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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Code of good administrative behaviour
Code of good administrative conduct
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
During good behavior
During good behaviour
European Code of Good Administrative Behaviour
Good behaviour
Good behaviour bond
Good conduct
Good time
Jealousy
Paranoia
Peace bond
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Time off for good behavior
Time off for good behaviour
Time off for good conduct

Translation of "good administrative behaviour " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Code of good administrative behaviour | Code of good administrative behaviour for staff of the European Commission in their relations with the public | code of good administrative conduct

Code de bonne conduite administrative | Code de bonne conduite administrative pour le personnel de la Commission européenne dans ses relations avec le public


code of good administrative behaviour | code of good administrative behaviour for the General Secretariat of the Council of the European Union and its staff in their professional relations with the public

code de bonne conduite administrative | code de bonne conduite administrative pour le secrétariat général du Conseil de l'Union européenne et de son personnel dans leurs relations professionnelles avec le public


Code of good administrative behaviour | European Code of Good Administrative Behaviour

Code européen de bonne conduite administrative


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]




time off for good behaviour [ time off for good behavior | time off for good conduct | good time ]

réduction de peine pour bonne conduite


during good behaviour [ during good behavior ]

à titre inamovible [ sous réserve de révocation motivée | sauf forfaiture | tant qu'on en est digne | sauf mauvaise conduite | durant bonne conduite ]


during good behaviour

à titre inamovible | sauf prévarication


good behaviour bond | peace bond

cautionnement préventif


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In its resolution of 6 September 2001, Parliament approved the European Ombudsman’s draft code with modifications and called on the Commission to submit a proposal for a regulation containing a Code of Good Administrative Behaviour based on Article 308 of the Treaty establishing the European Community.

Dans sa résolution du 6 septembre 2001, le Parlement européen a approuvé le projet de code du Médiateur européen, en le modifiant, et a invité la Commission à présenter une proposition de règlement établissant un code de bonne conduite administrative, sur la base de l'article 308 du traité instituant la Communauté européenne.


In April 2000, the European Ombudsman proposed to the institutions a Code of Good Administrative Behaviour in the belief that the same code should apply to all Union institutions, bodies, offices and agencies.

En avril 2000, le Médiateur européen a proposé aux institutions un code de bonne conduite administrative, convaincu que le même code devrait s'appliquer à l'ensemble des institutions, organes et organismes de l'Union.


EPSO also acted in breach of the Annex to the Commission Decision of 17 October 2000 amending its Rules of Procedure (OJ 2000 L 267, p. 63), entitled ‘Code of good administrative behaviour for staff of the European Commission in their relations with the public’ (‘the code of good administrative behaviour’), under which the Commission must reply to a letter addressed to it within 15 days, and a Commission decision must clearly state the reasons on which it is based and be communicated to the persons and parties concerned.

L’EPSO aurait également agi en violation de l’annexe à la décision de la Commission, du 17 octobre 2000, modifiant son règlement intérieur (JO L 267, p. 63), intitulée «C[ode de bonne conduite administrative pour le personnel de la Commission dans ses relations avec le public]» (ci-après le «code de bonne conduite administrative»), en vertu duquel la Commission devrait répondre aux demandes qui lui sont adressées dans le délai de quinze jours, et toute décision de cette institution indiquer clairement les motifs sur lesquels elle est fondée et être portée à la connaissance des personnes et parties concernées.


The applicant’s argument that EPSO acted in breach of the code of good administrative behaviour cannot be accepted either, since that code is not applicable in the present case.

L’argument de la requérante selon lequel l’EPSO aurait agi contrairement aux dispositions du code de bonne conduite administrative ne saurait non plus prospérer, ce code n’étant pas applicable en l’espèce.


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In support of the action as a whole, the applicant raises a number of pleas: first, breach of the right of candidates to have access to certain information concerning them; second, breach of the obligation to state reasons and of the Commission’s code of good administrative behaviour; third, breach of the principle of transparency; and fourth, breach of the principle of equal treatment.

