Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ALDC
ALDC compression
ALDC data compression
Adaptive lossless data compression
DMF adapter
Data adapter
Data adapter unit
Data migration facility adapter
LEDS
Local data adapter
Local data adapter unit
Local data adaptor
Local data adaptor unit
Local data system
Local economic data system
Local employment data system
Main data adapter
Preservation in a way adapted to local technologies
SDLC adapter
SDLC communications adapter
Synchronous data link control adapter
Synchronous data link control communications adapter

Translation of "local data adapter " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
local data adapter unit [ local data adaptor unit | local data adapter | local data adaptor ]

adaptateur de données local


local data adapter | local data adapter unit | local data adaptor | local data adaptor unit

adaptateur de données local


synchronous data link control adapter | synchronous data link control communications adapter | SDLC communications adapter | SDLC adapter

carte de communication SDLC


local employment data system [ LEDS | local economic data system | local data system ]

système de données économiques locales


data adapter unit [ data adapter ]

adaptateur de données [ unité d'adaptation de données | unité d'adaptation et de contrôle de données ]


data migration facility adapter | DMF adapter

carte d'outil de transfert de données


adaptive lossless data compression | ALDC | ALDC data compression | ALDC compression

compression ALDC | compression adaptative et sans perte


data migration facility adapter | DMF adapter

carte d'outil de transfert de données


preservation in a way adapted to local technologies

conservation adaptée aux technologies locales


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In addition to the relative opacity of these practices when data is available, it is not always reliable there is the difficulty of differentiating between the bureaucratic application of the law, adaptation to local contingencies, and the strategies of those involved.

A l’opacité relative qui entoure ces pratiques - faute de données toujours fiables, quand elles sont disponibles -, s’ajoute la difficulté de faire la part entre l’application bureaucratique de la loi, l’adaptation aux contingences locales et les stratégies des acteurs en jeu.


75. Points out that the cultural and creative industries, as a source of potential in terms of more and better jobs in the regions, are able to contribute to social and territorial integration; is concerned that these aspects of the cultural and creative industries are not sufficiently analysed and supported; stresses that the collection of statistical data in these sectors is inadequate at all levels, with the worst situation being at regional and local level; stresses that the impact of ICT on the cultural and creative sectors ne ...[+++]

75. signale que les secteurs de la culture et de la création, parce qu'ils sont susceptibles de créer de nouveaux emplois, plus attractifs, dans les régions, sont appelés à jouer un rôle dans l'intégration sociale et territoriale; s'inquiète de ce que le potentiel, en la matière, des secteurs de la culture et de la création ne fasse pas l'objet d'une étude plus approfondie et ne soit pas suffisamment encouragé; insiste sur l'insuffisance, à tous les niveaux, mais en particulier aux niveaux régional et local, des données statistiques ...[+++]


24. Regrets that the Member States have not made greater use of these individual management plans, which allow certain general rules to be suspended so that specific characteristics can be taken into account; considers that this would have considerably facilitated local management and would have provided valuable data on the situation in the different zones, making it possible to introduce appropriate changes; asks, therefore, the coastal Member States to collaborate constructively with each other and with the Commission in updating and con ...[+++]

24. regrette que les États membres n'aient pas davantage utilisé ces plans de gestion individuels permettant de déroger à des règles générales précises pour les adapter à leurs propres particularités; considère que cela aurait considérablement facilité la gestion de proximité et aurait fourni des données précieuses sur les réalités des différentes zones, ce qui aurait permis de procéder aux adaptations appropriées; demande par conséquent que les États membres riverains mènent une collaboration constructive entre eux et avec la Commission en ce qui concerne l'actualisation et l'adaptation continues des mesures de gestion de la pêche;


24. Regrets that the Member States have not made greater use of these individual management plans, which allow certain general rules to be suspended so that specific characteristics can be taken into account; considers that this would have considerably facilitated local management and would have provided valuable data on the situation in the different zones, making it possible to introduce appropriate changes; asks, therefore, the coastal Member States to collaborate constructively with each other and with the Commission in updating and con ...[+++]

24. regrette que les États membres n'aient pas davantage utilisé ces plans de gestion individuels permettant de déroger à des règles générales précises pour les adapter à leurs propres particularités; considère que cela aurait considérablement facilité la gestion de proximité et aurait fourni des données précieuses sur les réalités des différentes zones, ce qui aurait permis de procéder aux adaptations appropriées; demande par conséquent que les États membres riverains mènent une collaboration constructive entre eux et avec la Commission en ce qui concerne l'actualisation et l'adaptation continues des mesures de gestion de la pêche;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. Invites the Commission to examine how to further develop and support a pan-European network of universities, social partners, civil society organisations, operational organisations, in particular national weather-forecasting organisations, which have extensive data resources, and local or regional decision makers in order to promote cross- sector partnerships on adaptation for the exchange of knowledge and policies as well as for the development of tools measuring the success of measures adopted and communication o ...[+++]

