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Canada's Clean Air Act
Motor Vehicle Fuel Consumption Standards
Motor Vehicle Fuel Consumption Standards Act

Translation of "motor vehicle fuel consumption standards act " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Motor Vehicle Fuel Consumption Standards Act [ An Act respecting motor vehicle fuel consumption standards ]

Loi sur les normes de consommation de carburant des véhicules automobiles


Canada's Clean Air Act [ An Act to amend the Canadian Environmental Protection Act, 1999, the Energy Efficiency Efficiency Act and the Motor Vehicle Fuel Consumption Standards Act ]

Loi canadienne sur la qualité de l'air [ Loi modifiant la Loi canadienne sur la protection de l'environnement (1999), la Loi sur l'efficacité énergétique et la Loi sur les normes de consommation de carburant des véhicules automobiles (Loi canadienne sur la qualité de l'air) ]


Motor Vehicle Fuel Consumption Standards

Normes de consommation de carburant des véhicules automobiles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
refuse to grant their authorisation to vehicles that do not meet the emissions or fuel consumption standards, within the authorised deadlines relating to each vehicle category.

refuser d’accorder la réception aux véhicules qui ne respectent pas les normes d’émission ou de consommation de carburant, dans les délais autorisés pour chaque catégorie de véhicule.


refuse to grant their authorisation to vehicles that do not meet the emissions or fuel consumption standards, within the authorised deadlines relating to each vehicle category.

refuser d’accorder la réception aux véhicules qui ne respectent pas les normes d’émission ou de consommation de carburant, dans les délais autorisés pour chaque catégorie de véhicule.


Finally, Canada's Clean Air Act will amend the Motor Vehicle Fuel Consumption Standards Act to modernize the government’s ability to regulate the fuel consumption of new motor vehicles.

Enfin, la loi canadienne sur la qualité de l'air modifiera la Loi sur les normes de consommation de carburant des véhicules, afin de moderniser le pouvoir du gouvernement à réglementer la consommation de carburant des nouveaux véhicules automobiles.


I am thinking, in particular, of the amendments we are proposing to the Motor Vehicle Fuel Consumption Standards Act, which will, for the first time, allow the government of Canada to establish mandatory standards for motor vehicle energy efficiency.

Je pense notamment aux amendements que nous proposons à la Loi sur les normes de consommation de carburant des véhicules automobiles qui, pour la première fois, permettra au gouvernement du Canada de fixer des normes obligatoires de rendement énergétique pour les automobiles.


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Re-writing the ineffective and inadequate Bill C-30, an Act to amend the Canadian Environmental Protection Act, 1999, the Energy Efficiency Act and the Motor Vehicle Fuel Consumption Standards Act (Canada’s Clean Air Act) within a special legislative committee offers an important opportunity for Canada to get back on the road to reducing pollution and to combating climate change.

Réécrire le projet de loi C-30, Loi modifiant la Loi canadienne sur la protection de l'environnement (1999), la Loi sur l'efficacité énergétique et la Loi sur les normes de consommation de carburant des véhicules automobiles (Loi canadienne sur la qualité de l'air), inefficace et inadéquat au sein d'un comité législatif spécial offre une occasion importante pour le Canada de revenir sur la voie de la réduction de la pollution en vue de combattre les changements climatiques.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Commission Regulation (EC) No 692/2008 of 18 July 2008 implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information (Text with EEA relevance) - COMMISSION REGULATION - (EC) No 692/2008 // of 18 July 2008 // implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Règlement (CE) n o 692/2008 de la Commission du 18 juillet 2008 portant application et modification du règlement (CE) n o 715/2007 du Parlement européen et du Conseil du 20 juin 2007 relatif à la réception des véhicules à moteur au regard des émissions des véhicules particuliers et utilitaires légers (Euro 5 et Euro 6) et aux informations sur la réparation et l’entretien des véhicules (Texte représentant de l’intérêt pour l’EEE) - RÈGLEMENT (CE) N - 692/2008 - DE LA COMMISSION // du ...[+++]


Regulation (EC) No 715/2007 and Commission Regulation (EC) No 692/2008 of 18 July 2008 implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information establish common technical requirements for the type approval of motor vehicles and replacement parts with regard to their emissions and lay down ...[+++]

Le règlement (CE) no 715/2007 et le règlement (CE) no 692/2008 de la Commission du 18 juillet 2008 portant application et modification du règlement (CE) no 715/2007 du Parlement européen et du Conseil du 20 juin 2007 relatif à la réception des véhicules à moteur au regard des émissions des véhicules particuliers et utilitaires légers (Euro 5 et Euro 6) et aux informations sur la réparation et l’entretien des véhicules définissent des prescriptions techniques communes pour la réception des véhicules à moteur et de leurs pièces de rechange en ce qui concern ...[+++]


I am now prepared to rule on the question of privilege raised by the hon. member forMississauga South on October 19, 2006, concerning the premature disclosure of Bill C-30, An Act to amend the Canadian Environmental Protection Act, 1999, the Energy Efficiency Act and the Motor Vehicle Fuel Consumption Standards Act (Canada's Clean Air Act).

Je suis maintenant prêt à rendre ma décision sur la question de privilège soulevée par le député de Mississauga-Sud le 19 octobre 2006 au sujet de la divulgation prématurée du projet de loi C-30, Loi modifiant la Loi canadienne sur la protection de l'environnement (1999), la Loi sur l'efficacité énergétique et la Loi sur les normes de consommation de carburant des véhicules automobiles (Loi canadienne sur la qualité de l'air).


Hon. David Anderson (Minister of Transport, Lib.): In 1982, during the time when the Motor Vehicle Fuel Consumption Standards Act, MVFCSA, was being considered by Parliament, the motor vehicle industry agreed to meet the provisions of the proposed act voluntarily under the existing joint government-industry voluntary fuel consumption program, including the company average fuel consumption, CAFC, requirements.

L'hon. David Anderson (ministre des transports, Lib.): En 1982, date à laquelle le Parlement se penchait sur la Loi sur les normes de consommation de carburant des véhicules automobiles (LNCCVA), l'industrie automobile a convenu de se conformer volontairement aux dispositions de la loi proposée en vertu du Programme facultatif gouvernement-industrie d'économie de carburant, notamment aux prescriptions en matière de consommation moyenne de carburant de l'entreprise (CMCE).


1. Energy products released for consumption in a Member State, contained in the standard tanks of commercial motor vehicles and intended to be used as fuel by those same vehicles, as well as in special containers, and intended to be used for the operation, during the course of transport, of the systems equipping those same containers shall not be subject to taxation in ...[+++]

1. Les produits énergétiques mis à la consommation dans un État membre, contenus dans les réservoirs normaux des véhicules automobiles utilitaires et destinés à être utilisés comme carburant par ces mêmes véhicules, ainsi que contenus dans des conteneurs à usages spéciaux et destinés à être utilisés pour le fonctionnement, pendant le transport, des systèmes dont sont équipés ces mêmes conteneurs, ne sont pas soumis à taxation dans un autre État membre.




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Date index: 2023-02-09
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