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LDS
LMCS
LMDS
Local Multichannel Distribution System
Local Multipoint Distribution System
Local distribution service
Local multichannel distribution service
Local multichannel distribution services
Local multichannel distribution system
Local multipoint communication service
Local multipoint communication system
Local multipoint distribution service
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Microwave multipoint distribution service
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Multichannel multipoint distribution system
Multipoint distribution service
Wireless cable

Traduction de «local multipoint distribution service » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
local multipoint communication system | LMCS | local multipoint communication service | local multipoint distribution system | local multipoint distribution service | LMDS | local multichannel distribution system | local multichannel distribution service

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Local Multipoint Distribution System [ LMDS | Local Multichannel Distribution System ]

LMDS


multipoint distribution service

service de distribution multipoint | service de télédistribution multipoint


international point to multipoint distribution service via satellite

service de distribution international point à multipoint par satellite


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international point to multipoint distribution service via satellite

service de distribution international point à multipoint par satellite


local multichannel distribution services

service de distribution multicanaux locale


local distribution service | LDS

service de distribution locale | LDS
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In cross-border service provision, four distribution channels can be identified: (i) a consumer purchases the service from a provider in another Member State by travelling to that Member State; (ii) a firm markets/sells to consumers in another Member State without establishing; (iii) a firm establishes in more than one Member State and adapts its offerings to local markets; and (iv) services being designed on a pan-European basi ...[+++]

Dans la fourniture de services transfrontaliers, on peut distinguer quatre canaux de distribution : (i) un consommateur achète le service à un prestataire d’un autre État membre en se rendant dans cet État membre ; (ii) une entreprise commercialise/vend au consommateur d’un autre État membre sans s’y établir ; (iii) une entreprise s’établit dans plus d’un État membre et adapte son offre aux marchés locaux ; et (iv) les services ...[+++]


11. Calls on Member States to promote and extend high-speed open-access connectivity to important public infrastructure (schools, hospitals and other public institutions) located in remote areas, as a means of improving public service and anchoring high-speed connectivity in remote regions, thereby decreasing investment costs for local private distribution;

11. invite les États membres à promouvoir et à étendre la connectivité de haut débit et d'accès ouvert aux principaux équipements publics (écoles, hôpitaux et autres institutions publiques) implantés dans des régions éloignées, comme moyen d'améliorer le service public et d'ancrer la connectivité à haut débit dans les régions éloignées, en réduisant ainsi les coûts d'investissement supportés par les distributeurs privés locaux;


11. Calls on Member States to promote and extend high-speed open-access connectivity to important public infrastructure (schools, hospitals and other public institutions) located in remote areas, as a means of improving public service and anchoring high-speed connectivity in remote regions, thereby decreasing investment costs for local private distribution;

11. invite les États membres à promouvoir et à étendre la connectivité de haut débit et d'accès ouvert aux principaux équipements publics (écoles, hôpitaux et autres institutions publiques) implantés dans des régions éloignées, comme moyen d'améliorer le service public et d'ancrer la connectivité à haut débit dans les régions éloignées, en réduisant ainsi les coûts d'investissement supportés par les distributeurs privés locaux;


9. Calls on Member States to promote and extend high-speed open-access connectivity to important public infrastructure (schools, hospitals and other public institutions) located in remote areas, as a means of improving public service and anchoring high-speed connectivity in remote regions, thereby decreasing investment costs for local private distribution;

9. invite les États membres à promouvoir et à étendre la connectivité de haut débit et d'accès ouvert, aux principaux équipements publics (écoles, hôpitaux et autres institutions publiques) implantés dans des régions éloignées, comme moyen d'améliorer le service public et d'ancrer la connectivité à haut débit dans les régions éloignées, réduisant ainsi les coûts d'investissement supportés par les distributeurs privés locaux;


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- Bodies responsible for managing the various stages of the water distribution service under the consolidated text of the laws on the direct assumption of control of public services by local authorities and provinces, approved by Royal Decree No. 2578 of 15 October 1925, Presidential Decree No. 902 of 4 October 1986 and Legislative Decree No. 267 setting out the consolidated text of the laws on the structure of local authorities, with particular reference to Articles 112 to 116.

- Entités chargées de la gestion du service des eaux dans ses différentes phases, au sens du testo unico delle leggi sull'assunzione dei pubblici servizi da parte dei comuni e delle province, approuvé par le regio decreto n. 2578 du 15 octobre 1925, du D.P.R n. 902 du 4 octobre 1986, ainsi que du decreto legislativo n. 267 recante il testo unico delle leggi sull'ordinamento degli enti locali du 18 août 2000, notamment ses articles 112 à 116


- Entities producing or distributing water pursuant to the Local Government [Sanitary Services] Act 1878 to 1964.

- Entités produisant ou distribuant de l'eau conformément au Local Government [Sanitary Services] Act 1878 to 1964


Bodies responsible for managing the various stages of the water distribution service under the consolidated text of the laws on the direct assumption of control of public services by local authorities and provinces, approved by Royal Decree No. 2578 of 15 October 1925, Presidential Decree No. 902 of 4 October 1986 and Legislative Decree No. 267 setting out the consolidated text of the laws on the structure of local authorities, with particular reference to Articles 112 to 116.

Entités chargées de la gestion du service des eaux dans ses différentes phases, au sens du testo unico delle leggi sull'assunzione dei pubblici servizi da parte dei comuni e delle province, approuvé par le regio decreto n. 2578 du 15 octobre 1925, du D.P.R n. 902 du 4 octobre 1986, ainsi que du decreto legislativo n. 267 recante il testo unico delle leggi sull'ordinamento degli enti locali du 18 août 2000, notamment ses articles 112 à 116


Entities producing or distributing water pursuant to the Local Government [Sanitary Services] Act 1878 to 1964.

Entités produisant ou distribuant de l'eau conformément au Local Government [Sanitary Services] Act 1878 to 1964


Likewise, it cannot be excluded that in the future. xDSL technology and multipoint video distribution services based on wireless local loops may be used for the transmission of TV materials in direct competition with other existing TV delivery systems based on cable systems, direct-to-home satellite transmission and terrestrial analogue or digital transmission platforms.

De même, il ne peut être exclu que, à l'avenir, la technologie xDSL et les services de distribution vidéo multipoint utilisant les boucles locales sans fil puissent être utilisés pour la transmission de matériel télévisuel en concurrence directe avec les autres systèmes de télédiffusion s'appuyant sur le câble, la diffusion directe par satellite et des plates-formes terrestres de transmission analogique ou numérique.


Whilst the means of distribution (and notably whether point to multipoint or point to point) clearly remains crucial, some new types of service may also require other factors to be taken into consideration when assessing the necessity and proportionality of any regulatory approach (e.g. encryption or "in the clear").

Si les moyens de distribution (qu'ils soient notamment d'un point unique vers des points multiples, ou d'un point unique vers un point unique) demeurent évidemment un élément crucial, certains nouveaux types de service peuvent également nécessiter la prise en compte d'autres facteurs lors de l'évaluation de la nécessité et de la proportionnalité d'une approche réglementaire donnée (par exemple codage ou diffusion en clair).


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