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“Beau Lotto + Amy O'Toole: Science is for everyone, kids included - TED Talks -”

(video with English subtitles)

Translation of "avion à hélice " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
avion à hélice propulsive [ avion à hélices propulsives ]

pusher aeroplane


avion à hélices tractives [ avion à hélice tractive ]

tractor aeroplane [ tractor airplane ]








avion à hélice | avion à hélices

propeller driven aeroplane


hélice transsonique | hélice supercritique | hélice cimeterre | propfan | soufflante-hélice | soufflante non carénée | doublet de propfan | propfan contrarotatif | hélice transsonique contrarotative | hélice supercritique contrarotative | doublet contrarotatif | propulseur à hélices à grande vitesse

propfan | prop-fan | free fan | ultra fan | advanced propeller | single-rotation propfan | unducted fan | UDF | contra-rotating propfan | counter-rotation propfan | counter-rotational propfan | ultra-bypass engine | UBE | ultra-high bypass | UHB


gros-porteur | avion à fuselage large | avion géant | avion géant à réaction | avion gros porteur à réaction | avion à réaction gros porteur | gros porteur à réaction | avion gros-porteur | avion gros porteur

jumbo jet | jumbo-jet | heavy jet | wide body aircraft | wide-body aircraft | giant aircraft | wide-body jet




avion à ailes rigides [ av ar ]

fixed wing aircraft [ FWA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
des avions monomoteurs à hélice ayant une masse maximale certifiée au décollage inférieure ou égale à 5 700 kg et une MOPSC de 5, ou

single-engined propeller-driven aeroplanes having a maximum certified take-off mass of 5 700 kg or less and a MOPSC of 5, or


«Sauf pour l’exploitation d’avions monomoteurs à hélice ou d’hélicoptères monomoteurs à motorisation non complexe ayant une MOPSC de 5, décollant et atterrissant sur le même aérodrome ou site d’exploitation, en VFR de jour, et pour l’exploitation de planeurs et de ballons, la structure principale du manuel d’exploitation est la suivante:»

‘Except for operations with single engined propeller-driven aeroplanes with a MOPSC of 5 or single engined non-complex helicopters with a MOPSC of 5, taking off and landing at the same aerodrome or operating site, under VFR by day, and for operations with sailplanes and balloons, the main structure of the OM shall be as follows:’.


des avions monomoteurs à hélice ayant une masse maximale certifiée au décollage inférieure ou égale à 5 700 kg et une MOPSC de 5 ou moins; ou

single-engined propeller-driven aeroplanes having a maximum certified take-off mass of 5 700 kg or less and a MOPSC of 5 or less; or


les détails des modifications et réparations effectuées sur l'avion, le ou les moteurs, l'hélice ou les hélices, et tout élément vital pour la sécurité en vol, au moins douze mois après qu'ils ont été définitivement retirés du service».

details of current modifications and repairs to the aircraft, engine(s), propeller(s) and any other component vital to flight safety, at least 12 months after they have been permanently withdrawn from service’.


Les réactés ont à toutes fins pratiques remplacé les avions à hélice, et on a connu depuis une réduction spectaculaire des accidents d'avion.

Jets have virtually replaced turboprop aircraft, and there has been a spectacular reduction in aircraft accidents since that time.


deux systèmes indépendants de mesure de la pression statique ; sauf pour les avions à hélices d'une masse maximale certifiée au décollage de 5700 kg ou moins, pour lesquels il n'est exigé qu'un système de mesure de la pression statique et une prise statiques de secours;

Two independent static pressure systems, except that for propeller driven aeroplanes with maximum certificated take-off mass of 5700 kg or less, one static pressure system and one alternate source of static pressure is allowed.


(b) L'exploitant doit s'assurer que les avions à hélice, avec une configuration maximale approuvée en sièges passagers égale ou inférieure à 9, et dont la masse maximale au décollage est égale ou inférieure à 5700 kg, sont exploités conformément aux dispositions de la sous-partie H (Classe de performances B).

(b) An operator shall ensure that propeller driven aeroplanes with a maximum approved passenger seating configuration of 9 or less, and a maximum take-off mass of 5700 kg or less are operated in accordance with Subpart H (Performance Class B).


(ii) Pour les avions à hélices à:

(ii) For propeller driven aeroplanes at:


Le changement qui est en train de se produire, honorables sénateurs, est probablement le plus important dans l'histoire de l'aviation canadienne - peut-être plus important encore que le remplacement de l'ancienne flotte d'avions à hélice par les avions à réaction - mais nous nous en sortirons.

It is quite a scene out there, honourable senators, probably the greatest change in aviation in Canadian history — perhaps even overtaking the addition of jets to the old propeller fleet — but we shall get through it.


des détails des modifications et réparations effectuées sur l'avion, le(s) moteur(s), le(s) hélice(s), et tout élément vital pour la sécurité en vol -12 mois après que l'avion a été définitivement retiré du service.

Details of current modifications and repairs to the aeroplane, engine(s), propeller(s) and any other aeroplane component vital to flight safety – 12 months after the aeroplane has been permanently withdrawn from service.


À l'heure actuelle, le terrain d'aviation de Getterön n'est utilisé que pour les petits avions à hélice et l'aire d'atterrissage est habituellement la prairie.

At present, the Getterön airstrip is only used by small propeller-driven aircraft and the actual runway is simply grassland.


En 1992, Aher-Waggon a acheté au Danemark un avion à hélices PA 28-140, de la marque Piper, qui était immatriculé dans cet État depuis 1974.

In 1992 Aher-Waggon bought in Denmark a propeller-driven Piper PA 28-140 aircraft which had been registered in that State since 1974.


Cette question a été soulevée dans le cadre d'un litige opposant Aher-Waggon GmbH (ci-après «Aher-Waggon») au Luftfahrt-Bundesamt (office fédéral de l'aviation, ci-après le «Bundesamt»), à la suite du refus de ce dernier de lui délivrer un permis de vol pour un avion à hélices, qui avait été précédemment immatriculé au Danemark.

That question was raised in proceedings between Aher-Waggon GmbH ('Aher-Waggon') and the Luftfahrt-Bundesamt (Federal Office of Aviation; 'the Bundesamt') following the refusal by the Bundesamt to grant Aher-Waggon registration for a propeller-driven aircraft previously registered in Denmark.


JAR 22Sailplanes and Powered Sailplanes (planeurs et motoplaneurs) JAR 25Large Aeroplanes (grands avions) JAR AWOAll Weather Operations (exploitation tous temps) JAR EEngines (moteurs) JAR PPropellers (hélices) JAR APUAuxiliary Power Units (groupes auxiliaires de puissance) JAR TSOTechnical Standards Orders (prescriptions de normes techniques) JAR VLAVery Light Aeroplanes (avions très légers) JAR 145Approved Maintenance Organisations (organisations d'entretien approuvées)

JAR 22Sailplanes and powered sailplanes JAR 25Large aeroplanes JAR AWOAll weather operations JAR EEngines JAR PPropellers JAR APUAuxiliary power units JAR TSOTechnical standards orders JAR VLAVery light aeroplanes JAR 145Approved maintenance organizations


C'étaient des pilotes d'avions à réaction, de turboréactés, d'avions à hélices, d'ATR-42 et ainsi de suite.

They were pilots of jets, turbo jets, propeller aircraft, ATR-42s and so on.