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Combination gas-oil burner
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MGO
Marine diesel fuel
Marine diesel oil
Marine distillate fuel
Marine fuel
Marine gas oil
Marine residual fuel
Oil terminal
Storage of hydrocarbons
Underground storage

Translation of "marine gas oil " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


marine gas oil

gazoil marin [ gas-oil marin | gasoil marin | gas-oil à usage maritime | gasoil à usage maritime | gazole à usage maritime ]


marine fuel [ marine diesel fuel | marine distillate fuel | marine gas oil | marine residual fuel | MGO ]

combustible marin [ carburant marin | combustible résiduel marin | distillat combustible marin ]


gas-oil contact | gas/oil contact | gas-oil level | gas/oil level

contact gaz-huile | niveau gaz-pétrole | interface gaz-huile


heating gas-oil [ heating oil | heater oil | furnace oil | heating fuel | furnace fuel oil | distillate fuel oil ]

fuel-oil domestique [ fioul | gas-oil de chauffe | mazout de chauffage | huile de chauffage | mazout léger | fuel de chauffage | huile de chauffe | huile à chauffage | huile à fournaise ]


combination gas-oil burner [ combination oil and gas burner | gas-oil burner ]

brûleur polycombustible à fuel et à gaz [ brûleur mixte fuel/gaz ]


diesel fuel | diesel oil | automotive gas oil | automotive gas-oil | automotive diesel oil | auto diesel oil | DERV fuel | diesel

carburant diesel | carburant diésel | gazole | huile diesel | diesel | diésel | combustible diesel | combustible pour diesel | combustible pour moteur diesel | gas-oil | gasoil | gas-oil auto | gas-oil moteur | diesel oil


gas oil bunker | gas oil tank

réservoir à huile à gaz




storage of hydrocarbons [ cryogenic tank | gas holder | oil terminal | underground storage ]

stockage des hydrocarbures [ gazomètre | réservoir cryogénique | stockage dans le sol | terminal pétrolier ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Directive 2012/33/EU amended Council Directive 1999/32/EC of 26 April 1999 relating to a reduction in the sulphur content of certain liquid fuels laying down the maximum permitted sulphur content of heavy fuel oil, gas oil, marine gas oil and marine diesel oil used in the Union.

La directive 2012/33/UE a modifié la directive 1999/32/CE du Conseil du 26 avril 1999 concernant une réduction de la teneur en soufre de certains combustibles liquides, qui fixe la teneur maximale autorisée en soufre des fiouls lourds, du gas-oil, du gas-oil marin et du diesel marin utilisés dans l'Union.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 200603_2 - EN - Marine pollution from ships and gas and oil installations

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 200603_2 - EN - Pollution marine générée par les navires et des installations gazières et pétrolières


Marine pollution from ships and gas and oil installations

Pollution marine générée par les navires et des installations gazières et pétrolières


The objective of this Directive is to reduce as far as possible the occurrence of major accidents relating to offshore oil and gas operations and to limit their consequences, thus increasing the protection of the marine environment and coastal economies against pollution, establishing minimum conditions for safe offshore exploration and exploitation of oil and gas and limiting possible disruptions to Union indigenous energy production, and to improve the response mechanisms in case of an accident.

L’objectif de la présente directive est de réduire autant que possible la fréquence des accidents majeurs liés aux opérations pétrolières et gazières en mer et d’en limiter les conséquences, en améliorant ainsi la protection de l’environnement marin et des économies côtières contre la pollution, en établissant des conditions de sécurité minimales pour l’exploration et l’exploitation du pétrole et du gaz en mer et en limitant les perturbations éventuelles qui toucheraient la production énergétique indigène de l’Union, et d’améliorer les mécanismes d’intervention en cas d’accident.


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Thus, marine pollution caused by oil and gas installations should be understood as pollution by oil or any substance other than oil which, if introduced into the marine environment, is likely to create hazards to human health, to harm living resources and marine life, to damage amenities or to interfere with other legitimate uses of the sea, as established by the Protocol on Preparedness, Response and Cooperation to Pollution Incidents by Hazardous and Noxious Substances, 2000.

