Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CEFA
CIES
CIHEAM
CISDCE
Centre d'études de la famille africaine
Centre d'études sur la famille africaine
Centre international d'étude du sport
Centre international d'études sur la famille

Translation of "Centre international d'études sur la famille " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Centre international d'études sur la famille de Bratislava

Bratislava International Centre for Family Studies


Centre international d'études sur la famille

International Centre for Studies on the Family


Centre d'études de la famille africaine | CEFA [Abbr.]

Centre for African Family Studies | CAFS [Abbr.]


Centre d'études sur la famille africaine

Centre for African Family Studies


Centre international d'études et de documentation sur les Communautés européennes | CISDCE [Abbr.]

International Centre for European Community Studies and Documentation | CISDCE [Abbr.]


Centre International de Hautes Etudes Agronomiques Méditerranéennes | CIHEAM [Abbr.]

International Centre for Advanced Mediterranean Agronomic Studies | ICAMAS [Abbr.]


Centre international d'étude du sport | CIES

International Centre for Sport Studies
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
L. considérant que l'attitude du milieu social, de la famille, des pairs, des modèles de rôle et des professeurs, ainsi que des centres d'orientation et de conseil pour le choix des études exerce une influence prépondérante dans le choix d'une filière d'études par les élèves, de même que dans la modification des stéréotypes de genre, et que les professeurs, en tant que vecteurs de changeme ...[+++]

L. considering the significant influence of the social environment, family attitudes, peers, role models and teachers, as well as of centres for tutoring and advice on course choice, on the selection of students‘ study areas and changing gender stereotypes, and given that teachers as agents of social change, by their attitudes and teaching practices, are essential to the promotion of gender equality, diversity and mutual understanding and respect; also considering that schoolteachers can rea ...[+++]


L. considérant que l'attitude du milieu social, de la famille, des pairs, des modèles de rôle et des professeurs, ainsi que des centres d'orientation et de conseil pour le choix des études exerce une influence prépondérante dans le choix d'une filière d'études par les élèves, de même que dans la modification des stéréotypes de genre, et que les professeurs, en tant que vecteurs de changeme ...[+++]

L. considering the significant influence of the social environment, family attitudes, peers, role models and teachers, as well as of centres for tutoring and advice on course choice, on the selection of students‘ study areas and changing gender stereotypes, and given that teachers as agents of social change, by their attitudes and teaching practices, are essential to the promotion of gender equality, diversity and mutual understanding and respect; also considering that schoolteachers can rea ...[+++]


L. considérant que l'attitude du milieu social, de la famille, des pairs, des modèles de rôle et des professeurs, ainsi que des centres d'orientation et de conseil pour le choix des études exerce une influence prépondérante dans le choix d'une filière d'études par les élèves, de même que dans la modification des stéréotypes de genre, et que les professeurs, en tant que vecteurs de changemen ...[+++]

L. considering the significant influence of the social environment, family attitudes, peers, role models and teachers, as well as of centres for tutoring and advice on course choice, on the selection of students‘ study areas and changing gender stereotypes, and given that teachers as agents of social change, by their attitudes and teaching practices, are essential to the promotion of gender equality, diversity and mutual understanding and respect; also considering that schoolteachers can reac ...[+++]


15. observe, sur la base du RAA du Centre, que, sur l'ensemble de l'exercice 2010, près de 55 % du volume total de pages traduites a été traité en externe; constate que, selon ce rapport, le Centre a pris des mesures pour consolider sa gestion du flux de travaux de traduction en 2010 en fusionnant la section «Gestion des demandes» avec la section «Gestion free-lance»; observe notamment qu'une étude externe, qui a été lancée pour ...[+++]

