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Break -bulk ship
Break-bulk
Break-bulk cargo ship
Breakbulk vessel
Cargo and passenger boat
Cargo boat
Cargo freighter
Cargo liner
Cargo ship
Cargo shipping
Cargo vessel
Cargo-boat
Cargo-passenger ship
Cargo-passenger vessel
Cargo-vessel
Dry cargo ship
Dry cargo vessel
Dry-cargo-ship
Freighter
General bulk-cargo vessel
General cargo ship
Mixed cargo and passenger vessel
Passenger cargo ship
Passenger-cargo liner
Passenger-cargo ship
Passenger-cargo-ship
Progre
Progress
Progress cargo craft
Progress cargo ship
Progress ferry ship
Progress re-supply spacecraft
Progress resupply cargo craft
Progress resupply ship
Progress supply craft
Progress supply vehicle
Progress supply vessel
Progress vehicle
Reefer
Reefer ship
Refrigerated cargo ship
Refrigerated cargo vessel
Refrigerated ship
Refrigerated vessel
Refrigerator ship
Russian Progress resupply vehicle
Shippers

Translation of "general cargo ship " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
general cargo ship [ break-bulk cargo ship | general bulk-cargo vessel | breakbulk vessel ]

transporteur de marchandises générales [ navire de type classique | navire de charge classique | cargo classique | navire à marchandises diverses | cargo à divers | cargo à marchandises diverses | cargo de marchandises diverses | cargo | navire transporteur de marchandises diverses | transporteur de divers | navire ]


cargo boat | cargo ship | cargo vessel | freighter | general cargo ship

bateau à marchandises | cargo | cargo de diverses | cargo de marchandises diverses | navire de charge | navire de transport de marchandises


break -bulk ship | break-bulk (cargo) ship | general cargo ship

navire transporteur de marchandises generales


dry cargo ship | dry cargo vessel | dry-cargo-ship

bateau à marchandises sèches | cargo sec | navire à cargaisons sèches | navire à cargaisons solides | navire transporteur de vrac sec | transport de pondéreux


passenger-cargo liner [ cargo-passenger vessel | cargo-passenger ship | passenger-cargo ship ]

paquebot mixte


Progress supply vehicle [ Progress cargo ship | Progress cargo craft | Progress resupply ship | Progress vehicle | Progress supply vessel | Progress ferry ship | Progress resupply cargo craft | Russian Progress resupply vehicle | Progress supply craft | Progress | Progress re-supply spacecraft | Progre ]

vaisseau-cargo Progress [ vaisseau de ravitaillement Progress | vaisseau Progress | vaisseau cargo Progress | vaisseau-cargo russe Progress | vaisseau russe d'approvisionnement Progress | vaisseau d'approvisionnement Progress | cargo Progress | Progress M1 ]


mixed cargo and passenger vessel | passenger cargo ship | passenger-cargo-ship | cargo and passenger boat

cargo-mixte | cargo mixte | navire mixte


refrigerated ship | refrigerated cargo ship | refrigerator ship | reefer | refrigerated vessel | refrigerated cargo vessel | reefer ship

navire frigorifique | cargo frigorifique | navire réfrigéré


cargo vessel [ Cargo shipping(STW) | shippers(UNBIS) ]

navire de charge


cargo ship | cargo liner | freighter | cargo freighter | cargo boat | cargo-boat | cargo-vessel

navire de charge | cargo | bateau à marchandises
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Today Short Sea Shipping can generally offer speed, reliability, flexibility, regularity, frequency, and cargo safety to a high degree.

Aujourd'hui, la navigation à courte distance est généralement synonyme de vitesse, de fiabilité, de flexibilité, de régularité, de fréquence et d'un niveau élevé de sécurité pour les marchandises transportées.


The requirements shall cover ships responsible for significant emissions, including at least tankers, bulker, general cargo and container ships, subject to appropriate de minimis size and traffic thresholds.

