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Assemble the cutter head
Chief arranger
Head arranger
Head to foot arrangement
Head to head arrangement
Head-to-foot arrangement
Head-to-head arrangement
L-head arrangement
L-head valves
Mount the cutter head
Set up the cutter head
Setting up the cutter head
Side-valve

Translation of "head-to-head arrangement " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
head-to-foot arrangement | head to foot arrangement

imposition tête-bêche | présentation tête-bêche












head to head arrangement | head-to-head arrangement

présentation tête-à-tête


L-head arrangement | L-head valves | side-valve

soupape latérale


head arranger [ chief arranger ]

arrangeur en chef [ arrangeuse en chef | arrangeur principal | arrangeuse principale ]


assemble the cutter head | mount the cutter head | set up the cutter head | setting up the cutter head

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IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. Until Common Customs Tariff duties on the products under tariff headings 1006 and 1701 are entirely suspended in accordance with paragraphs 2 and 3, a global tariff quota at zero duty shall be opened for every marketing year for products under tariff heading 1006 and subheading 1701 11 10 respectively, originating in the countries benefiting from this special arrangement.

5. Jusqu’à la suspension totale, conformément aux paragraphes 2 et 3, des droits du tarif douanier commun applicables aux produits relevant des positions tarifaires 1006 et 1701, un contingent tarifaire global à droit nul est ouvert lors de chaque campagne de commercialisation pour les produits relevant de la position tarifaire 1006 et de la sous-position tarifaire 1701 11 10, originaires des pays bénéficiaires du régime spécial.


There has been a perceptional problem and a real problem in the double-headed arrangement at National Defence Headquarters and Canadian Forces headquarters.

La double tête du Quartier général de la Défense nationale et du Quartier général des Forces canadiennes cause un problème de perception et un problème véritable.


(b) deep tanks and peak tanks used for the carriage of water, and deep tanks and double bottom tanks arranged for the carriage of oil fuel: a head of water equal to the maximum head to which the tanks can be subjected in service but not less than 2.44 m above the crown of the tanks where the moulded depth to the strength deck exceeds 4.88 m, and 0.91 m where the moulded depth does not exceed 3.05 m; intermediate heads may be obtained by interpolation between 4.88 m and 3.05 m;

b) les cales à eau et les coquerons devant servir au transport de l’eau ainsi que les cales à eau et les double-fonds aménagés pour le transport du mazout : une charge d’eau égale à la charge maximum à laquelle ils peuvent être soumis en service mais atteignant au moins 2,44 m au-dessus de leur sommet lorsque le creux sur quille au pont de résistance dépasse 4,88 m, et au moins 0,91 m lorsqu’il ne dépasse pas 3,05 m; les charges intermédiaires s’obtiennent par interpolation entre 4,88 m et 3,05 m;


(b) deep tanks and peak tanks used for carrying water, and deep tanks and double bottom tanks arranged for carrying oil fuel shall be tested to a head of water equal to the maximum head to which the tanks can be subjected in service, but not less than 2.44 m above the crown of the tanks where the moulded depth to the strength deck exceeds 4.88 m, and 915 mm where the moulded depth does not exceed 3.05 m; intermediate heads may be obtained by interpolation between 4.88 and 3.05 m;

b) les cales à eau et les coquerons devant servir au transport de l’eau ainsi que les cales à eau et les doubles-fonds aménagés pour le transport du mazout seront éprouvés sous une charge d’eau égale à la charge maximum à laquelle ils pourront être soumis en service mais atteignant au moins 2,44 m au-dessus de leur sommet lorsque le creux sur quille jusqu’au pont de résistance dépasse 4,88 m et au moins 915 mm lorsque le creux sur quille ne dépasse pas 3,05 m; les charges intermédiaires s’obtiennent par interpolation entre 4,88 m et 3,05 m;