8. invite la Commission à examiner les moyens de développer et de soutenir davantage la mise en place d'un réseau paneuropéen d'universités, de partenaires sociaux, d'organisations de la société civile, d'organismes opérationnels, notamment les services météorologiques nationaux, qui disposent de nombreuses données, et de décideurs locaux ou régionaux en vue de promouvoir des partenariats intersectoriels sur l'adaptation afin d'échanger des connaissances et communiquer des politiques, d'élaborer des outils permettant de mesurer l'effi ...[+++]


8. Invites the Commission to examine how to further develop and support a pan-European network of universities, social partners, civil society organisations, operational organisations, in particular national weather-forecasting organisations, which have extensive data resources, and local or regional decision makers in order to promote cross- sector partnerships on adaptation for the exchange of knowledge and policies as well as for the development of tools measuring the success of measures adopted and communication o ...[+++]

8. invite la Commission à examiner les moyens de développer et de soutenir davantage la mise en place d'un réseau paneuropéen d'universités, de partenaires sociaux, d'organisations de la société civile, d'organismes opérationnels, notamment les services météorologiques nationaux, qui disposent de nombreuses données, et de décideurs locaux ou régionaux en vue de promouvoir des partenariats intersectoriels sur l'adaptation afin d'échanger des connaissances et communiquer des politiques, d'élaborer des outils permettant de mesurer l'effi ...[+++]


Any costs of an interface between the common computer system for data exchange and national, regional and local computer systems and any costs of adapting national regional and local systems to requirements under the basic Regulation shall be eligible under Article 46(2) of that Regulation.

Les coûts éventuels d'une interface entre le système informatique commun d'échange de données et les systèmes informatiques nationaux, régionaux et locaux, de même que les coûts éventuels d'adaptation des systèmes nationaux, régionaux et locaux aux prescriptions du règlement de base sont éligibles au titre de l’article 46, paragraphe 2, dudit règlement.


Data sheet 2 IMP FOR CORSICA Development themes The IMP for Corsica is based on the following development themes : Restructuring, conversion and diversification of agriculture on the coastal plains, largely through better water management ; and inland, developing timber industries and high-quality traditional products together with measures to protect the countryside ; Developing Corsica's tourist potential and turning its highly attractive environment to best account, with the aims of prolonging the tourist season and attracting new visitors by exploiting the range of possibilities in the region (seaside and mountains) ; Building up small industry and craft firms adapted to the ...[+++]

F I C H E 2 PIM CORSE Axes prioritaires Le PIM Corse vise les axes de développement suivants : - Restructurer et reconvertir en la diversifiant, l'agriculture des plaines côtières, grâce notamment à une meilleure maîtrise de l'eau et, à l'intérieur, développer les productions ligneuses et les productions traditionnelles de qualité ainsi que protéger l'espace rural ; - Développer les potentialités touristiques corses pour tirer le meilleur parti d'un environnement de qualité, en poursuivant les objectifs d'allonger la saison et de rechercher une nouvelle clientèle et en exploitant la diversité des possibilités régionales (complémentarité mer-montagne) ; - Mettre en place un tissu de petites entreprises industrielles et ar ...[+++]


The purpose of the Decision is to update and improve the system for the exchange of information on atmospheric pollution in the Member States set up by Decision 82/459 in order, in particular, to gain an overall view, in the form of coherent data, of atmospheric pollution at local, regional, national and Community levels and to provide the material necessary for the adaptation and development of Community air quality policy.

La décision vise à mettre à jour et à améliorer le système d'échange d'informations sur la pollution atmosphérique dans les Etats membres établi par la décision 82/459, afin, notamment, d'obtenir une vue d'ensemble, sous forme de données cohérentes, de la pollution atmosphérique aux niveaux local, régional, national et communautaire ainsi que de fournir les éléments nécessaires à l'adaptation et au développement de la politique com ...[+++]


The purpose of the proposal is to update and improve the system for the exchange of information on atmospheric pollution in the Member States set up by Decision 82/459 in order, in particular, to gain an overall view, in the form of coherent data, of atmospheric pollution at local, regional, national and Community levels and to provide the material necessary for the adaptation and development of Community air quality policy.

La proposition vise à mettre à jour et à améliorer le système d'échange d'informations sur la pollution atmosphérique dans les Etats membres établi par la décision 82/459, afin, notamment, d'obtenir une vue d'ensemble, sous forme de données cohérentes, de la pollution atmosphérique aux niveaux local, régional, national et communautaire ainsi que de fournir les éléments nécessaires à l'adaptation et au développement de la politique ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'local data adapter' ->

Date index: 2022-03-05
w