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Aviation authority
CAA
Civil aviation authority
Eurodac joint supervisory authority
European Joint Airworthiness Requirements Body
JAA
JSA
Joint Airworthiness Authorities
Joint Aviation Authorities
Joint Aviation Authority Commission
Joint Meeting of Aviation Authorities and Operators
Joint Supervisory Authority
Joint supervisory authority
Schengen Joint Supervisory Authority

Translation of "joint aviation authorities " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Joint Aviation Authorities [ JAA | European Joint Airworthiness Requirements Body ]

Autorités conjointes de l'aviation [ JAA | Joint Aviation Authorities | European Joint Airworthiness Requirements Body ]


Joint Aviation Authorities [ JAA ]

Autorités conjointes de l'aviation [ JAA ]


Joint Airworthiness Authorities | Joint Aviation Authorities | JAA [Abbr.]

Autorités aéronautiques communes | Autorités conjointes de l'aviation | JAA [Abbr.]


Joint Aviation Authority Commission

Commission des Autorités conjointes de l'aviation


Eurodac joint supervisory authority | joint supervisory authority

autorité de contrôle commune | autorité de contrôle commune d'Eurodac


Joint Supervisory Authority | Schengen Joint Supervisory Authority | JSA [Abbr.]

autorité de contrôle commune | autorité de contrôle commune de Schengen


Joint Meeting of Aviation Authorities and Operators

Réunion mixte des agents d'exploitation et des services de direction de l'aviation civile


joint supervisory authority

autorité de contrôle commune [ ACC ]




civil aviation authority | CAA

autorité de l'aviation civile
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(ii) the European Joint Aviation Requirements — Large Aeroplanes (JAR-25), published by the Joint Aviation Authorities, in the version in effect on November 30, 1981 or after that date,

(ii) des European Joint Aviation Requirements — Large Aeroplanes (JAR-25), publiées par la Joint Aviation Authorities, dans leur version en vigueur le 30 novembre 1981 ou après cette date,


After extensive consultation with stakeholders, the European Aviation Safety Agency (EASA) has made a proposal (opinion) to the Commission on pilot licences issued by third country authorities, which reproduces largely the standards commonly applied in Member States and developed previously by the International Civil Aviation Organisation (ICAO) and the Joint Aviation Authorities (JAA).

Au terme d’une vaste consultation des parties prenantes, l’Agence européenne de la sécurité aérienne (EASA) a soumis une proposition (un avis) à la Commission concernant les licences de pilotes délivrées par les autorités de pays tiers, qui reproduit en grande partie les normes communément appliquées dans les États membres et élaborées précédemment par l’Organisation de l’aviation civile internationale (OACI) et les autorités conjointes de l’aviation (JAA) ...[+++]


Currently, responsibility for regulating air traffic standards in Europe falls on a number of bodies including the European Civil Aviation Conference (ECAC), the Joint Aviation Authority, the International Civil Aviation Organisation (ICAO) and Eurocontrol.

Pour l'heure, la compétence en matière de contrôle du trafic aérien en Europe appartient à un certain nombre d'organismes parmi lesquels la Conférence de l'aviation civile, l'Autorité de l'aviation, l'Organisation internationale de l'aviation civile et Eurocontrol.


(18) It is necessary to take into account the cooperation and information exchanges occurring within the framework of the Joint Aviation Authorities (JAA) and the European Civil Aviation Conference (ECAC). Moreover, the greatest possible use should be made of existing expertise in procedures of Safety Assessment of Foreign Aircraft (SAFA).

(18) Il convient de tenir compte de la coopération et des échanges d'information dans le cadre des Autorités conjointes de l'aviation (JAA) et de la Conférence européenne de l'aviation civile (CEAC); en outre, il conviendrait de recourir autant que possible aux compétences disponibles dans les procédures du programme d'évaluation de la sécurité des aéronefs étrangers (SAFA).


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But what is particularly striking here, apart from the fact that we already have an independent intergovernmental agency in the Joint Aviation Authority, is the stark admission that continued intergovernmental cooperation is to be abandoned as it is developed and I quote from the rapporteur's report: "would have involved lengthy ratification procedures in the national parliaments of the states concerned ., which would not necessarily have been successful".

