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Translation of "centre de formation par l'apprentissage " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
directeur de l'apprentissage [ directrice de l'apprentissage | directeur de la formation en apprentissage | directrice de la formation en apprentissage ]

apprenticeship training director


apprentissage [ formation en apprentissage | formation d'apprenti ]

apprenticeship [ apprenticeship training | apprentice training ]


cours de préapprentissage [ cours de pré-apprentissage | formation préapprentissage | formation pré-apprentissage ]

pre-apprenticeship training


formation des apprentis | formation en apprentissage

apprenticeship training


centre de formation d'apprentis | centre de formation des apprentis | centre de formation par l'apprentissage | CFA [Abbr.]

apprentice training centre


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IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Parmi les grands dossiers qui intéressent le forum, il faut mentionner les obstacles apparents à la formation, les analyses de rentabilisation sur l'apprentissage et l'importance de promouvoir la formation par apprentissage comme méthode utile précieuse et respectée d'éducation postsecondaire.

Among the forum's key issues are perceived barriers to training, the business case for apprenticeship and the importance of promoting apprenticeship training as a valued and respected choice for post-secondary education.


Conformément aux articles 68(2) et 69(1) du Règlement, sur motion de M. Martin (Winnipeg-Centre) , appuyé par M. Proctor (Palliser) , le projet de loi C-285, Loi portant établissement de normes nationales de formation, d'apprentissage et d'accréditation pour le marché du travail, est déposé, lu une première fois, l'impression en est ordonnée et la deuxième lecture en est fixée à la prochaine séance de la Chambre.

Pursuant to Standing Orders 68(2) and 69(1), on motion of Mr. Martin (Winnipeg Centre) , seconded by Mr. Proctor (Palliser) , Bill C-285, An Act to provide for the establishment of national standards for labour market training, apprenticeship and certification, was introduced, read the first time, ordered to be printed and ordered for a second reading at the next sitting of the House.


Je le signale, parce que quand il s’agit de formation professionnelle, de formation en apprentissage, les gens déclarent que l’on semble beaucoup pousser l’importation de travailleurs temporaires étrangers et, parallèlement, on nous signale un peu partout au pays une grande inquiétude au sujet de la réduction du financement fédéral et, dans certains cas, du financement provincial de la formation en apprentissage.

I flagged that because when we talk about the whole issue around vocational training, apprenticeship training, one thing that folks have flagged is that there seems to be a real push on to bring in temporary foreign workers, and at the same time we've had real concerns expressed across the country about the cutbacks in federal funding and in some cases provincial funding for apprenticeship training. The famous ITACs, the industry t ...[+++]


53. souligne l'intérêt d'élever le niveau de l'apprentissage tout au long de la vie et de développer des actions de formation pour tous afin de renforcer encore la capacité d'éco-innover et l'esprit d'entreprise et de veiller à ce que la force de travail soit capable d'adapter son savoir-faire aux besoins du marché du travail dans une économie plus durable qui s'appuie sur des notions de formation en fonction des compétences; dema ...[+++]

53. Stresses the importance of raising the level of lifelong learning and of developing training activities for all in order to enhance eco-innovativeness and entrepreneurship and ensure that the workforce can adjust its skills to the labour market needs of a more sustainable economy founded on competence-based training concepts; calls on the Member States, employers and employees to recognise skills management, training and lifelong learning for innovation as a shared responsibility, as acknowledged in the social partners' 2002 fram ...[+++]


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53. souligne l'intérêt d'élever le niveau de l'apprentissage tout au long de la vie et de développer des actions de formation pour tous afin de renforcer encore la capacité d'éco-innover et l'esprit d'entreprise et de veiller à ce que la force de travail soit capable d'adapter son savoir-faire aux besoins du marché du travail dans une économie plus durable qui s'appuie sur des notions de formation en fonction des compétences; dema ...[+++]

