WordscopeLooking for the accurate translation of a word in context?
Wordscope has indexed thousands of quality sites to help you!
Opinions from our customers and partners«We use the Wordscope tool very regularly, which helps us to find examples of the translations in context. »

Serge Lefèvre
Secretary -translator - proofreader - interpreter
Team leader of the Translation Service

National Institute of Health and Disability Insurance (INAMI)
Share this page!
   
Wordscope Video
“What I'm worried about, what I'm excited about - TED Talks -”

(video with English subtitles)
NEW !Translate documents faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
SIGN UP NOWIt is free and easy!

pro.
 
wordscope
 
.com
ALL IN ONE
Public Translation Memories
Private Translation Memories
Neural Machine Translation
Terminology
https://pro.wordscope.com
Professional computer-assisted translation tools (CAT tools) - Save and reuse your translations - Never translate the same sentence twice!

Translation of "indicateur de direction " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
indicateur de direction et de vitesse du vent [ indicateur de direction du vent et anémomètre ]

wind direction and speed indicator


indicateur de direction d'atterrissage [ LDI ]

landing direction indicator [ LDI ]


clignotant | feu clignotant | feux indicateurs de direction | indicateur de changement de direction | indicateur de direction | signalisation | ind. direct. [Abbr.]

flasher


clignoteur | feu clignotant | feu indicateur de direction | indicateur de changement de direction clignotant | indicateur de direction

direction indicator | direction indicator lamp | direction-indicator lamp


clignotant | clignoteur | feu indicateur de changement de direction | feu indicateur de direction | feu-indicateur de direction

blinker lamp | direction-indicator lamp | turn signal light


indicateur de compensation de la direction | indicateur « trim » direction

rudder trim indicator


indicateur de compensation de la direction [ indicateur «trim direction» ]

rudder trim indicator


clignotant | feu de direction | feu clignotant | feu de changement de direction | feu indicateur de direction | clignoteur | flasher

turn signal light | turn signal lamp | turn signal flasher | directional signal | turn-signal indicator | turn signal


indicateur de directives de pilotage [ indicateur de tendance ]

flight command indicator


témoin de clignotants | témoin des clignotants | témoin du clignotant | témoin de direction | témoin d'indicateur de direction | répétiteur des clignotants

turn signal indicator | turn signal indicator light | turn signal light | direction indicator warning light | turn signal warning light
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
16. invite l'Union à plaider pour l'inclusion de la transparence et de la responsabilité dans les principes directeurs de la déclaration du sommet humanitaire mondial et à promouvoir, à cet égard, l'utilisation d'indicateurs spécifiques et de données ventilées (en fonction du sexe et de l'âge, avec des variables spécifiques pour les enfants) en tant que fondement de la conception et de l'évaluation des programmes, ainsi qu'une initiative en faveur d'une norme internationale de transparence en matière d'aide humanitaire en vue d'établi ...[+++]

16. Calls on the EU to advocate the inclusion of transparency and accountability as guiding principles in the WHS declaration, by using specific markers and disaggregated data (i.e. for gender and age, with specific variables for children) as the basis for programme design and evaluation, and by promoting an international humanitarian aid transparency standard initiative with the aim of ensuring a global accountability results framework for measuring progress;


30. demande à nouveau que les députés au Parlement européen aient accès au contenu des stratégies sous une forme adéquate de manière à pouvoir exercer leurs fonctions convenablement et en toute transparence; recommande que le SEAE et la Commission publient l'objectif de chacune des stratégies de manière à en améliorer la transparence; exige du SEAE qu'il prévoie des indicateurs de progrès clairs et mesurables pour chaque stratégie;

30. Reiterates its call for the Members of the European Parliament to have access to the content of the strategies in a proper format, so as to fulfil their duties properly and transparently; recommends that the EEAS and the Commission communicate externally the objective of each strategy in order to enhance the transparency of HRCSs; insists that the EEAS include clear and measurable progress indicators for each individual strategy;


16. invite à utiliser des indicateurs quantitatifs et qualitatifs tenant compte des questions d'égalité des sexes et à recueillir systématiquement et en temps utile des données ventilées par sexe dans le cadre du processus de suivi et d'évaluation du nouveau PAG;

16. Calls for the use of gender-sensitive quantitative and qualitative indicators and systematic and timely collection of gender-disaggregated data as part of the monitoring and evaluation process of the new GAP;


— Ces critères devraient être fondés sur des indicateurs exhaustifs, transparents, solides, vérifiables de façon objective et généralement reconnus, participant à l'élaboration des principes d'une bonne gouvernance tels que définis par la Commission dans sa communication de 2009 "Encourager la bonne gouvernance dans le domaine fiscal" : l'échange d'informations et la coopération administrative, la concurrence fiscale loyale et la transparence.