Mais ce qui est particulièrement frappant ici, mis à part le fait que nous disposons déjà d'une agence intergouvernementale indépendante sous la forme des Autorités conjointes de l'aviation, c'est la profonde acceptation que la coopération intergouvernementale suivie telle que nous la connaissions sera abandonnée et que, selon le rapport du rapporteur, elle "nécessitait des procédures de ratification longues et complexes dans les parlements nationaux,.et risquait donc d'être rejetée".


What is now known as the Joint Aviation Authorities (JAA) originated in the early 1970s at the initiative of the manufacturing industry, in view of the co-operation which was then taking place across European borders on projects such as Concorde and Airbus. Initially the joint activity was conducted on an informal basis, but in 1979 the participating national aviation authorities signed an Arrangement.

Les "Joint Aviation Authorities" (Autorités conjointes de l'aviation, ou JAA) ont vu le jour au début des années 1970, sur l'initiative des constructeurs aéronautiques, pour les besoins de la coopération qui était conduite à l'époque, par-delà les frontières européennes, pour la réalisation de projets comme Concorde et Airbus. Ces activités conjointes ont d'abord été menées sur une base informelle, avant que les autorités nationales de l'aviation y participant ne signent un arrangement en 1979.


The aim of the proposal for a Directive is transposition of the JAR OPS (Joint Aviation Requirements: common rules in all areas concerned with aircraft safety and use, drawn up by the Joint Aviation Authorities (JAA), a body consisting of representatives of the civil aviation authorities of the Member States and other European countries) into Community legislation, thus creating mobility and a framework for safety training and competence for cabin crews in civil aviation.

Elle vise la transposition des JAR OPS, Joint Aviation Requirements (règles communes dans tous les domaines relatifs à la Sécurité des aéronefs et de leur exploitation, élaborées par les Joint Aviation Authorities (JAA), organisme composé des représentants des autorités de l'aviation civile des Etats membres et d'autres pays européens) dans la législation communautaire, créant ainsi une mobilité et un cadre de formation et de compétence dans le domaine de la sécurité pour le personnel de cabine de l'aviation civile.


Since the responsibility for overseeing air safety is divided between the Commission, Member States, and other aviation bodies, implementation of the strategy (drawn up by a panel of experts drawn from the Commission, the Directors General of Civil Aviation in the Member States, the European Civil Aviation Conference and the Joint Aviation Authorities) will be jointly shared.

La stratégie, qui a été élaborée par un groupe d'experts émanant de la Commission, des directions générales de l'aviation civile dans les États membres, de la Commission européenne de l'aviation civile et des Autorités conjointes de l'aviation, sera mise en oeuvre en commun, car la responsabilité en matière de surveillance de la sécurité aérienne est divisée entre la Commission, les États membres et d'autres organismes dans le domaine de l'aviation.


To ensure high aviation safety standards, it supports the idea of converting the Joint Aviation Authorities (JAA), an existing informal organisation set up in 1990 by the aviation authorities of a number of European countries, into an international organisation in which the Community would be a full member.

Afin d'établir des normes de sécurité aérienne élevées, elle propose de transformer les Joint Aviation Authorities (JAA), une organisation informelle créée en 1990 par les autorités aéronautiques de plusieurs pays européens, en une organisation internationale dont l'Union européenne serait membre à part entière.


1. Member State responsibilities - to expand national safety oversight procedures to make them consistent with common methods being worked out and organised by the European Civil Aviation Authority (ECAC)[1] and its associated body, the Joint Aviation Authority (JAA)[2] . - to institute ramp checks on a systematic basis. - to collate and disseminate data. - to carry out the most thorough checks when granting traffic rights, get all relevant facts on the fitness of the carrier/test the responsiveness and professionalism of the ...[+++]

1. Actions incombant aux États membres : - étendre les procédures nationales de surveillance de la sécurité pour les harmoniser avec les méthodes communes élaborées et organisées par la Commission européenne de l'aviation civile (CEAC)[1] et son organisme associé, les Autorités conjointes de l'aviation (JAA)[2] , - organiser des contrôles à l'embarquement ("ramp checks") systématiques, - rassembler et diffuser des données, - effectuer des contrôles très poussés lors de l'octroi de droits de trafic, rassembler tous ...[+++]




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'joint aviation authorities' ->

Date index: 2022-12-01
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