53. Stresses the importance of raising the level of lifelong learning and of developing training activities for all in order to enhance eco-innovativeness and entrepreneurship and ensure that the workforce can adjust its skills to the labour market needs of a more sustainable economy founded on competence-based training concepts; calls on the Member States, employers and employees to recognise skills management, training and lifelong learning for innovation as a shared responsibility, as acknowledged in the social partners' 2002 fram ...[+++]


53. souligne l'intérêt d'élever le niveau de l'apprentissage tout au long de la vie et de développer des actions de formation pour tous afin de renforcer encore la capacité d'éco-innover et l'esprit d'entreprise et de veiller à ce que la force de travail soit capable d'adapter son savoir-faire aux besoins du marché du travail dans une économie plus durable qui s'appuie sur des notions de formation en fonction des compétences; dema ...[+++]

53. Stresses the importance of raising the level of lifelong learning and of developing training activities for all in order to enhance eco-innovativeness and entrepreneurship and ensure that the workforce can adjust its skills to the labour market needs of a more sustainable economy founded on competence-based training concepts; calls on the Member States, employers and employees to recognise skills management, training and lifelong learning for innovation as a shared responsibility, as acknowledged in the social partners’ 2002 fram ...[+++]


54. fait observer que les actions de formation professionnelle et d'apprentissage tout au long de la vie en direction des salariés, qui accompagnent la mutation des processus de production des entreprises ou des secteurs, se traduisent également par la création de nouveaux emplois; demande à l'Union d'élaborer un cadre susceptible d'anticiper les changements et les restructurations, notamment de la production, et qui ouvre à l'ensemble des travailleurs le droit de partici ...[+++]

54. Points out that training and lifelong learning for employees affected by changes in a company's or industry's production processes also creates new jobs; calls on the EU to develop a framework for anticipating change and restructuring, in particular of production, providing the right for all affected workers to take part in training and lifelong learning schemes; calls on the Member States, employers and employees to recognise skills management, training and lifelong learning as a shared responsibility, as acknowledged in the social partners' 2002 framework agreement on lifelong learning; calls on the Commission to incorporate a n ...[+++]


54. fait observer que les actions de formation professionnelle et d'apprentissage tout au long de la vie en direction des salariés, qui accompagnent la mutation des processus de production des entreprises ou des secteurs, se traduisent également par la création de nouveaux emplois; demande à l'Union d'élaborer un cadre susceptible d'anticiper les changements et les restructurations, notamment de la production, et qui ouvre à l'ensemble des travailleurs le droit de partici ...[+++]

54. Points out that training and lifelong learning for employees affected by changes in a company's or industry's production processes also creates new jobs; calls on the EU to develop a framework for anticipating change and restructuring, in particular of production, providing the right for all affected workers to take part in training and lifelong learning schemes; calls on the Member States, employers and employees to recognise skills management, training and lifelong learning as a shared responsibility, as acknowledged in the social partners' 2002 framework agreement on lifelong learning; calls on the Commission to incorporate a n ...[+++]


Ainsi, tous les détenteurs d'un diplôme d'études secondaires en Colombie-Britannique seront admissibles dans les écoles d'apprentissage de métiers, les centres de formation en apprentissage, les collèges techniques ou les universités.

The consequence is that students, upon graduation from high school, will have the same ability to qualify as other students in British Columbia for entrance whether it is into the trades, apprenticeships, technical colleges or universities.


Ce plan comporte une révision complète de toutes les qualifications professionnelles acquises dans le secondaire au cours des deux prochaines années, l'introduction d'une période minimale de 6 mois de formation sur le tas dans toutes les qualifications, l'allongement de la durée de la formation dans le secondaire et le développement de l'apprentissage de telle sorte que 20% du total des nouveaux arrivants dans le secondaire démarrent une formation en a ...[+++]

The plan includes a complete review of all secondary level vocational qualifications over the next two years, the introduction of a minimum 6-month period of on-the-job training in all qualifications, the increase of the duration of secondary level training and the development of the apprenticeship system with the objective of having 20% of all new entrants to secondary level starting an apprenticeship training.


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