Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Coût de perception d'une redevance
Coûts de perception
Frais de perception
Lieu de perception des redevances
Organe de perception de la redevance
Perception d'une redevance
Perception d'une redevance sur les voies encombrées
Perception de redevances sur l'émission de polluants

Traduction de «Coût de perception d'une redevance » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
coût de perception d'une redevance

cost of collecting a fee


coûts de perception | frais de perception

collection costs | costs of collection


lieu de perception des redevances

place where fees are charged


perception de redevances sur l'émission de polluants

charge on emissions


Système de perception des redevances pour les communications

Royalty Collection System for Communications


Accord multilatéral relatif à la perception des redevances de route

Multilateral agreement relating to the collection of route charges


perception d'une redevance sur les voies encombrées

use of congestion pricing




organe de perception de la redevance

fee collection agency
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
54. est favorable au retrait de la proposition obsolète relative aux redevances de sûreté aérienne; est sceptique quant à l'avenir de cette proposition, étant donné les nombreuses difficultés qu'elle a entraînées, notamment en ce qui concerne le champ d'application de la directive, la question des coûts et le financement public, tout en reconnaissant que les redevances de sûreté aérienne doivent être équitables et proportionnées; estime que les principes communs régissant la perception ...[+++]

54. Agrees with the withdrawal of the outdated proposal on aviation security charges; is sceptical about the future of this proposal, while agreeing that aviation security charges should be fair and proportionate, given the proposal’s numerous difficulties, including the scope of the directive, the cost-relatedness issue and state financing; believes that common principles for the levying of security charges at Community airports should be aligned with the Airport Charges Directive; recalls that the cohesion policy, with over one third of the EU’s budget, is currently the EU’s largest investment tool, and acknowledges its positive contribution to the reduction of region ...[+++]


Toutefois, si la perception de redevances correspondant au coût des effets du bruit s'applique au fret routier conformément au droit de l'Union, il y a lieu de ne pas mettre en œuvre cette limite.

However, if charging of cost of noise is applied to road freight transport in accordance with Union law, such limitation should not apply.


4. Les gestionnaires de l'infrastructure sont autorisés à ne pas appliquer le paragraphe 3 si, dans l'État membre concerné, la perception de redevances correspondant au coût des effets du bruit s'applique au fret routier conformément au droit de l'Union.

4. Infrastructure managers shall be allowed not to apply paragraph 3 if similar charging of cost of noise is applied to road freight transport in accordance with Union law in the Member State concerned.


53. est favorable au retrait de la proposition obsolète relative aux redevances de sûreté aérienne; est sceptique quant à l'avenir de cette proposition, étant donné les nombreuses difficultés qu'elle a entraînées, notamment en ce qui concerne le champ d'application de la directive, la question des coûts et le financement public, tout en faisant valoir que les redevances de sûreté aérienne doivent être équitables et proportionnées; estime que les principes communs régissant la perception ...[+++]

53. Agrees with the withdrawal of the outdated proposal on aviation security charges; whilst supporting the need for aviation security charges to be fair and proportionate, is sceptical about the future of this proposal, given the numerous difficulties surrounding it, including the scope of the directive, cost-relatedness issues and state financing; believes common principles for levying security charges at Community airports should be aligned with the Airport Charges Directive;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Lorsque la législation de l'Union autorise la perception de redevances correspondant au coût des effets du bruit émis par le fret routier, les Les redevances d'utilisation de l'infrastructure sont modifiées pour tenir compte du coût des effets du bruit causé par l'exploitation des trains conformément à l'annexe VIII, point 2.

5. When charging for the cost of noise effects is allowed by Union legislation for road freight transport, the Infrastructure charges shall be modified to take account of the cost of noise effects caused by the operation of the train in accordance with point 2 of Annex VIII. Such modification of infrastructure charges shall allow for compensation for investments in retrofitting rail vehicles with the most economically viable low-noise braking technology available.