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(Return tabled) Question No. 1007 Mr. Craig Scott: With regard to the announcement made by the Minister of Fisheries and Oceans on May 28, 2012, that “new funding totaling $17.5 million will be allocated over the next five years to four key activities: prevention, early warning, rapid response, and management and control” to protect Canada’s Great Lakes from the threat of Asian carp: (a) in what specific ways will emphasis be placed on initiatives to educate people about the danger of Asian carp; (b) in what specific ways will human beings be prevented from bringing Asian carp into Canadian waters; (c) will public hearings be held in Canada to allow Canadians to provide input to key U.S. decision-makers on combating Asian carp migration; ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1007 M. Craig Scott: En ce qui concerne la déclaration du ministre des Pêches et des Océans du 28 mai 2012 suivant laquelle « le nouveau financement de 17,5 millions de dollars au total sera alloué pendant les cinq prochaines années à quatre activités clés: la prévention, la détection et l’intervention rapides, la gestion et les mesures de lutte » pour protéger les Grands Lacs du Canada de la menace de la carpe asiatique: a) comment au juste compte-t-on sensibiliser les gens au danger de la carpe asiatique; b) comment au juste compte-t-on empêcher les gens d’introduire la carpe asiatiques dans les eau ...[+++]


Most of the expenditure for this heading stems from the reform of the common agricultural policy (CAP), rural development policy after 2006 and from the new common fisheries policy (January 2003) for which the Commission proposes a simplification of the financial arrangements and structures.

La plupart des dépenses de cette rubrique découlent de la réforme de la politique agricole commune (PAC), de la future politique de développement rural après 2006 et de la nouvelle politique commune de la pêche (janvier 2003) pour lesquelles la Commission propose une simplification des dispositions et des structures de financement.


indicative amounts per head and grant arrangements.

les montants indicatifs par tête et les modalités d'octroi,


Most of the expenditure for this heading stems from the reform of the common agricultural policy (CAP), rural development policy after 2006 and from the new common fisheries policy (January 2003) for which the Commission proposes a simplification of the financial arrangements and structures.

La plupart des dépenses de cette rubrique découlent de la réforme de la politique agricole commune (PAC), de la future politique de développement rural après 2006 et de la nouvelle politique commune de la pêche (janvier 2003) pour lesquelles la Commission propose une simplification des dispositions et des structures de financement.


The Joint Action sets out the main parameters of the EUPM: structures (main HQ in Sarajevo); Head of Mission/Police Commissioner (see below decision on his appointment); staff; chain of command, including the position of the EU Special Representative (see below concerning his appointment); participation of third States; financial arrangements (14 million euro for start-up costs for 2002 and up to 38 million euro for annual running costs for the years 2003-2005); and the status of EUPM staff.

L'action commune définit les principaux éléments de la MPUE: structures (QG principal à Sarajevo); chef de la mission/commissaire de police (voir ci-dessous la décision relative à sa nomination); personnel; chaîne de commandement, y compris la position du Représentant spécial de l'UE (voir ci-dessous pour ce qui concerne sa nomination); participation d'États tiers; dispositions financières (14 millions d'EUR pour les coûts de mise en route en 2002 et 38 millions d'EUR par an au maximum pour les frais de fonctionnement pour les années 2003 à 2005); statut du personnel de la MPUE.


5. The Committee may give general guidance as to whether the supplementary supervision arrangements of competent authorities in third countries are likely to achieve the objectives of the supplementary supervision as defined in this Directive, in relation to the regulated entities in a financial conglomerate, the head of which has its head office outside the Community.

5. Le comité peut donner des lignes directrices générales sur la question de savoir si les régimes de surveillance complémentaire des autorités compétentes de pays tiers sont susceptibles d'atteindre les objectifs de la surveillance complémentaire définis dans la présente directive en ce qui concerne les entités réglementées d'un conglomérat financier coiffé par une entreprise qui a son siège en dehors de la Communauté.




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'head-to-head arrangement' ->

Date index: 2024-02-18
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