15. Acknowledges from the Centre's AAR that during the financial year 2010 around 55 % of the total volume of pages translated was outsourced; notes from its AAR that the Centre took steps to consolidate the management of its translation workflow in 2010 by merging the Demand Management and Freelance Management Sections; acknowledges, in particular, that an external study on validation of the ratio between works carried out internally and outsourcing has been completed and that the calculation model used by the Centre was validated; ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
L’Organisation de coopération et de développement économiques (OCDE), la Division des études sur la famille et le travail de Statistique Canada, Ottawa, Ontario, Canada, l’unité Économétrie et soutien statistique à la lutte antifraude (ESAF), direction générale Centre commun de recherche de la Commission européenne, et l’unité Soutien à l’Espace européen de la recherche (SERA), direction générale Centre commun de recherche de la Co ...[+++]

The Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD), the Family and Labour Studies Division of Statistics Canada, Ottawa, Ontario, Canada, the Econometrics and Statistical Support to Antifraud (ESAF) Unit, Directorate-General Joint Research Centre of the European Commission and the Support to the European Research Area (SERA) Unit, Directorate-General Joint Research Centre of the European Com ...[+++]


[11] La capacité d’insertion professionnelle accrue figurait également parmi les conclusions de l’étude “Study on the Professional Value of Erasmus Mobility” réalisée par l’International Centre for Higher Education Research (INCHER-Kassel) et l’Université de Cassel, Allemagne (novembre 2006).

[11] “Increased employability” was also a finding in the “Study on the Professional Value of Erasmus Mobility” by the International Centre for Higher Education Research (INCHER-Kassel) and the University of Kassel, Germany (November 2006).


18. rappelle que l'UE soutient la coopération régionale en mer Noire notamment par sa participation au projet TRACECA (couloir de transport Europe-Caucase-Asie), au programme INOGATE (transport international de pétrole et de gaz à destination de l'Europe), au programme environnemental pour la mer Noire, au centre régional de l'énergie de la mer Noire et au centre international d'études de la mer ...[+++]

18. Recalls that the EU provides support for regional cooperation in the Black Sea, particularly through its involvement in the TRACECA (Transport Corridor Europe-Caucasus-Asia) and INOGATE (Interstate Oil and Gas Transport to Europe) programmes, the Black Sea environmental programme, the Black Sea regional energy centre and the Black Sea international study centre;


- le Centre international de formation européenne: étude, enseignement, formation et recherche sur les problèmes de l'unification européenne et mondiale, le fédéralisme, le régionalisme et les transformations des structures de la société contemporaine, d'un point de vue fédéraliste mondial.

- the International Centre for European Training in study, education, training and research on issues of European and world unification, federalism, regionalism and the changing structures of contemporary society, from a world federalist viewpoint.


Dans le cadre de la mise en oeuvre de la stratégie en faveur de la mobilité au sein de l'espace européen de la recherche [15], la Commission a lancé plusieurs initiatives, en coopération étroite avec les États membres, dont le "Portail consacré à la mobilité des chercheurs" [16], qui fournit des informations au niveau national et européen, accessibles sur le web, sur les possibilités d'emploi spécifiques et les possibilités d'études postdoctorales pour les chercheurs, et le Réseau européen des ...[+++]

As part of the implementation of the Mobility Strategy for the European Research Area [15], the Commission has launched several initiatives, in close cooperation with the Member States, including the "The Researcher's Mobility Portal" [16], which provides web-based national and Community information on a European scale, specific job and fellowship opportunities for researchers, and the European network of mobility centres( ERA-MORE) which will provide researchers and their families ...[+++]


Les principes et les lignes directrices couvrent ainsi l'obtention d'avis par le truchement de groupes ad hoc et de groupes d'experts permanents, de consultants extérieurs (personnes, groupes ou entreprises, éventuellement dans le cadre de contrats d'étude), et les cas dans lesquels ces mécanismes sont utilisés conjointement à une expertise interne (au sein des services de la Commission et du Centre commun de recherche).

The principles and guidelines thus cover the collection of advice though ad hoc and permanent expert groups; external consultants (individuals, groups or companies, possibly using study contracts); and instances when these mechanisms are used in conjunction with in-house expertise (residing in Commission departments and in the Joint Research Centre).




datacenter (12): www.wordscope.ca (v4.0.br)

Centre international d'études sur la famille ->

Date index: 2022-05-14
w