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Capacity to act
Capacity to participate in the proceedings
Capacity to take legal action
Channel capacity
Discharge capacity
Fuel amount
Fuel capacity
Fuel quantity
Fuel tank capacity
Hydraulic capacity
Maximum fuel capacity
Nominal capacity of the fuel tank
Spare fuel capacity
Water-carrying capacity

Traduction de «fuel capacity » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
fuel capacity [ fuel tank capacity ]

contenance du réservoir à carburant [ contenance du réservoir | capacité du réservoir à carburant ]








fuel capacity

capacité des réservoirs carburant [ contenance des réservoirs carburant ]


fuel capacity

capacité des réservoirs carburant | contenance des réservoirs carburant


fuel quantity | fuel amount | fuel capacity

réserve de carburant | quantité de carburant


nominal capacity of the fuel tank

capacité nominale du réservoir de carburant


channel capacity | discharge capacity | hydraulic capacity | water-carrying capacity

capacité d'écoulement | capacité hydraulique | capacité de débit


capacity to act | capacity to participate in the proceedings | capacity to take legal action

capacité d'ester en justice
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To minimise such distortions, it is important that government interventions in the energy sector (financing infrastructure or generation, e.g. renewables, nuclear costs or flexible fossil fuel capacity) are as cost effective as possible[13].

Pour réduire ces distorsions au minimum, les interventions des pouvoirs publics dans le secteur de l'énergie (financement des infrastructures ou de la production, par exemple dans les énergies renouvelables, coûts du nucléaire ou capacités souples pour les combustibles fossiles) doivent être aussi efficientes que possible[13].


Advanced biofuels shall emit at least 70% fewer GHG emissions than fossil fuels; A new sustainability criterion on forest biomass used in energy, in order to mitigate the risk of overharvesting and ensure LULUCF accounting; A 80% GHG saving requirement for heat and power produced from biomass and biogas (applying to large scale installations with a fuel capacity equal or above 20 MW) A requirement that electricity from biomass is produced using highly efficient combined heat and power technology (including inter alia a grandfathering of existing installations).

les biocarburants avancés devront émettre au minimum 70% de GES en moins par rapport aux combustibles fossiles; un nouveau critère de durabilité applicable à la biomasse forestière utilisée à des fins énergétiques, pour atténuer le risque de surexploitation sylvicole et garantir l'application des règles comptables UTCATF (changement d'affectation des terres et foresterie); une réduction de 80% des GES provenant de la production de chaleur et d'électricité à partir de la biomasse et du biogaz (applicable aux grandes installations avec une capacité de combustible égale ou supérieure à 20 MW); l'exigence que l'électricité à partir de la ...[+++]


(a) in electricity: scenarios for demand, generation capacities by fuel type (biomass, geothermal, hydro, gas, nuclear, oil, solid fuels, wind, solar photovoltaic, concentrated solar, other renewable technologies) and their geographical location, fuel prices (including biomass, coal, gas and oil), carbon dioxide prices, the composition of the transmission and, if relevant, the distribution network, and its evolution, taking into account all new significant generation (including capacity equipped for capturing carbon dioxide), storage ...[+++]

a) en ce qui concerne l'électricité: scénarios relatifs à la demande, capacités de production par type de combustible (biomasse, énergie géothermique, énergie hydroélectrique, gaz, énergie nucléaire, pétrole, combustibles solides, énergie éolienne, énergie solaire photovoltaïque, énergie solaire concentrée, autres technologies d'exploitation des sources d'énergie renouvelables), et leur localisation géographique, prix des combustibles (notamment biomasse, charbon, gaz et pétrole), prix du dioxyde de carbone, composition du réseau de transport et — le cas échéant — du réseau de distribution ainsi que l'évolution de cette composition, en t ...[+++]


(a) the words “rated fuel capacity” in SAE Recommended Practice J1241 shall have the same meaning as “vehicle fuel tank capacity” as defined in subsection 2(1) of these Regulations; and

a) la mention « rated fuel capacity » qui est employée dans la pratique recommandée J1241 de la SAE s’entend au sens de la définition de « capacité du réservoir de carburant du véhicule » au paragraphe 2(1) du présent règlement;


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17 (1) The authorized representative of a vessel that is delivered on or after 1 August 2010, as defined in regulation 1.28.9 of Annex I to MARPOL, and has an aggregate oil fuel capacity of 600 m or more must ensure that the requirements of regulation 12A of that Annex are met.

