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Procéder à un tour d'horizon
Procéder à un tour d'horizon de politique générale

Translation of "Procéder à un tour d'horizon de politique générale " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


procéder à un tour d'horizon de politique générale

to discuss general policy issues
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
La nécessité de l'éducation et de la formation tout au long de la vie et la complémentarité entre les systèmes d'éducation et de formation sont désormais généralement admises, et tous les États membres procèdent à la redéfinition de leurs politiques en matière d'éducation et de formation de manière plus intégrée [10].

The need for lifelong learning, and the complementarity between education and training systems has become generally accepted and Member States are all in the process of re-designing their education and training policies in a more integrated way [10].


Fiche d'information – Tour d'horizon de la politique européenne de voisinage

Factsheet - European Neighbourhood Policy reviewed and explained


La résolution du 27 novembre 2012 du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres, réunis au sein du Conseil, relative au tour d'horizon du dialogue structuré avec les jeunes sur la participation des jeunes à la vie démocratique en Europe indique que la priorité thématique générale de la coopération européenne dans le domaine de la jeunesse pour le troisième cycle de travail de dix-huit mois (période allant du 1er janvier 2013 au 30 ...[+++]

The Resolution of 27 November 2012 of the Council and the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council, on the overview of the structured dialogue with young people on youth participation in democratic life in Europe, stated that the overall thematic priority for European cooperation in the youth field for the third 18 - month work cycle (the period 1 January 2013 - 30 June 2014) is social inclusion.


10. souligne que tous les secteurs de l'économie devront contribuer à la réduction des émissions de gaz à effet de serre si l'Union européenne veut apporter sa juste contribution aux efforts mondiaux; estime qu'un accord rapide sur le cadre pour les politiques en matière de climat et d'énergie à l'horizon 2030 est nécessaire pour que l'Union européenne puisse se préparer aux négociations internationales en vue d'un nouvel accord international juridiquement contraignant, e ...[+++]

10. Points out that all sectors of the economy will need to contribute to reducing greenhouse gas emissions if the EU is to deliver its fair share of global efforts; believes that early agreement on the 2030 framework for climate and energy policies is necessary in order for the EU to prepare itself for international negotiations on a new, legally binding international agreement and provide Member States, industry and other sectors with a clear, legally binding framework and targets for making the necessary medium- and long-term inve ...[+++]


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8. souligne que tous les secteurs de l'économie devront contribuer à la réduction des émissions de gaz à effet de serre si l'Union européenne veut apporter sa juste contribution aux efforts mondiaux; estime qu'un accord rapide sur le cadre pour les politiques en matière de climat et d'énergie à l'horizon 2030 est nécessaire pour que l'Union européenne puisse se préparer aux négociations internationales en vue d'un nouvel accord international juridiquement contraignant, et ...[+++]

8. Points out that all sectors of the economy will need to contribute to reducing greenhouse gas emissions if the EU is to deliver its fair share of global efforts; believes that early agreement on the 2030 framework for climate and energy policies is necessary in order for the EU to prepare itself for international negotiations on a new, legally binding international agreement and provide Member States, industry and other sectors with a clear, legally binding framework and targets for making the necessary medium- and long-term inves ...[+++]


Les actions de l'Union mettent donc l'accent sur le soutien aux objectifs et aux politiques clés de l'Union portant sur l'ensemble du cycle d'innovation et les éléments du triangle de la connaissance, parmi lesquels la stratégie Europe 2020; les initiative phares "Une Union de l'innovation", "Une politique industrielle à l'ère de la mondialisation", "Une stratégie numérique pour l'Europe", ainsi que "Une Europe efficace dans l'utilisation des ressources" et la feuille de route correspondante ; la feuille de route vers une économie c ...[+++]

