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M MO
MMO
Maximum Mach number
Maximum operating limit mach number
Maximum operating limit speed
Maximum operating mach number
Maximum operating speed
Maximum permissible operating Mach
Maximum permissible operating Mach number
Maximum permissible operating draught
Maximum permissible operating pressure
Maximum permissible operating speed
Vmo

Traduction de «maximum permissible operating mach number » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
maximum operating limit speed [ Vmo | maximum operating speed | maximum permissible operating speed | maximum permissible operating Mach number ]

vitesse maximale admissible en exploitation [ Vmo | nombre de Mach maximal admissible en exploitation | vitesse maximale opérationnelle ]


maximum permissible operating Mach | M MO

nombre de Mach maximal admissible en exploitation | M MO


maximum operating mach number | MMO

nombre de Mach maximal d'utilisation


maximum speed or Mach number for stability characteristics

vitesse maximale ou nombre de Mach maximal en fonction des caractéristiques de stabilité


maximum permissible operating draught

tirant d'eau maximal admissible en exploitation


maximum permissible operating pressure

pression maximale autorisée en service


maximum Mach number | maximum operating speed

Mach maximal d'exploitation | vitesse maximale d'exploitation


maximum operating limit mach number

mach maximum en utilisation normale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(c) where the maximum permissible take-off weight of the aircraft is greater than 8 165 kg (18,000 pounds), $2,000,000 plus an amount determined by multiplying $150 by the number of pounds by which the maximum permissible take-off weight of the aircraft exceeds 8 165 kg (18,000 pounds).

c) si la masse maximale admissible au décollage de l’aéronef dépasse 8 165 kg (18 000 livres), 2 000 000 $ plus le produit obtenu de la multiplication de 150 $ par le nombre de livres correspondant à la différence entre la masse maximale admissible au décollage de l’aéronef et 8 165 kg (18 000 livres).


(4) No aircraft owner not referred to in paragraph (2)(a), (b) or (c) shall operate an aircraft of more than 2 268 kg (5,000 pounds) maximum permissible take-off weight unless the owner has, in respect of the aircraft, subscribed for liability insurance covering risks of injury to or death of passengers, other than passengers carried on board that aircraft for the purpose of conducting a parachute descent, in an amount not less than the amount determined by multiplying $300,000 by the number ...[+++]

(4) Il est interdit au propriétaire autre qu’un propriétaire visé aux alinéas (2)a), b) ou c) d’utiliser un aéronef dont la masse maximale admissible au décollage de l’aéronef dépasse 2 268 kg (5 000 livres), à moins qu’il n’ait contracté, à l’égard de l’aéronef, une assurance-responsabilité couvrant les blessures et le décès de passagers, autres que les passagers transportés à bord de l’aéronef pour effectuer un saut en parachute, d’un montant au moins égal au produit obtenu de la multiplication de 300 000 $ par le nombre de passagers à bord ...[+++]


602.33 No person shall operate an aircraft at a true Mach number of 1 or greater.

602.33 Il est interdit d’utiliser un aéronef à une vitesse vraie de Mach 1 ou supérieure.


35. The operation of an aircraft at a true Mach number of 1 or greater that was exempted by the Minister of Transport under subsection 5.9(2) of the Aeronautics Act.

35. Le pilotage, à une vitesse vraie de Mach 1 ou supérieure, d’un aéronef qui bénéficie d’une exemption du ministre des Transports aux termes du paragraphe 5.9(2) de la Loi sur l’aéronautique.


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In the absence of the average annual emissions caused by that source stream over the three most recent years, the operator or aircraft operator shall provide a conservative estimate of the annual average emissions, with the exclusion of CO stemming from biomass and before subtraction of transferred CO. For measuring instruments under national legal metrological control, the uncertainty currently achieved may be substituted by the maximum permissible error i ...[+++]

Si les émissions annuelles moyennes provoquées par le flux au cours des trois dernières années ne sont pas disponibles, l’exploitant ou l’exploitant d’aéronef utilise une estimation prudente des émissions annuelles moyennes qui tient compte du CO transféré, mais pas du CO issu de la biomasse. Pour les instruments de mesure faisant l’objet d’un contrôle métrologique légal au niveau national, l’incertitude constatée peut être remplacée par l’erreur maximale en service tolérée par la législation nationale applicable.


The operator may simplify the uncertainty assessment by assuming that the maximum permissible errors specified for the measuring instrument in service, or where lower, the uncertainty obtained by calibration, multiplied by a conservative adjustment factor for taking into account the effect of uncertainty in service, is to be regarded as the uncertainty over the whole reporting period as required by the tier definitions in Annex II, provided that measuring instruments are installed in an environment appropriate for their use specifications.

L’exploitant peut simplifier l’évaluation de l’incertitude en considérant que l’erreur maximale tolérée pour l’instrument de mesure en service ou, si elle est inférieure, l’incertitude associée à l’étalonnage multipliée par un facteur de correction prudent pour tenir compte de l’effet de l’incertitude en service, correspond à l’incertitude sur l’ensemble de la période de déclaration, conformément aux niveaux définis à l’annexe II, pour autant que les instruments de mesure soient installés dans un environnement adapté à leurs caractéristiques de fonctionnement.


Operation identification number (number allocated by the managing authority when an administrative decision granting public aid is taken — 20 characters maximum).

numéro d'identification de l'opération (numéro attribué par l'autorité de gestion au moment de l'adoption d'une décision administrative d'octroi d'aide publique – maximum vingt caractères)


On slide 4, when an aircraft is originally designed, built, and certified to carry passengers, a maximum permissible number of seats is established for the aircraft, based on numerous safety-related criteria, among which are the number and size of exits from the aircraft, the distance between the exits, and the aisle widths.

Sur la quatrième diapositive, vous lirez qu'un aéronef à l'origine conçu, construit et certifié pour assurer le transport de passagers, voit son maximum admissible de sièges fixé en fonction de nombreux critères de sécurité, notamment le nombre et la taille des issues, la distance entre celles-ci et la largeur des allées.


(m)‘maximum permissible mass’ means the maximum authorised operating mass of a vehicle when fully laden.

m)«masse maximale autorisée»: la masse maximale admissible d'un véhicule en ordre de marche, charge utile comprise.


maximum permissible mass’ means the maximum authorised operating mass of a vehicle when fully laden.

«masse maximale autorisée»: la masse maximale admissible d'un véhicule en ordre de marche, charge utile comprise.




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'maximum permissible operating mach number' ->

Date index: 2021-09-30
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