— Those criteria should be based on comprehensive, transparent, robust, objectively verifiable and commonly accepted indicators, further developing the good governance principles as defined by the Commission in its communication of 2009 'Promoting Good Governance in Tax Matters' : Exchange of information and administrative cooperation; Fair tax competition; and transparency.


7. appelle le sommet humanitaire mondial à s'engager en faveur d'une approche systématique et participative axée sur les résultats en définissant des indicateurs et une méthode de travail spécifiques, qui devront être renforcés et partagés par les donateurs et les agences chargées de la mise en œuvre, afin de permettre aux personnes touchées de participer à l'intégralité du cycle de l'action humanitaire; demande au sommet humanitaire mondial d'œuvrer à l'institutionnalisation, à l'amélioration du suivi et à l'évaluation du cadre des N ...[+++]

7. Calls for the WHS to commit to a systematic, results-based and participatory approach by establishing specific indicators and a work methodology, to be reinforced and shared by donors and implementing agencies, for affected people to take part in the whole cycle of humanitarian action; calls on the WHS to work towards the institutionalisation, better monitoring and evaluation of the UN Accountability to Affected Populations framework;


5. invite le sommet humanitaire mondial à établir un lien entre le programme de développement pour l'après-2015, le cadre de Sendai pour la réduction des risques de catastrophes et la conférence des Nations unies sur le changement climatique (COP21) afin de renforcer la cohérence entre les politiques et les institutions visant à développer la résilience aux catastrophes, ainsi qu'à inciter les acteurs du développement à jouer un rôle plus actif dans le renforcement de la résilience; invite les pouvoirs publics des pays donateurs à élaborer, pour leurs politiques nationales, un ensemble commun d'objectifs, de priorités et d'indicateurs établissant un lien ...[+++]

5. Calls on the WHS to link the post-2015 development agenda, the Sendai Framework for Disaster Risk Reduction and the 2015 United Nations Climate Change Conference (COP 21) in order to enhance coherence across policies and institutions for building disaster resilience, and to request a more active role of development actors in building resilience; calls on donor governments to develop, for their national policies, a common set of targets, priorities and indicators linking these frameworks;


– vu la directive 2012/27/UE du Parlement européen et du Conseil du 25 octobre 2012 relative à l'efficacité énergétique , modifiant les directives 2009/125/CE et 2010/30/UE et abrogeant les directives 2004/8/CE et 2006/32/CE,

having regard to Directive 2012/27/EU of the European Parliament and of the Council of 25 October 2012 on energy efficiency , amending Directives 2009/125/EC and 2010/30/EU and repealing Directives 2004/8/EC and 2006/32/EC,


considérant qu'un des effets non voulus de la directive 2003/49/CE du Conseil est que les revenus transfrontaliers découlant d'intérêts et de redevances peuvent ne pas être assujettis à l'impôt (ou peuvent être soumis à un très faible taux d'imposition); qu'il y a lieu d'insérer une clause générale anti-abus dans cette directive et dans la directive 2005/19/CE du Conseil , ainsi que dans d'autres textes législatifs de l'Union en la matière;

whereas one of the unintended effects of the Council Directive 2003/49/EC is that cross-border interest and royalties income may be untaxed (or taxed at a very low level); whereas a general anti-abuse rule should be introduced in that Directive as well as in the Council Directive 2005/19/EC and other relevant Union legislation;


— après l'insertion d'une clause générale anti-abus dans la directive 90/435/CE, procéder dans les meilleurs délais à l'intégration d'une clause générale anti-abus dans la directive 2003/43/CE et présenter des propositions visant à introduire une clause générale anti-abus dans la directive 2005/19/CE et dans d'autres actes législatifs pertinents de l’Union;

— Following the introduction of a General Anti-Abuse Rule (GAAR) into Directive 90/435/EC, to proceed as soon as possible with the introduction of a GAAR into Directive 2003/49/EC and to bring forward proposals for a GAAR to be introduced into the Directive 2005/19/EC and other relevant Union legislation.


F. considérant que, si la directive 98/44/CE légifère sur les inventions biotechnologiques, et notamment le génie génétique, l'intention du législateur – comme l'indiquent les considérants 52 et 53 – n'était toutefois pas d'inclure la brevetabilité des produits obtenus par des procédés essentiellement biologiques dans le champ d'application de la directive;

F. whereas Directive 98/44/EC legislates for biotechnological inventions, in particular genetic engineering, but whereas – as indicated in recitals 52 and 53 thereof – it was not the legislator’s intention to allow the patentability of products obtained from essentially biological processes within the scope of the directive;