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Communication commerciale audiovisuelle clandestine
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Introduction clandestine de migrants
Introduction de clandestins
Migration clandestine
Migration illégale
Migration irrégulière
PS
Passage de clandestins
Passage de migrants clandestins
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Trafic de migrants

Translation of "publicité clandestine " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
publicité clandestine | publicité illicite

unlawful advertising | free plug | phantom plug | plug | illicit advertising | underhand advertising








communication commerciale audiovisuelle clandestine | publicité clandestine

surreptitious advertising | surreptitious audiovisual commercial communication


passage de clandestins [ migration clandestine | passage de migrants clandestins | introduction clandestine de migrants | introduction de clandestins | trafic de migrants ]

migrant smuggling [ human smuggling | people smuggling | smuggling ]


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online advertising | online advertizing | online ad | cyberadvertising | Internet advertising | Web advertising | Webvertising | e-advertising


publicité d'entreprise | publicité de prestige | publicité de notoriété | publicité corporative | publicité institutionnelle

corporate advertising | institutional advertising | institutional advertisement | corporate image advertising | prestige advertising


Publicité Suisse PS | Publicité Suisse [ PS ]

Swiss Advertising SA | Swiss Advertising [ SA ]


migration illégale | migration irrégulière | migration clandestine

illegal migration | irregular migration
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Tout en se montrant attachés au principe de séparation des contenus éditorial et publicitaire, certains opérateurs, en particulier annonceurs, publicitaires et radiodiffuseurs commerciaux, se prononcent néanmoins en faveur d'un certain assouplissement au niveau de ses modalités d'application, notamment en ce qui concerne le caractère exceptionnel des spots isolés ou de l'interdiction de la publicité clandestine.

While supporting the principle of the separation of editorial and advertising content, some operators, particularly advertisers, marketers and commercial broadcasters, would nonetheless welcome some degree of flexibility with regard to the implementation arrangements, particularly as regards the exceptional nature of isolated spots or the banning of surreptitious advertising.


7. fait remarquer que les spots de publicité télévisée et les spots de téléachat ne doivent pas dépasser 12 minutes par heure; s'inquiète toutefois du fait que cette limitation est régulièrement enfreinte dans certains États membres; insiste sur la nécessité de contrôler les formats commerciaux réalisés afin d'encadrer cette restriction, en particulier la publicité clandestine qui est susceptible d'induire le consommateur en erreur; appelle à une interdiction de la publicité préjudicielle, telle que décrite à l'article 9 de la directive 2010/13/UE, pendant les émissions destinées aux enfants et à la jeunesse; recommande que les meill ...[+++]

7. Reiterates that the proportion of televised advertising and teleshopping spots should not exceed 12 minutes per hour; is concerned, however, that the 12-minute limitation is regularly breached in some Member States; highlights the need to monitor commercial formats devised to circumvent this restriction, especially surreptitious advertising, which can confuse consumers; calls for a ban on prejudicial advertising, as described in Article 9 of Directive 2010/13/EU, during programmes for children and young people; recommends an analysis of best practice in this field in certain countries as the basis for future reform of the legislat ...[+++]


Par ailleurs, compte tenu de la difficulté ─ voire de l’impossibilité ─ dans certains cas, d’établir l’existence d’une rémunération ou d’un paiement similaire en relation avec une publicité télévisée présentant pourtant toutes les caractéristiques d’une publicité clandestine, le fait de considérer comme indispensable l'existence d'une rémunération risquerait de compromettre la protection des intérêts des téléspectateurs et pourrait priver de son effet utile l'interdiction de la publicité clandestine.

Furthermore, given the difficulty, or even the impossibility, in certain cases of proving the provision of payment or of consideration of another kind for TV advertising which nevertheless displays all the characteristics of surreptitious advertising, treating payment as a necessary condition could undermine the protection of the interests of television viewers and deprive the prohibition of surreptitious advertising of its effectiveness.


Il s’agit de savoir si celle-ci doit être interprétée en ce sens que l’existence d’une rémunération ou d’un paiement similaire constitue un élément nécessaire pour pouvoir établir le caractère intentionnel d’une publicité clandestine.

The Simvoulio tis Epikratias would like to know whether the Directive must be interpreted as meaning that the provision of payment or of consideration of another kind is a necessary condition for establishing the intentional nature of surreptitious advertising.


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Par rapport à cette dernière notion, celle de la « publicité clandestine » constitue une notion autonome répondant à des critères spécifiques.

‘Surreptitious advertising’ constitutes, in relation to ‘television advertising’, a separate notion which meets specific criteria.


Par la suite, l’Ethniko Symvoulio Radiotileorasis (Conseil national de la radiotélévision, Grèce) a infligé une amende de 25 000 euros à la société Eleftheri tileorasi qui possède et exploite la chaîne de télévision et à son président et directeur exécutif, M. Giannikos, au motif que cette émission de télévision contenait une publicité clandestine.

Subsequently, the ESR (Ethniko Simvoulio Radiotileorasis: Greek National Council for Radio and Television) imposed a fine of €25 000 on Eleftheri tileorasi (the company which owns and operates the TV channel) and Mr Giannikos, its Chairman and Managing Director, on the ground that the TV programme had contained surreptitious advertising.


Elle interdit la « publicité clandestine », définie comme « la présentation verbale ou visuelle de marchandises, de services, ou autre dans des programmes, lorsque cette présentation est faite de façon intentionnelle par l’organisme de radiodiffusion télévisuelle dans un but publicitaire et risque d’induire le public en erreur sur la nature d’une telle présentation ».

The Directive prohibits ‘surreptitious advertising’, which it defines as ‘the representation in words or pictures of goods, services, the name, the trade mark or the activities of a producer of goods or a provider of services in programmes when such representation is intended by the broadcaster to serve advertising and might mislead the public as to its nature’.


Publicité clandestine: présentation verbale ou visuelle de marchandises, de services, du nom, de la marque ou des activités d'un producteur de marchandises ou d'un prestataire de services dans des programmes, lorsque cette présentation est faite de façon intentionnelle par l'organisme de radiodiffusion télévisuelle dans un but publicitaire et risque d'induire le public en erreur sur la nature d'une telle présentation.

Surreptitious advertising: the representation in words or pictures of goods, services, the name, the trade mark or the activities of a producer of goods or a provider of services in programmes when this is intended by the broadcaster to serve advertising purposes and might mislead the public as to its nature.


introduit des règles minimales pour les services non linéaires, notamment en matière de protection des mineurs, de prévention de la haine raciale et d'interdiction de la publicité clandestine *

introduces basic rules for non-linear services, including rules on the protection of minors, the prevention of racial hatred and the prohibition of surreptitious advertising *


L'extension de l'interdiction de la publicité clandestine aux services non linéaires correspond d'autre part à l'interdiction de la publicité clandestine (article 3 octies paragraphe a) pour toute communication commerciale audiovisuelle.

Because of the negative effects of surreptitious advertising on consumers, this prohibition should extend to all providers of audiovisual services. Extending the prohibition of surreptitious advertising to non-linear services is also in line with the surreptitious advertising prohibition laid down in 3g(a) for all audiovisual commercial communication.


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