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Flap and landing gear overspeed warning light
Flap control handle
Flap control lever
Flap handle
Flap lever
Flap motor-reduction gear unit
Flap position selector control lever
Flap selector lever
Gear and flaps check
LG downlock optical inspection flap
Landing gear and flaps indicator panel
Landing-gear downlock optical inspection flap
Stalling speed with gear and flaps down
Stalling speed with gear and flaps up
Undercarriage downlock optical inspection flap
Wing flap control lever
Wing flap handle
Wing flap lever

Traduction de «gear and flaps » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
gear and flaps check

vérification du train et des volets


landing gear and flaps indicator panel

tableau indicateur de position du train d'atterrissage et des volets


stalling speed with gear and flaps up

vitesse de décrochage avec train et volets rents


stalling speed with gear and flaps down

vitesse de décrochage avec train et volets sortis


landing-gear downlock optical inspection flap | LG downlock optical inspection flap | undercarriage downlock optical inspection flap

palette de contrôle optique


flap and landing gear overspeed warning light

clignotant de survitesse de train et volets sortis


wing flap control lever [ flap handle | flap control handle | wing flap handle | flap control lever | flap position selector control lever | wing flap lever | flap selector lever | flap lever ]

levier de commande volets [ levier volets | manette de volets ]


flap handle | flap lever | flap control lever | flap control handle | flap selector lever | wing flap control lever | wing flap handle

levier volets | levier de commande volets


flap motor-reduction gear unit

moto-réducteur de volets


flap and landing gear overspeed warning light

clignotant de survitesse de train et volets sortis
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(ii) with the power plant operation and landing gear and flap operation, if applicable, recommended by the manufacturer, and

(ii) de façon à tenir compte des recommandations du constructeur quant au groupe motopropulseur, au train d’atterrissage et aux volets, le cas échéant,


(u) Inability to achieve the intended aircraft configuration for any flight phase (e.g. landing gear and gear doors, flaps, stabilisers, slats etc.).

u) Incapacité de réaliser la configuration prévue de l'aéronef pour toute phase de vol (par exemple, train d'atterrissage et trappes, ailerons, stabilisateurs, becs de bord d'attaque, etc.).


Inability to achieve the intended aircraft configuration for any flight phase (e.g. landing gear and gear doors, flaps, stabilisers, slats etc.).

Incapacité de réaliser la configuration prévue de l'aéronef pour toute phase de vol (par exemple, train d'atterrissage et trappes, ailerons, stabilisateurs, becs de bord d'attaque, etc.).


3. the warning results from failure to select landing gear or landing flaps by the appropriate point on the approach (mode 4); or

3) l'avertissement résulte du fait que le train d'atterrissage ou les volets d'atterrissage n'ont pas été actionnés au point d'approche approprié (mode 4), ou


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the warning results from failure to select landing gear or landing flaps by the appropriate point on the approach (Mode 4); or

l'avertissement résulte du fait que le train d'atterrissage ou les volets d'atterrissage n'ont pas été actionnés au point d'approche approprié (mode 4); ou


(b) Such equipment or devices need not be provided at overwing exits if the designated place on the aeroplane structure at which the escape route terminates is less than 1·83 metres (6 feet) from the ground with the aeroplane on the ground, the landing gear extended, and the flaps in the take off or landing position, whichever flap position is higher from the ground.

(b) De tels équipements ou dispositifs ne seront pas nécessaires aux issues d'évacuation situées sur les ailes, si l'extrémité du cheminement d'évacuation prévu s'achève à une hauteur inférieure à 1,83 m (6 ft) au-dessus du sol, l'avion au sol, train d'atterrissage sorti et volets en position de décollage ou d'atterrissage, suivant celle qui est la plus élevée par rapport au sol.




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'gear and flaps' ->

Date index: 2021-09-06
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