire à la formation pour adultes, en passant par l"université (droit européen du consommateur) et d"y consacrer un budget spécifique dans le cadre du programme d"action;


...tions decisions; Whereas consumer education, which should be part of a life long process, and information will enhance the consumer's capacity for self-protection; Whereas information plays an important role as an instrument for the defense of the consumers' interest and in making the most of the internal market, and whereas the development and the improvement of the links between the different agents that contribute to spread information to consumers must be an important part of the policy of consumer protection, particularly with today's methods and techniques of communication; Whereas investment in consumer education and informatio ...[+++]

...oix commerciaux judicieux seront plus efficaces si celui-ci possède les connaissances de base et les compétences requises pour comprendre ces informations et en tenir compte lors de ses opérations commerciales ; considérant que l'éducation des consommateurs, qui devrait durer toute leur vie, et leur information les rendront mieux à même de se protéger ; considérant que l'information joue un rôle important aux fins de la défense des intérêts des consommateurs et pour tirer le meilleur parti du marché intérieur ; que le développement et l'amélioration des liens entre les différents agents qui contribuent à diffuser l'information aux consommateur ...[+++]


However, actions at Community level to improve the flow of consumer information have taken the following forms: - descriptive information about goods and services: this information often appears in the form of labelling and some of the Directives mentioned earlier contain provisions relating to the requirements for such information; - prices surveys : the Commission sponsors comparative studies of prices of certain products as a means of detecting the extent of market segmentation, and to provide a basis for policy decisions; - comparative tests : many consumer associations undertake comparative tests and make the results available to their members: action has been taken . to provide financial assistance to the smaller associations to enabl ...[+++]

Toutefois, les actions communautaires destinées à améliorer l'information des consommateurs ont pris les formes suivantes : - informations descriptives sur les biens et services : cette information apparaît souvent par l'intermédiaire de l'étiquetage et certaines des directives mentionnées plus haut reprennent des dispositions fixant des exigences pour ce type d'informations; - enquêtes sur les prix : la Commission parraine des études comparatives sur les prix de certains produits, afin de cerner la segmentation du marché et de dispos ...[+++]