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Agricultural land
Aid to navigation
Forced landing while powered aircraft landing
Integrated navigation and landing system
LRO
Land Register Ordinance
Montreal Northern Colonization Railway
NAVAID
Navigation aid
Navigation and landing aids
Navigational aid
Navigational assistance
Navigational landing aid
Ordinance of 22 February 1910 on the Land Register
Parcel of agricultural land
Plot of agricultural land

Translation of "navigation and landing " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below




integrated navigation and landing system

système intégré de navigation et d'atterrissage


Quebec, Montreal, Ottawa and Occidental Railway [ Montreal Northern Colonization Railway | North Shore Railway and St. Maurice Navigation and Land Company ]

Chemin de fer de Québec, Montréal, Ottawa et occidental [ Compagnie du chemin à lisses de colonisation du nord de Montréal | Compagnie du chemin de fer de la rive Nord et de la navigation des terres du St-Maurice ]




Forced landing while powered aircraft landing

atterrissage forcé pendant l'atterrissage d'un avion motorisé


very high frequency omnirange / very high frequency omnirange tactical area navigation / tactical area navigation radial | VHF omnirange / VHF omnirange tactical area navigation / tactical area navigation radial | VOR/VORTAC/TACAN radial

radiale VOR/VORTAC/TACAN


aid to navigation | navigation aid | navigational aid | navigational assistance | NAVAID [Abbr.]

aide à la navigation


agricultural land | parcel of agricultural land | plot of agricultural land

immeuble agricole


Ordinance of 22 February 1910 on the Land Register | Land Register Ordinance [ LRO ]

Ordonnance du 22 février 1910 sur le registre foncier [ ORF ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
16. Stresses that the rapid deployment and application of intelligent transport systems is necessary to allow a more efficient, sustainable and safe use of vehicles and of the existing infrastructure and to provide additional capacity without the time, cost and land-take required for the construction of new infrastructure; stresses the importance of effective use of frequencies and interoperability between intelligent transport systems to enable seamless traffic flows across modes and nodes; calls for the timely implementation of the deployment and exploitation phases of the EU Satellite Navigation Programmes, and the effective develop ...[+++]

16. insiste sur la nécessité de déployer et d'appliquer rapidement des systèmes de transport intelligents afin de permettre une utilisation plus efficace et plus sûre des véhicules et de l'infrastructure existante et de fournir une capacité supplémentaire sans consacrer le temps, les coûts et les terres requis pour la construction d'une nouvelle infrastructure; souligne l'importance d'une utilisation efficace des fréquences et de l'interopérabilité entre systèmes de transport intelligents pour permettre la fluidité du trafic entre les modes et les nœuds; appelle de ses vœux la mise en œuvre en temps utile des étapes de déploiement et d ...[+++]


Helicopters operated on flights in which it is intended to land in IMC shall be equipped with navigation equipment capable of providing guidance to a point from which a visual landing can be performed.

Les hélicoptères exploités sur des vols dont l’atterrissage est prévu en IMC sont équipés d’équipements de navigation capables de les guider jusqu’à un point permettant un atterrissage à vue.


23. Recalls that new applications of satellite navigation can increase the safety, efficiency and reliability in areas including the aviation, maritime, road and agriculture sectors, road safety, fee collection, traffic and parking management, fleet management, emergency calls, goods tracking and tracing, online booking, safety of shipping, digital tachographs, animal transport, and sustainable land;

23. rappelle que les nouvelles applications de la navigation par satellite sont de nature à renforcer la sécurité, l'efficience et la fiabilité dans des secteurs tels que l'aviation, les transports maritimes, les transports routiers et l'agriculture, la sécurité routière, la perception des redevances, la gestion du trafic et du stationnement, la gestion des flottes, les systèmes d'appel d'urgence, le repérage et le suivi des marchandises, les réservations en ligne, la sécurité du transport maritime, les tachygraphes numériques, le tra ...[+++]


The average minutes of arrival ATFM delay per flight attributable to terminal and airport air navigation services and caused by landing restrictions at the destination airport, defined as follows:

Le nombre moyen de minutes de retard ATFM à l’arrivée par vol imputable aux services de navigation aérienne terminaux et aéroportuaires et dû à des limitations à l’atterrissage à l’aéroport de destination, défini comme suit:


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B. whereas satellite navigation technology is revolutionising all modes of transport, especially sea, land and air transport, more effectively optimising traffic, reducing CO2 emissions and improving logistics and safety,

B. considérant que la technologie de la radionavigation par satellite révolutionne tous les modes de transport, en particulier les transports maritimes, terrestres et aériens, ce qui conduit à une meilleure optimisation du transport et à une réduction des émissions de CO2 et permet d'améliorer la logistique et la sécurité,


5. Member States may decide not to apply this Regulation to air navigation services provided at airports with less than 50 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

5. Les États membres peuvent décider de ne pas appliquer le présent règlement aux services de navigation aérienne fournis dans les aéroports où ont lieu moins de 50 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an, quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges de passagers utilisés, le nombre de mouvements étant la moyenne de l’ensemble des décollages et des atterrissages au cours des trois années antérieures.


6. Without prejudice to the application of the principles referred to in Articles 14 and 15 of the service provision Regulation, Member States may decide not to calculate terminal charges as stipulated in Article 11 of this Regulation and not to set terminal unit rates as referred to in Article 13 of this Regulation in respect of air navigation services provided at aerodromes with less than 150 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calcu ...[+++]

6. Sans préjudice de l’application des principes visés aux articles 14 et 15 du règlement sur la fourniture de services, les États membres peuvent décider de ne pas calculer les redevances pour services terminaux comme le prévoit l’article 11 du présent règlement et de ne pas fixer de taux unitaires pour services terminaux au sens de l’article 13 du présent règlement en ce qui concerne les services de navigation aérienne fournis sur les aérodromes où ont lieu moins de 150 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an (c’est-à-dire l’ensemble des d ...[+++]


These possible areas include, for instance, air, land and sea navigation assistance, support for land use and monitoring, which is yet to be taken to its logical conclusions, and the collection of statistical data with georeferenced points of reference, which could provide suggestions for further correlations.

Ces domaines éventuels comprennent, par exemple, l’aide à la navigation aérienne, terrestre et maritime, le soutien à l’utilisation et au suivi des terres, qui doit encore fournir des conclusions logiques, ainsi que la collecte de données statistiques avec des modalités de géoréférencement, ce qui pourrait donner des idées pour d’autres corrélations.


With this signal quality certification it will be possible to land, it will be possible to change air navigation systems, for example, and it will also be possible to land simply relying on a system such as Galileo.

Avec cette certification de la qualité du signal, il sera possible d’atterrir, de changer de système de navigation aérienne, par exemple, et il sera également possible d’atterrir simplement en se fiant à un système comme Galileo.


- navigation land earth stations (NLESs) for accessing the navigation transponders,

- stations terriennes terrestres de navigation (Navigation Land Earth Stations ou NLES) donnant accès aux répéteurs de navigation,




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'navigation and landing' ->

Date index: 2023-02-24
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