Par conséquent, la pollution marine provoquée par les installations pétrolières et gazières devrait être comprise comme la pollution provoquée par un hydrocarbure ou par toute substance autre qu'un hydrocarbure qui, si elle est introduite dans le milieu marin, risque de mettre en danger la santé de l'homme, de nuire aux ressources biologiques ainsi qu'à la flore et à la faune marines, de porter atteinte aux agréments ou de gêner toute autre utilisation légitime de la mer, telles qu'établies par le protocole de 2000 sur la préparation, ...[+++]


Light heating oil for industrial and commercial uses, marine diesel and diesel used in rail traffic, other gas oil, including heavy gas oils which distil between 380 oC and 540 oC and which are used as petrochemical feedstocks.

Fioul léger pour le chauffage des locaux industriels et commerciaux, diesel marine et gazole/diesel utilisé dans le transport ferroviaire, autres gazoles, y compris les huiles lourdes distillant entre 380 oC et 540 oC qui sont utilisées comme produit d'alimentation dans l'industrie pétrochimique.


remove existing derogations relating to marine gas oil; give effect to the 1,5 % sulphur limit applying within SOx emission control areas agreed through the International Maritime Organization; apply the same limit to all passenger ships operating on regular services to or from Community ports; require ships at berth in Community ports to use fuel containing no more than 0,1 % sulphur; provide for the use of approved abatement technologies as an alternative to low-sulphur fuel.

de supprimer les dérogations existantes pour le gas-oil à usage maritime; de mettre en application la limite de 1,5 % pour la teneur en soufre dans les zones de contrôle des émissions de SOx définies par l'Organisation maritime internationale; d'appliquer la même limite à tous les navires à passagers assurant des services réguliers à destination ou en provenance de ports communautaires; d'exiger des navires à quai dans les ports de la Communauté qu'ils utilisent un combustible dont la teneur en soufre n'excède pas 0,1 %; de prévoi ...[+++]


20. RECALLING that Community legislation already in force on the sulphur content in marine fuels covers only gas oils, RECOGNISES the need to update the current legislation on sulphur content in liquid fuels to include marine fuels with the aim of addressing EU acidification and air quality problems in a cost-effective way; WELCOMES the work underway with the European Parliament on the Commission proposal to amend Directive 1999/32 as regards the sulphur content of marine fuels and AGREES to expedite progress on this issue;

20. RAPPELANT que la législation communautaire sur la teneur en soufre des combustibles à usage maritime déjà en vigueur ne porte que sur les gazoles, RECONNAÎT la nécessité d'actualiser la législation existante sur la teneur en soufre des combustibles liquides pour prendre en compte les combustibles à usage maritime dans le but d'apporter des solutions d'un rapport coût/efficacité satisfaisant aux problèmes de l'UE en matière d'acidification et de qualité de l'air; SE FÉLICITE de l'examen de la proposition de la Commission visant à ...[+++]


The main purpose of the Directive is to extend the scope of Directive 1999/32/EC, which lays down the maximum permitted sulphur content of heavy fuel oil, gas oil and marine gas oil used in the Community, to all petroleum-derived liquid fuels used on board ships operating in Member States' waters.

La directive vise, pour l'essentiel, à étendre le champ d'application de la directive 1999/32/CE, qui fixe la teneur maximale autorisée en soufre des fiouls lourds, du gas-oil et du gas-oil à usage maritime utilisés dans la Communauté, à tous les combustibles liquides dérivés du pétrole utilisés sur les navires opérant dans les eaux des États membres.


remove existing derogations relating to marine gas oil; give effect to the 1,5% sulphur limit applying within SOx emission control areas agreed through the International Maritime Organization; apply the same limit to all passenger ships operating on regular services to or from Community ports; require ships at berth in Community ports to use fuel containing no more than 0,1% sulphur; provide for the use of approved abatement technologies as an alternative to low-sulphur fuel.

de supprimer les dérogations existantes pour le gas-oil à usage maritime; de mettre en application la limite de 1,5 % pour la teneur en soufre dans les zones de contrôle des émissions de SOx définies par l'Organisation maritime internationale; d'appliquer la même limite à tous les navires à passagers assurant des services réguliers à destination ou en provenance de ports communautaires; d'exiger des navires à quai dans les ports de la Communauté qu'ils utilisent un combustible dont la teneur en soufre n'excède pas 0,1 %; de prévoi ...[+++]




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Date index: 2023-08-04
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