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Translation of "transport non commercial " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


transport supersonique commercial

Supersonic Commercial Air Transport | Supersonic Commercial Transport | SCAT [Abbr.] | SCT [Abbr.]


transport aérien commercial

commercial air transport | commercial air transportation


transport en service [ transport non commercial ]

non-revenue freight


transport en service | transport non commercial

non-revenue freight


service de transport non commercial privé

non commercial private transport operations


transport aérien commercial [ transport commercial aérien ]

commercial air transportation


Ordonnance du 8 septembre 1997 sur l'exploitation d'avions dans le transport aérien commercial [ OJAR-OPS 1 ]

Ordinance of 8 September 1997 on Operation of Aircraft for Commercial Air Transport [ JARO-OPS 1 ]


vol de transport commercial

commercial air transport flight


transport parallèle | transport semi-collectif | transport collectif non public

paratransit | para-transit
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) L’article 1 — à l’exception des définitions de « Loi », « moyen de transport commercial de passagers », « moyen de transport non commercial de passagers » et « zone d’attente désignée » —, la partie 2 et l’article 25 sont réputés être entrés en vigueur le 3 décembre 2001.

(2) Section 1 — except for the definitions “Act”,“commercial passenger conveyance”, “designated holding area” and “non-commercial passenger conveyance” — and Part 2 and section 25 are deemed to come into force on December 3, 2001.


c) la personne qui arrive au Canada à bord d’un moyen de transport non commercial de passagers, à un bureau de douane établi où le responsable du moyen de transport peut se présenter et présenter ses passagers par radio ou par téléphone, si le responsable informe un agent de l’arrivée de la personne par radio ou par téléphone et, si celui-ci le demande, se présente et présente la personne au moment et au lieu que celui-ci précise;

(c) persons arriving in Canada aboard a non-commercial passenger conveyance at a designated customs office where the person in charge of the conveyance may present themself and their passengers by radio or telephone, and the person informs an officer by radio or telephone of their arrival and, if required to do so by the officer, presents themself and their passengers at the time and place specified by the officer;


4 (1) Au moins deux heures mais au plus quarante-huit heures avant l’arrivée au Canada d’un moyen de transport non commercial de passagers, à l’exception d’une embarcation de plaisance, à destination du Canada, son responsable, s’il entend se présenter et présenter d’autres personnes à bord par téléphone, avise par téléphone un agent qui est à un bureau de douane établi du moment et du lieu d’arrivée prévus du moyen de transport et de sa destination au Canada.

4 (1) Every person in charge of a non-commercial passenger conveyance, other than a marine pleasure craft, that has as its destination a place in Canada and who intends to present themself and any persons aboard the conveyance by means of telephone shall give notice by telephone to an officer at a designated customs office at least two hours but no more than 48 hours before arriving in Canada of the expected time and place of arrival and destination in Canada of the conveyance.


6.21 Le ministre peut accorder au routier qui remplit les conditions ci-après, même n’étant que passager à bord du moyen de transport routier commercial, l’autorisation de se présenter à un poste frontalier selon un mode substitutif prévu au sous-alinéa 11d)(i) :

6.21 The Minister may issue an authorization to a commercial driver who operates or will be aboard a commercial highway conveyance to present themself at a land border crossing in an alternative manner described in subparagraph 11(d)(i) if the commercial driver


6.2 Le ministre peut accorder au routier qui remplit les conditions ci-après, même n’étant que passager à bord du moyen de transport routier commercial, l’autorisation, reconnue à la fois par le Canada et les États-Unis, de se présenter à un poste frontalier selon le mode substitutif prévu au sous-alinéa 11d)(iii) :

6.2 The Minister may issue an authorization that is recognized in both Canada and the United States to a commercial driver who operates or will be aboard a commercial highway conveyance to present themself at a land border crossing in an alternative manner described in subparagraph 11(d)(iii) at a designated customs office if the commercial driver


(iii) s’agissant d’un routier, même n’étant que passager à bord du moyen de transport routier commercial, au moyen d’un dispositif électronique à un bureau de douane établi si toutes les personnes à bord sont autorisées à se présenter selon ce mode;

(iii) if they are commercial drivers who are operating or aboard a commercial highway conveyance, by means of an electronic device at a designated customs office if every person aboard the conveyance is authorized to present themself in that manner; and


(i) au moyen d’un dispositif électronique à un bureau de douane établi, s’agissant d’un routier, même n’étant que passager à bord du moyen de transport routier commercial,

(i) if they are commercial drivers who are operating or aboard a commercial highway conveyance, by means of an electronic device at a designated customs office,


« Nous disposons aussi de nombreuses autres sources d'information, qu'il s'agisse de rapports sur la gestion du trafic maritime, des rapports de quelques-uns de nos alliés sur le transport maritime commercial ou «blanc». Tout cela arrive au centre d'opérations, avec ces données [radar].

“We also have many other sources of information, whether it be vessel traffic management reports, reports from a number of our allies it is called white or commercial shipping that would all come into our operational centre, along with this [radar] data.


Une infrastructure de transport maritime commercial renouvelée offre un plus grand nombre d'options aux chargeurs canadiens et une plus grande flexibilité.

Renewed infrastructure for commercial marine transport provides more options for Canadian shippers and greater flexibility.


Le transport maritime commercial et les activités de navigation de plaisance connaissent une croissance phénoménale dans les voies navigables canadiennes.

Commercial shipping and recreational boating activities on Canadian waterways are increasing dramatically.




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'transport non commercial' ->

Date index: 2020-12-14