À l’appui du recours dans son ensemble, la requérante soulève plusieurs moyens tirés, le premier, de la violation du droit des candidats à accéder à des informations les concernant, le deuxième, de la violation de l’obligation de motivation et du code de bonne conduite administrative de la Commission, le troisième, de la violation du principe de transparence et le quatrième, de la violation du principe d’égalité de traitement.


9. Considers that, in examining cases of maladministration and in enforcing citizens' rights to good administration, pursuant to Article 41 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, the principles enshrined in the European Union Code of Good Administrative Behaviour should always be applied, and regrets the failure by the Commission and other istitutions so far to adopt and apply the Code of Good Administrative Behaviour as approved by Parliament;

9. considère que l'examen des cas de mauvaise administration et l'application du droit des citoyens à une bonne administration, inscrit à l'article 41 de la Charte des droits fondamentaux de l'Union européenne, doivent toujours de faire dans le respect des principes énoncés dans le Code de bonne conduite administrative de l'Union européenne et regrette que la Commission et les autres institutions n'aient pas encore adopté et appliqué le Code de bonne conduite administrative, tel qu'il a été approuvé par le Parlement européen;


9. Considers that, in examining cases of maladministration and in enforcing the right of citizens to good administration pursuant to Article 41 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, the principles enshrined in the European Union Code of Good Administrative Behaviour should always be applied, and regrets the failure by the Commission and other istitutions so far to adopt and apply the Code of Good Administrative Behaviour as approved by the Parliament;

9. considère que, en examinant les cas de mauvaise administration et en traduisant dans les faits le droit des citoyens à une bonne administration inscrit à l'article 41 de la Charte des droits fondamentaux de l'Union européenne, les principes énoncés dans le Code de bonne conduite administrative de l'Union européenne doivent toujours être appliqués et regrette que la Commission et les autres institutions n'aient pas encore adopté et appliqué le code de bonne conduite administrative, tel qu'il a été approuvé par le Parlement européen;


12. Considers that, in examining cases of maladministration and in enforcing the right of citizens to good administration pursuant to Article 41 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, the principles enshrined in the European Union Code of Good Administrative Behaviour should always be applied, and regrets the failure by the Commission so far to adopt and apply the Code of Good Administrative Behaviour as approved by the Parliament;

12. considère que, en examinant les cas de mauvaise administration et en traduisant dans les faits le droit des citoyens à une bonne administration inscrit à l'article 41 de la Charte des droits fondamentaux de l'Union européenne, les principes énoncés dans le Code de bonne conduite administrative de l'Union européenne doivent toujours être appliqués et regrette que la Commission n'ait pas encore adopté et appliqué le code de bonne conduite administrative, tel qu'il a été approuvé par le Parlement européen;


12. Considers that, in examining cases of maladministration and in enforcing the right of citizens to good administration pursuant to Article 41 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, the principles enshrined in the European Union Code of Good Administrative Behaviour should always be applied, and regrets the failure by the Commission so far to adopt and apply the Code of Good Administrative Behaviour as approved by the Parliament;

12. considère que, en examinant les cas de mauvaise administration et en traduisant dans les faits le droit des citoyens à une bonne administration inscrit à l'article 41 de la Charte des droits fondamentaux de l'Union européenne, les principes énoncés dans le Code de bonne conduite administrative de l'Union européenne doivent toujours être appliqués et regrette que la Commission n'ait pas encore adopté et appliqué le code de bonne conduite administrative, tel qu'il a été approuvé par le Parlement européen;


On 6 September 2001, the European Parliament adopted a resolution on the European Ombudsman's Special Report to the European Parliament. This followed the own-initiative inquiry into the existence and the public accessibility, in the various Community institutions and bodies, of a Code of Good Administrative behaviour (C5-0438/2000 - 2000/2212(COS) - A5-0245/2001 ).

Le 6 septembre 2001, le Parlement européen a adopté une résolution sur le rapport spécial du médiateur européen au Parlement européen, faisant suite à une enquête de propre initiative sur l'existence, au sein de chaque institution ou organe communautaire, d'un code, accessible au public, relatif à la bonne conduite administrative (C5-0438/2000 - 2000/2212(COS) - A5-0245/2001 ).




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Date index: 2021-08-16
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