The focus of Union actions shall therefore be on supporting key Union objectives and policies covering the whole innovation cycle and the elements of the knowledge triangle, including the Europe 2020 strategy; the flagship initiatives 'Innovation Union', 'An industrial policy for the globalisation era', 'Digital Agenda for Europe' and 'Resource-efficient Europe' and the corresponding Roadmap ; the Roadmap for moving to a competitive low-carbon economy in 2050; 'Adapting to climate change: Towards a European framework for action' ; the Raw Materials Initiative ; the Union's Sustainable Development Strategy ; an Integrated Maritime P ...[+++]


Les actions de l'Union mettent donc l'accent sur le soutien aux objectifs et aux politiques clés de l'Union portant sur l'ensemble du cycle d'innovation et les éléments du triangle de la connaissance, parmi lesquels la stratégie Europe 2020; les initiative phares "Une Union de l'innovation", "Une politique industrielle à l'ère de la mondialisation", "Une stratégie numérique pour l'Europe", ainsi que "Une Europe efficace dans l'utilisation des ressources" et la feuille de route correspondante ; la feuille de route vers une économie c ...[+++]

The focus of Union actions shall therefore be on supporting key Union objectives and policies covering the whole innovation cycle and the elements of the knowledge triangle, including the Europe 2020 strategy; the flagship initiatives 'Innovation Union', 'An industrial policy for the globalisation era', 'Digital Agenda for Europe' and 'Resource-efficient Europe' and the corresponding Roadmap ; the Roadmap for moving to a competitive low-carbon economy in 2050; 'Adapting to climate change: Towards a European framework for action' ; the Raw Materials Initiative ; the Union's Sustainable Development Strategy ; an Integrated Maritime P ...[+++]


3. note avec satisfaction, concernant le soutien interne, que cet accord ne remet pas en cause le modèle agricole européen ainsi que l'accord de Luxembourg relatif à la réforme de la Politique Agricole Commune ; insiste sur la nécessité d’une définition des mesures contenues dans la « boîte verte » incluant les aides découplées ; demande à la Commission d’exiger des autres membres de l'OMC qu'ils procèdent à leur tour à des réformes internes;

3. Notes with satisfaction, with regard to domestic support, that this agreement does not challenge the European agricultural model or the Luxembourg agreement on the reform of the common agricultural policy; stresses the need to define 'green box' measures including decoupled payments; calls on the Commission to ask the other members of the WTO each to carry out internal reforms;


20. reconnaît que ce n'est pas seulement la Bulgarie mais bien les pays de toute l'Europe qui seront confrontés ces prochaines années à des difficultés énergétiques, avec une dépendance accrue à l'égard des importations d'énergie en provenance de Russie et de régions instables; souligne qu'il est essentiel pour la Bulgarie d'assurer un niveau d'approvisionnement énergétique capable de répondre aux besoins futurs du pays et de la région, et qu'il est primordial de soutenir le développement de nouvelles capacités de production et de transport résultant de sources d'énergie durables et compétitives, tout en améliorant les efforts d'utilisation rationnelle de l'énergie et en respectant les objectifs du protocole de Kyoto; reconnaît les sacrif ...[+++]

20. Recognises that not merely Bulgaria but countries throughout Europe are facing an energy gap in the years ahead, with increasing reliance on imports of energy from Russia and areas of instability; stresses the crucial importance for Bulgaria of ensuring energy supplies, which will meet future requirements both nationally and in the region, and the importance of supporting new generating and transmission capacities from competitive and sustainable energy sources while improving energy conservation efforts and respecting the Kyoto Protocol targets; acknowledges the sacrifice that Bulgaria will have to make in complying with the requirement for the definitive closure of Kozloduy Units 3 4 in 2006 and their subseq ...[+++]


De ce rapide tour d'horizon, l'on pourrait facilement déduire que le simple apprentissage mutuel d'un pays à l'autre de ces différentes politiques libérerait d'importants gisements d'emploi et d'activité.

From this brief survey, it is easy to see that significant sources of employment and economic activity could be tapped if the Member States were to learn from one another about these various policies.




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Date index: 2021-11-12
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