"péage": une somme déterminée, fondée sur la distance parcourue, payable pour l'utilisation par un véhicule d'une infrastructure donnée et comprenant une redevance d'infrastructure et /ou une redevance pour coûts externes; b bis) "redevance d'infrastructure": une redevance perçue au moyen d'un péage aux fins de recouvrer les coûts liés à l 'infrastructure supportés par un ou plusieurs États membres si le projet d'infrastructure a fait l'objet d'une réalisation commune ; b ter) "redevance pour coûts externes": une redevance perçue au ...[+++]

"toll" means a specified amount payable for a vehicle based on the distance travelled on a given infrastructure and comprising an infrastructure charge and/or an external cost charge; (ba) "infrastructure charge" means a charge levied through a toll for the purpose of recovering the costs related to infrastructure incurred by a Member State or more than one Member State if the infrastructure project has been jointly undertaken ; (bb) "external cost charge" means a charge levied through a toll for the purpose of recovering the costs incurred by a Member State related to traffic-based air pollution and traffic-based noise pollution ; (b ...[+++]


"péage": une somme déterminée, fondée sur la distance parcourue, payable pour l'utilisation par un véhicule d'une infrastructure donnée et comprenant une redevance d'infrastructure et /ou une redevance pour coûts externes; b bis) "redevance d'infrastructure": une redevance perçue au moyen d'un péage aux fins de recouvrer les coûts liés à l 'infrastructure supportés par un ou plusieurs États membres si le projet d'infrastructure a fait l'objet d'une réalisation commune ; b ter) "redevance pour coûts externes": une redevance perçue au ...[+++]

"toll" means a specified amount payable for a vehicle based on the distance travelled on a given infrastructure and comprising an infrastructure charge and/or an external cost charge; (ba) "infrastructure charge" means a charge levied through a toll for the purpose of recovering the costs related to infrastructure incurred by a Member State or more than one Member State if the infrastructure project has been jointly undertaken ; (bb) "external cost charge" means a charge levied through a toll for the purpose of recovering the costs incurred by a Member State related to traffic-based air pollution and traffic-based noise pollution ; (b ...[+++]


3. a) Lorsque, après un examen approfondi des coûts des contrôles visés au point 1 a) pour un produit donné sur son territoire, un État membre estime que la perception des redevances conformément au point 1 b) n'est pas en mesure de couvrir les coûts réels, il est autorisé à prévoir un régime de perception à l'heure prestée pour ce produit.

3 (a) Where, following a detailed examination of the costs of the checks referred to in point 1 (a) for a given product in its territory, a Member State considers that the actual costs cannot be covered by collecting fees in accordance with point 1 (b), it shall be authorized to lay down arrangements for levying fees by the hour worked for that product.


b) Lorsque, après un examen approfondi des coûts des contrôles visés au point 2 a) pour un produit donné sur son territoire, un État membre estime que la perception des redevances conformément au point 2 b) dans un établissement donné n'est pas en mesure de couvrir les coûts réels, il est autorisé à prévoir un régime de perception à l'heure prestée pour les établissements traitant ce produit.

(b) Where, following a detailed examination of the costs of the checks referred to in point 2 (a) for a given product in its territory, a Member State considers that the actual costs cannot be covered by collecting fees in accordance with point 2 (b) in a given establishment, it shall be authorized to lay down arrangements for levying fees by the hour worked for establishments handling that product.


1. La République hellénique est autorisée à déroger aux principes prévus par la présente directive lorsque, en raison des caractéristiques géographiques, les coûts de perception d'une redevance dans des régions souffrant d'éloignement géographique sont supérieurs aux produits de la redevance.

1. The Hellenic Republic shall be authorized to derogate from the principles laid down in this Directive where, because of geographical characteristics, the costs of charging a fee in geographically remote regions are greater than the yield from the fee.




datacenter (12): www.wordscope.ca (v4.0.br)

Coût de perception d'une redevance ->

Date index: 2024-02-06
w