Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Nombre d'onde axial
Nombre d'onde selon l'axe

Translation of "Nombre d'onde selon l'axe " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
nombre d'onde axial | nombre d'onde selon l'axe

axial propagation wave number
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Selon les données dont Frontex dispose, les routes de la Méditerranée centrale et orientale étaient effectivement, en 2014, les principaux axes de franchissement irrégulier des frontières pour entrer dans l’UE, représentant plus de 75 % du nombre total des franchissements irréguliers des frontières à l'échelle de l'Union.

According to Frontex data, the Central and Eastern Mediterranean route were indeed the main areas for irregular border crossing into the EU in 2014, representing more than 75% of the EU total irregular border crossing.


Selon les données communiquées par Frontex, la route des Balkans occidentaux a constitué, en 2014, un autre axe important de migration vers l’UE, 43 357 franchissements irréguliers des frontières y ayant été enregistrés (soit 15 % du nombre total pour l’UE).

According to Frontex data, another important migration route into the EU in 2014 was the Western Balkan route with 43 357 irregular border crossings (15% of the EU total irregular border crossing).


M. Neville: Selon les accords de financement, le gouvernement fédéral, à la demande de la province ou du territoire concerné, accorde une aide financière calculée selon la formule axée sur le nombre d'habitants de la province.

Mr. Neville: Under the DFAA, the federal government provides, at the request of the province or territory, financial assistance in accordance with the formula based on the provincial population.


Mais il y a peut-être aussi un plan commun financier qui devrait être ajouté à cela, grâce auquel on pourrait envisager des solutions de partenariat entre secteurs privé et public, selon un certain nombre d'axes; on pourrait conserver des priorités transcontinentales tout en adoptant, sur le plan régional, divers accords de partenariat.

But there may also be a joint financial plan that should be added to that, through which we could consider solutions involving partnerships between the public and private sectors in a certain number of areas. We could retain transcontinental priorities, while entering into various partnership agreements at the regional level.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
20. prend acte de l'inquiétude du médiateur européen face au nombre relativement grand de réponses insatisfaisantes de la Commission à ses commentaires critiques (10 sur 32 réponses); partage l'avis du médiateur en ce qu'il y a encore beaucoup à faire pour persuader les fonctionnaires qu'adopter une posture défensive vis-à-vis du médiateur, c'est manquer une occasion pour leur institution et risquer de nuire à l'image de l'Union dans son ensemble; appelle à l'amélioration radicale de la procédure de réponse, notamment grâce la réduction du délai de répo ...[+++]

20. Takes note of the Ombudsman's concerns about the relatively high number of unsatisfactory replies by the European Commission to his critical remarks (10 out of 32 replies); shares the Ombudsman's view that there is still major work to be done in persuading officials that a defensive approach to the Ombudsman represents a missed opportunity for their institutions and risks damaging the image of the Union as a whole; calls for the radical improvement of the answering process, including reducing the time taken in generating responses (especially in time-sensitive cases), and producing solution-oriented rather than defensive answers; stresses that European ...[+++]


4. notre avec inquiétude le nationalisme énergétique parmi les acteurs clés de l'énergie et les relations de plus en plus politisées dans le domaine de l'énergie entre les pays exportateurs et les pays importateurs de pétrole, ce qui implique un risque plus élevé de tensions et de conflits; appuie fermement la proposition de la Commission selon laquelle l'Union européenne devrait entamer un dialogue approfondi avec des fournisseurs de pétrole tels que la Norvège, l'OPEC et la Russie, afin de renforcer l'interdépendance énergétique et la sécurité énergéti ...[+++]

4. Notes with concern energy nationalism among the key energy players and increasingly politicised energy relations between the oil exporting and importing countries, including a higher risk of tensions and conflicts; strongly supports the Commission’s proposal that the EU should engage in close dialogue with key oil suppliers such as Norway, OPEC and Russia, with a view to reinforcing energy interdependence and energy security for the whole of the EU, with a particular focus on greater efficiency, equal market access, non-discrimination and transparency; commends the Commission on its work on intensifying energy dialogues, resulting in particular in a number of memora ...[+++]