17 (1) Le représentant autorisé d’un bâtiment qui est livré le 1 août 2010 ou après cette date, au sens de la règle 1.28.9 de l’Annexe I de MARPOL, et qui a une capacité totale de combustible liquide de 600 m ou plus veille à ce que les exigences de la règle 12A de cette Annexe soient respectées.


17 (1) The authorized representative of a vessel that is delivered on or after 1 August 2010, as defined in regulation 1.28.9 of Annex I to MARPOL, and has an aggregate oil fuel capacity of 600 m or more must ensure that the requirements of regulation 12A of that Annex are met.

17 (1) Le représentant autorisé d’un bâtiment qui est livré le 1 août 2010 ou après cette date, au sens de la règle 1.28.9 de l’Annexe I de MARPOL, et qui a une capacité totale de combustible liquide de 600 m ou plus veille à ce que les exigences de la règle 12A de cette Annexe soient respectées.


the fuel-related activity level shall be the initial installed capacity for the consumption of fuels used for the production of non-measurable heat consumed for the production of products, for the production of mechanical energy other than used for the production of electricity, for heating or cooling with the exception of the consumption for the production of electricity, including safety flaring, of the installation concerned multiplied by the relevant capacity utilisation factor.

le niveau d’activité relatif aux combustibles correspond à la capacité installée initiale de l’installation concernée pour la consommation de combustibles utilisés pour la production de chaleur non mesurable consommée pour la fabrication de produits, pour la production d’énergie mécanique autre que celle utilisée aux fins de la production d’électricité, pour le chauffage ou le refroidissement, à l’exclusion de la consommation aux fins de la production d’électricité, y compris la mise en torchère pour des raisons de sécurité, multipliée par le coefficient d’utilisation de la capacité applicable.


(c)the fuel-related activity level shall be the initial installed capacity for the consumption of fuels used for the production of non-measurable heat consumed for the production of products, for the production of mechanical energy other than used for the production of electricity, for heating or cooling with the exception of the consumption for the production of electricity, including safety flaring, of the installation concerned multiplied by the relevant capacity utilisation factor.

c)le niveau d’activité relatif aux combustibles correspond à la capacité installée initiale de l’installation concernée pour la consommation de combustibles utilisés pour la production de chaleur non mesurable consommée pour la fabrication de produits, pour la production d’énergie mécanique autre que celle utilisée aux fins de la production d’électricité, pour le chauffage ou le refroidissement, à l’exclusion de la consommation aux fins de la production d’électricité, y compris la mise en torchère pour des raisons de sécurité, multipliée par le coefficient d’utilisation de la capacité applicable.


Question No. 219 Mr. Bill Casey: With respect to the use of Canada’s Victoria Class submarines: (a) did the HMCS Corner Brook stop for critical repairs at a United States Navy (USN) facility located along the Eastern Seaboard of the United States in 2008 and, if so, (i) what was the USN facility, (ii) what specific repairs or upgrades, besides the repair to battery ventilation fans, were carried out on this specific submarine; (b) how many tons per day of diesel fuel is consumed by HMCS Corner Brook and other Victoria-class submarines at normal cruising speeds; (c) what is the cost to the Canadian Navy, per ton or per litre, for diesel fuel for Victoria-class submarines; and (d) what is the total ...[+++]

Question n 219 M. Bill Casey: En ce qui concerne l'utilisation des sous-marins de classe Victoria du Canada: a) le HMCS Corner Brook s’est-il arrêté pour des réparations essentielles dans une installation de la « United States Navy » située sur la côte Est des États-Unis en 2008 et, le cas échéant, (i) quelle était cette installation, (ii) quelles réparations ou mises à niveau précises, outre la réparation des ventilateurs des accumulateurs, ont été effectuées sur ce sous-marin particulier; b) combien de tonnes par jour de carburant diesel consomment le HMCS Corner Brook et les autres sous-marins de classe Victoria à une vitesse de croi ...[+++]


You've already addressed that issue. Some people have pointed to the submarines' insufficient fuel capacity, lamenting that they are barely able to make an Atlantic crossing.

Certaines personnes nous ont dit que la capacité de carburant des sous-marins est insuffisante, c'est-à-dire qu'ils peuvent à peine traverser l'Atlantique.




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'fuel capacity' ->

Date index: 2022-11-08
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