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Chute assurant l'énergie de pointe

Translation of "Chute assurant l'énergie de pointe " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
chute assurant l'énergie de pointe

head drop making peak-load power
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Troisièmement, il convient de mettre au point des instruments, tels que les nouvelles technologies énergétiques et les technologies fondées sur les énergies renouvelables, les mesures de diversification et les pratiques assurant un meilleur rendement énergétique, qui permettront de réduire la dépendance à l'égard des importations de combustibles, de faire baisser la demande d'énergie, d'affaiblir la corrélation entre croissance éco ...[+++]

The third challenge is to develop instruments, such as new and renewable energy technologies, diversification measures and energy efficient practices, which will reduce dependence on imported fuels, cut energy demand, reduce the connection between economic growth and energy consumption and thus improve energy security in the long term.


La centrale Obervermuntwerk II utilise la hauteur de chute entre deux lacs (le lac de retenue de la Silvretta situé à 2 000 m d'altitude et le lac de Vermunt, à 300 m plus bas) pour, si nécessaire, injecter rapidement de l'énergie de pointe ou de l'énergie d'équilibrage dans le réseau public.

Obervermuntwerk II will utilise the head between two reservoirs – the Silvretta (altitude of around 2000 metres) and the Vermunt (around 300 metres lower) – to rapidly deliver peak and regulating energy to the public power grid when necessary.


Cela représente plusieurs occasions à saisir : (a) assurer la production d'électricité fiable, efficiente et rentable à proximité des centres d'utilisation, tout en évitant d'effectuer des investissements dispendieux dans une infrastructure de transmission de haute tension; (b) « verdir » nos vastes flottes de transport « de point à point » et de « retour à la base » avec le gaz naturel dans les grands centres canadiens et dans le ...[+++]

This presents opportunities to: (a) deliver reliable, efficient, and cost-effective power generation in close proximity to load centres. This also avoids significant investments in high voltage transmission infrastructure; (b) ``green'' our large ``point to point'' and ``return to base'' transportation fleets with natural gas in major Canadian centres and in high-traffic cross-border corridors; (c)continue our long-standing seamless energy trade relationship with the United States and maintain and improve upon Canada's ability to attract investment in energ ...[+++]


(Le document est déposé) Question n 152 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le développement des ressources gazières non classiques, y compris le gaz de schiste, le gaz de formation imperméable et le méthane de houille, et l’impact possible sur l’environnement: a) le cas échéant, quelles recherches le gouvernement a-t-il entreprises au sujet du développement des ressources gazières non classiques, (i) quelle était la portée de ces recherches pour ce qui est, par exemple, de la qualité de l’air, de l’impact sur les écosystèmes aquati ...[+++]

(Return tabled) Question No. 152 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the development of unconventional gas resources, including shale, tight and coal bed methane, and its possible impacts on the environment: (a) what, if any, research has the government undertaken regarding the development of unconventional gas resources, (i) what was the scope of this research in the areas of, but not limited to, air quality, aquatic and terrestrial ecosystem impacts, economic impacts, occupational risks, public safety concerns, and seismic risks, (ii) what, if any, resources did the government provide for this research, (iii) what, if any, process was e ...[+++]


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1. LA PRÉSENTE ANNEXE DÉCRIT LA PROCÉDURE PAR LAQUELLE LE FABRICANT OU SON MANDATAIRE QUI S ’acquitte des obligations énoncées au point 2 de la présente annexe assure et déclare que le produit consommateur d’énergie satisfait aux exigences pertinentes de la mesure d’exécution applicable.

1. THIS ANNEX DESCRIBES THE PROCEDURE WHEREBY THE MANUFACTURER OR ITS AUTHORISED REPRESENTATIVE WHO CARRIES OUT THE OBLIGATIONS LAID DOWN IN POINT 2 OF THIS ANNEX ENSURES AND DECLARES THAT THE EuP ð product ï satisfies the relevant requirements of the applicable implementing measure.


1. LA PRÉSENTE ANNEXE DÉCRIT LA PROCÉDURE PAR LAQUELLE LE FABRICANT QUI S ’acquitte des obligations énoncées au point 2 de la présente annexe assure et déclare que le produit consommateur d’énergie satisfait aux exigences de la mesure d’exécution applicable.

1. THIS ANNEX DESCRIBES THE PROCEDURE WHEREBY THE MANUFACTURER WHO SATISFIES THE OBLIGATIONS OF POINT 2 OF THIS ANNEX ENSURES AND DECLARES THAT THE EuP ð product ï satisfies the requirements of the applicable implementing measure.


Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a- ...[+++]

Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]


b) mettre au point des moyens et instruments qui pourront être utilisés par la Commission et les États membres pour assurer le suivi, la surveillance et l'évaluation de l'incidence des mesures adoptées par la Communauté et ses États membres dans les domaines de l'efficacité énergétique et des énergies renouvelables, y compris les aspects énergétiques des transports.

(b) to develop means and instruments, which may be used by the Commission and the Member States, to follow up, monitor and evaluate the impact of the measures adopted by the Community and its Member States in the fields of energy efficiency and renewable energy sources, including the energy aspects of transport.


a) la mise au point, le développement et la diffusion de technologies et de solutions, par exemple l'encouragement à la modification des comportements en matière de consommation d'énergie (débouchant sur une Europe dotée d'une "intelligence énergétique") et de nouvelles approches en ce qui concerne la mobilité, permettant d'assurer la conservation et une utilisation plus rationnelle, efficace et durable des ressources naturelles av ...[+++]

(a) the design, development and dissemination of technologies and solutions, such as promotion of changes in energy consumption behaviour (leading to an energy-intelligent Europe) and new approaches relating to mobility, making it possible to ensure the conservation and more rational, efficient and sustainable use of natural resources, with less waste and emissions and a reduction in the impact of economic activity on the environment.


Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique M. Jan DE BOCK Représentant permanent adjoint Pour le Danemark M. Jann SJURSEN Ministre de l'Energie M. Soeren SKAFTE Secrétaire d'Etat à l'Industrie et à l'Energie Pour l'Allemagne M. Dieter von WÜRZEN Secrétaire d'Etat auprès du Ministre fédéral de l'Economie Pour la Grèce M. Georges APOSTOLAKIS Secrétaire général à l'Energie Pour l'Espagne M. Claudio ARANZADI Ministre de l'Industrie et de l'Energie Pour la France M. Gérard LONGUET Ministre de l'Industrie et du Commerce extérieur Pour l'Irlande M. Brian COW ...[+++]

The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium Mr Jan DE BOCK Deputy Permanent Representative Denmark Mr Jann SJURSEN Minister for Energy Mr Soeren SKAFTE State Secretary, Ministry of Industry and Energy Germany Mr Dieter von WÜRZEN State Secretary, Federal Ministry of Economic Affairs Greece Mr Georges APOSTOLAKIS Secretary-General for Energy Spain Mr Claudio ARANZADI Minister for Industry and Energy France Mr Gérard LONGUET Minister for Energy and External Trade Ireland Mr Brian COWEN Minister for Energy Italy Mr Paolo SAVONA Minister for Industry Luxembourg Mr Alex BODRY Minister for Energy Netherlands Mr Koos ANDRIESSEN Minister for Energy Portugal Mr Luis Filipe ...[+++]




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Date index: 2021-02-09
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