7. attire l'attention sur la remarque formulée explicitement dans les conclusions de Barcelone, selon laquelle "les objectifs fixés à Lisbonne ne pourront être atteints que par des efforts équilibrés dans le domaine économique et dans le domaine social", et rappelle l'attachement du Conseil européen à des propositions et activités de la Commission européenne conformes à l'Agenda social et mentionnées dans ce chapitre des conclusions; souligne que les ressources humaines sont cruciales pour la réussite de l'économie de la connaissance mais également pour une économie des services et de nombre ...[+++]

7. Emphasises the explicit remark in the Barcelona conclusions that " the Lisbon goals can only be brought about by balanced efforts on both the economic and social fronts", and the European Council's commitment to proposals and activities of the European Commission that fit into the Social Agenda and that are mentioned in that chapter of the conclusions; stresses that for a successful knowledge economy, but also for a service economy and many industrial sectors human resources are crucial; thus not only an employment strategy focused on the number of jobs, ...[+++]


La Commission propose donc de réviser les orientations du réseau transeuropéen selon trois axes : concentrer les efforts sur la réalisation du réseau tel qu'il a déjà été décidé, en ciblant les investissements sur la résorption des goulets d'étranglement, d'une part, compléter, par un nombre limité de nouveaux projets, la liste des 14 grands projets prioritaires d'autre part, et enfin relever de 10 à 20% le taux maximal de soutien communautaire pour des projets transfrontaliers ferroviaires franchissant des barrières naturelles ou d'a ...[+++]

The Commission is therefore proposing a three-pronged revision of the guidelines for the trans-European network: concentrating efforts on developing the network as already planned, by targeting investment to reduce bottlenecks, completing the list of 14 priority projects with a limited number of new projects, and raising the minimum level of Community support from 10 to 20% for cross-border rail projects crossing natural barriers and other projects at the frontiers of the candidate countries.


Malgré cette mise en garde méthodologique, le premier rapport de l'Observatoire souligne de nombreux éléments utiles, notamment: - l'existence de problèmes, d'attitudes et de comportements différents à l'intérieur du secteur des PME, laquelle justifie l'adoption d'approches politiques différenciées visant les "micro", les petites et les moyennes entreprises; - une contribution différenciée des PME à l'emploi, seules les micro- entreprises ayant été en mesure d'assurer une création nette d'emplois en 1991-92, alors que ces années se caractérisent par une réduction importante du nombre des grandes entreprises comme des entreprises moyenne ...[+++]

In spite of this methodological caveat, the first Observatory's report underlines a number of useful elements, namely as regards: - an indication to the existence of different problems, attitudes and behaviour within the SME sector, justifying the adoption of differentiated policy approaches aiming at micro, small and medium enterprises; - a differentiated contribution of SMEs to employment as only micro firms have ...[+++]en able to secure some net job creation in 1991-1992, these years being characterised by an important reduction in the number of both medium-sized and large enterprises as well as in their employment levels; - the importance to provide appropriate information and counselling, as well as adequate formation to newly created enterprises; - the Community's role in assisting cooperation and transnational business relationships, to stimulate the potential for cooperation, and to encourage those enterprises who are still apprehensive of cooperation; - the differences in financial problems, depending on the type of enterprise considered (size and sector) and the requirement to be met (creation, expansion, liquidity position or transfer); - the importance of the Community's efforts to provide assistance to enterprises and to promote economic development through transborder and transnational cooperation, namely by means of the INTERREG initiative and the intervention of Structural Funds; - the need of further improving the absorption of Community's funds by SMEs, alleviating financial burdens and helping develop financial institutions geared to the needs of SMEs, and assisting the development of managerial resources in less favoured regions.


Dans cet ordre d'idees, la Commission demande aux Douze de - 3 - faire prendre des engagements concrets par leurs administrations nationales selon deux axes essentiels : - assurer une couverture geographique telle que 80 % des clients puissent avoir acces au reseau numerique; - fournir en 1993 un nombre d'acces a ce reseau qui corresponde, comme "masse critique", a 5 % des lignes d'abonnes principales de 1983.

On this basis, the Commission is asking the Twelve to obtain firm commitments from their national administrations to two main approaches : - the provision of geographical coverage such that 80 % of their customers can have access to the digital network; - the provision by 1993 of accesses to the network corresponding to a "critical mass" of 5 % of the number of main subscriber lines in 1983.




Others have searched : nombre d'onde axial     nombre d'onde selon l'axe     Nombre d'onde selon l'axe     


datacenter (12): www.wordscope.ca (v4.0.br)

Nombre d'onde selon l'axe ->

Date index: 2022-03-19
w