Ces exigences portent sur les navires responsables d'émissions notables, notamment au moins sur les bateaux-citernes, les vraquiers, les navires de charge et porte-conteneurs, sous réserve de l'application de seuils minimaux appropriés concernant les dimensions et le trafic.


This fleet [4] consists of some 8 800 ships, of which 1 966 oil tankers, 1 702 bulk carriers, 1 104 container carriers, 3 428 general cargo ships (conventional cargo ships and roll-on/roll-off ships) and 685 passenger ships.

Cette flotte est composée [4] d'environ 8 800 navires, dont 1 966 pétroliers, 1 702 vraquiers, 1 104 porte-conteneurs, 3 428 navires de marchandises diverses (cargos classiques et rouliers) et 685 navires à passagers.


[13] Chinese yards can be considered the price leaders for general cargo ships (tweendeckers) and product tankers with low specification; Japan has recently become very competitive again for standard bulk carriers (for which it has specialised yards that benefit from serial production) after the recent decline in the Yen/USD exchange rate.

[13] Les chantiers chinois peuvent être considérés comme les numéros un des prix pour les cargos en général (navires à entrepont) et les pétroliers présentant peu de spécifications; le Japon est redevenu compétitif sur le marché des vraquiers standard (pour lesquels il dispose de chantiers spécialisés bénéficiant d'une production en série) après la dévaluation récente du yen par rapport à l'USD.


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Ships carrying radioactive cargos participate in the ship reporting system in the Baltic Sea in accordance with locally applicable rules, which generally stipulate that the competent coastal authorities should be informed of the nature of the hazardous or pollutant cargo being shipped, including radioactive material.

La participation des navires transportant une cargaison radioactive aux systèmes de compte rendu des navires en mer Baltique s’effectue en fonction des règles applicables localement, qui prévoient généralement la notification aux autorités côtières compétentes de la nature de la cargaison dangereuse ou polluante transportée, y inclus les matières radioactives.


Ships carrying radioactive cargos participate in the ship reporting system in the Baltic Sea in accordance with locally applicable rules, which generally stipulate that the competent coastal authorities should be informed of the nature of the hazardous or pollutant cargo being shipped, including radioactive material.

La participation des navires transportant une cargaison radioactive aux systèmes de compte rendu des navires en mer Baltique s’effectue en fonction des règles applicables localement, qui prévoient généralement la notification aux autorités côtières compétentes de la nature de la cargaison dangereuse ou polluante transportée, y inclus les matières radioactives.


5 general description of cargo aboard the ship; .

5 description générale de la cargaison à bord du navire; .


general description of cargo aboard the ship;

description générale de la cargaison à bord du navire;


Today Short Sea Shipping can generally offer speed, reliability, flexibility, regularity, frequency, and cargo safety to a high degree.

Aujourd'hui, la navigation à courte distance est généralement synonyme de vitesse, de fiabilité, de flexibilité, de régularité, de fréquence et d'un niveau élevé de sécurité pour les marchandises transportées.


of liner conferences; whereas liner conferences have a stabilizing effect, assuring shippers of reliable services; whereas they contribute generally to providing adequate efficient scheduled maritime transport services and give fair consideration to the interests of users; whereas such results cannot be obtained without the cooperation that shipping companies promote within conferences in relation to rates and, where appropriate, availability of capacity or allocation of cargo ...[+++]

considérant qu'il est opportun de prévoir une exemption de groupe en faveur des conférences maritimes; que ces conférences exercent un rôle stabilisateur de nature à garantir des services fiables aux chargeurs; qu'elles contribuent généralement à assurer une offre de services de transport maritime réguliers, suffisants et efficaces et ceci en prenant en considération les intérêts des usagers dans une mesure équitable; que ces résultats ne peuvent être obtenus sans la coopération que les compagnies maritimes développent au sein desdites conférences en matière de tarifs et, le cas échéant, d'offre de capacité ou de répartition des tonna ...[+++]


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