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Aviation and marine bunker fuel
Distillate fuel desulphurisation
Distillate fuel dispersion
Distillate fuel oil
Fuel oil burner for marine boilers
Furnace fuel oil
Furnace oil
Gas diesel oil
Heater oil
Heating fuel
Heating gas-oil
Heating oil
International bunker fuel
Light fuel oil
Light fuel-oil
MGO
Marine diesel fuel
Marine distillate fuel
Marine distillate fuels
Marine fuel
Marine fuels
Marine gas oil
Marine residual fuel

Translation of "marine distillate fuel " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


marine fuel [ marine diesel fuel | marine distillate fuel | marine gas oil | marine residual fuel | MGO ]

combustible marin [ carburant marin | combustible résiduel marin | distillat combustible marin ]


light fuel-oil [ light fuel oil | distillate fuel oil ]

mazout léger


heating gas-oil [ heating oil | heater oil | furnace oil | heating fuel | furnace fuel oil | distillate fuel oil ]

fuel-oil domestique [ fioul | gas-oil de chauffe | mazout de chauffage | huile de chauffage | mazout léger | fuel de chauffage | huile de chauffe | huile à chauffage | huile à fournaise ]


aviation and marine bunker fuel | international bunker fuel

combustible de soute utilisé dans les transports aériens et maritimes


distillate fuel oil | gas diesel oil

carburant diesel | fuel oil distillé | gazole


distillate fuel dispersion

désulphuration des distillats


distillate fuel desulphurisation

désulfuration des distillats


fuel oil burner for marine boilers

brûleur au mazout pour chaudières marines


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) Subject to subsections (3) and (4), in the case of a foreign vessel or a foreign pleasure craft that is powered by a propulsion boiler that was not originally designed for continued operation on marine distillate fuel or natural gas, the vessel’s authorized representative must ensure that, when the vessel is operating in the North American Emission Control Area or in the Great Lakes and St. Lawrence waters, the sulphur content of the fuel oil used on board the vessel does not exceed

(2) Sous réserve des paragraphes (3) et (4), s’il s’agit d’un bâtiment étranger ou d’une embarcation de plaisance étrangère qui sont propulsés par une chaudière qui n’est pas conçue initialement pour une utilisation continue avec le distillat de carburant marin ou le gaz naturel, le représentant autorisé de ce bâtiment veille à ce que, lorsque le bâtiment navigue dans la zone de contrôle des émissions de l’Amérique du Nord ou dans les eaux des Grands Lacs et du fleuve Saint-Laurent, la teneur en soufre du fioul de celui-ci ne dépasse pas :


(a) is powered by a propulsion boiler that was not originally designed for continued operation on marine distillate fuel or natural gas; and

a) sont propulsés par une chaudière qui n’est pas conçue initialement pour une utilisation continue avec le distillat de carburant marin ou le gaz naturel;


While boilers can use heavy fuel oil or distillate fuels, a risk arises because marine diesel and gas oils are less viscous and more volatile and heating of the fuel system, which is required for heavy fuel oil, is not necessary for distillate fuels.

Si les chaudières peuvent utiliser indifféremment du fioul lourd ou des combustibles distillés, il existe un risque lié au fait que le diesel marin et le gas-oil sont moins visqueux et plus volatils et que le chauffage du système d’alimentation en combustible, qui est nécessaire pour le fioul lourd, ne l’est pas pour les carburants distillés.


Amend the existing provisions for marine distillates used by sea-going and inland vessels by introducing an 0.2-per-cent sulphur limit on fuel used by ships at berth in ports within the EU, in order to reduce local emissions of SO2 and PM and improve local air quality.

de modifier les dispositions en vigueur relatives aux distillats à usage maritime utilisés par les navires de mer et les bateaux de navigation intérieure, en introduisant une limite de soufre de 0,2% sur le combustible utilisé par les navires à quai dans les ports au sein de l'UE, afin de réduire les émissions locales de SO2 et de PM et d'améliorer localement la qualité de l'air.


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Re-introduce the requirement for marine distillates used by sea-going and inland vessels in territorial seas by extending the 0.2-per-cent sulphur limit on fuel used by ships at berth in ports within the EU to territorial seas (with the exception of ships whose journey began outside the EU).

Réintroduire l'exigence pour les distillats marins utilisés par les navires de mer et les navires navigant sur les voies intérieures dans les eaux territoriales en étendant la limite de soufre de 0,2% pour le soufre sur les combustibles utilisés par les navires à quai dans les ports situés dans l'UE aux eaux territoriales (à l'exception des navires dont le voyage a commencé à l'extérieur de l'UE).


any petroleum-derived liquid fuel, excluding marine fuel, of which less than 65% by volume (including losses) distils at 250 °C and of which at least 85% by volume (including losses) distils at 350 °C by the ASTM D86 method.

tout combustible liquide dérivé du pétrole, à l'exclusion des combustibles marine, dont moins de 65 % en volume (pertes comprises) distillent à 250 °C et dont au moins 85 % en volume (pertes comprises) distillent à 350 °C selon la méthode ASTM D86.


* Directive 1999/32 relating to the sulphur content of certain liquid fuels, which already sets sulphur limits for marine distillate oil used in EU territorial waters, but commits the Commission to consider which measures could be taken to reduce the contribution to acidification of the combustion of marine fuels other than distillates, and, if appropriate, make a proposal

* Directive 1999/32/CE concernant une réduction de la teneur en soufre de certains combustibles liquides, qui fixe des limites concernant la teneur en soufre des distillats marine utilisés dans les eaux communautaires mais prévoit que la Commission détermine quelles mesures pourraient être prises pour réduire la contribution à l'acidification que représente la combustion des combustibles marine autres que les distillats et présente une proposition le cas échéant.


any petroleum-derived liquid fuel, excluding marine fuel, of which less than 65 % by volume (including losses) distils at 250 oC and of which at least 85 % by volume (including losses) distils at 350 oC by the ASTM D86 method’.

tout combustible liquide dérivé du pétrole, à l'exclusion des combustibles marins, dont moins de 65 % en volume (pertes comprises) distillent à 250 oC et dont au moins 85 % en volume (pertes comprises) distillent à 350 oC selon la méthode ASTM D86».


3. marine gas oil means fuels intended for marine use which meet the definition in point 2 or which have a viscosity or density falling within the ranges of viscosity or density defined for marine distillates in Table I of ISO 8217 (1996);

3) gas-oil à usage maritime, les combustibles destinés à une utilisation en mer et conformes à la définition figurant au point 2, ou qui ont une viscosité ou une densité comprises dans les fourchettes de viscosité ou de densité définies pour les distillats à usage maritime dans le tableau 1 de la norme ISO 8217 (1996);




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'marine distillate fuel' ->

Date index: 2022-03-30
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