Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Allowable noise standard
Check compliance with noise standards
Ensure compliance with noise standards
Ensuring compliance with noise standards
Fight against noise
Industrial noise protective equipment wearing
Maintain compliance with noise standards
Noise Control and Hearing Conservation Safety Standard
Noise abatement
Noise level standard
Noise protection
Noise standard
Noise standards
Personal protective equipment wearing
Wear protective equipment against industrial noise
Wearing protective equipment against industrial noise

Traduction de «noise standards » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


ensuring compliance with noise standards | maintain compliance with noise standards | check compliance with noise standards | ensure compliance with noise standards

assurer la conformité à des normes en matière de nuisances sonores


noise standard [ noise level standard ]

norme anti-bruit [ norme de bruit ]








Noise Control and Hearing Conservation Safety Standard

Norme relative à la lutte contre le bruit et la protection de l'ouïe


noise protection [ fight against noise | noise abatement | noise abatement(GEMET) ]

protection contre le bruit [ lutte contre le bruit ]


industrial noise protective equipment wearing | wearing protective equipment against industrial noise | personal protective equipment wearing | wear protective equipment against industrial noise

porter un équipement de protection contre les bruits industriels


manage aftersales processes to comply with a business standard | supervise aftersales processes to comply with business standards | manage aftersales processes to comply with business standards | management of aftersales processes to comply with business standards

gérer des processus de service après-vente pour se conformer à des normes commerciales
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The ICAO Council adopted in June 2001 a new certification standard (Chapter 4 in Annex 16 Volume 1 to the Convention on International Civil Aviation), setting noise standards for new aircraft entering service since 1 January 2006, but no timetable was set for the phasing out of Chapter 3 aircraft.

Le Conseil de l'OACI a adopté en juin 2001 une nouvelle norme de certification (Chapitre 4 de l'annexe 16, volume 1, de la Convention, sur l'aviation civile internationale) fixant des normes de bruit pour les nouveaux aéronefs entrant en service à partir du 1er janvier 2006, mais aucun calendrier n'a été défini pour le retrait des aéronefs du Chapitre 3.


In 1997, the Quebec Department of the Environment proposed that the PETE use the noise standards applicable to quarries as a basis for assessing the noise of ammunition testing in industrial and agricultural areas.

En 1997, le ministère de l'Environnement du Québec propose au CEEM d'utiliser les normes des bruits dans les carrières comme base de référence pour évaluer le bruit des explosions des munitions en milieux industriels et agricoles.


In order to reflect the continuous technological progress in engine and airframe technologies and the methods used to map noise contours, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union should be delegated to the Commission with respect to regularly updating the noise standards for aircraft referred to in this Regulation and the reference to the associated certification methods, taking into account, when appropriate, changes in relevant ICAO documents and updating the reference to the method for computing noise contours, taking into account, when appropriate, changes in releva ...[+++]

Afin de refléter l’évolution permanente des technologies relatives aux moteurs et cellules d’aéronefs, ainsi que des méthodes utilisées pour établir des courbes isopsophiques, il convient de déléguer à la Commission le pouvoir d’adopter des actes conformément à l’article 290 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne en ce qui concerne l’actualisation régulière des normes sonores des aéronefs visés dans le présent règlement et la référence aux méthodes de certification connexes en tenant compte, le cas échéant, des modifications apportées aux documents OACI, et en actualisant la référence à la méthode de calcul des courbes iso ...[+++]


The Commission will be empowered to update the noise standards in view of international developments within the International Civil Aviation Organization, the UN body for international civil aviation responsible for setting noise standards for aircraft.

La Commission sera habilitée à actualiser les normes de bruit en fonction des accords internationaux conclus dans le cadre de l'Organisation de l'aviation civile internationale, l'organe de l'ONU chargé de l'élaboration des normes acoustiques pour les aéronefs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EU countries’ competent authorities may prohibit or restrict the use of aircraft whose compliance with the International Civil Aviation Organisation (ICAO) noise standards is only ‘marginal’, i.e. aircraft which meet the standards in force by a margin of no more than 5 decibels.

Les autorités compétentes des pays de l’UE peuvent interdire ou limiter l’exploitation d’avions ne répondant que de manière «marginale» aux normes sur le bruit fixées à l’Organisation de l’aviation civile internationale (OACI), c’est-à-dire qui ne se situent que dans une marge de 5 décibels par rapport aux normes en vigueur.


All the aircraft, even the 727s and the older 737s, meet the current ICAO requirements. Noise standards, like safety standards, define the minimum safety level, the minimum noise level.

Tous les avions, même les 727 et les vieux 737, sont conformes aux exigences actuelles de l'OACI. Les normes de bruit, comme les normes de sécurité, définissent le niveau de sécurité minimum, le niveau de bruit minimum.


But if effective and sustainable noise-reduction is to be achieved, more stringent technical standards, such as more stringent noise standards for aircraft combined with action to take noisy aircraft out of service, will also be necessary.

Cependant, afin de parvenir à une réduction efficace et durable du bruit, il est également nécessaire d'appliquer des normes techniques plus rigoureuses, comme des normes acoustiques plus rigoureuses pour les aéronefs, tout en cessant l'exploitation des aéronefs bruyants.


EU countries’ competent authorities may prohibit or restrict the use of aircraft whose compliance with the International Civil Aviation Organisation (ICAO) noise standards is only ‘marginal’, i.e. aircraft which meet the standards in force by a margin of no more than 5 decibels.

Les autorités compétentes des pays de l’UE peuvent interdire ou limiter l’exploitation d’avions ne répondant que de manière «marginale» aux normes sur le bruit fixées à l’Organisation de l’aviation civile internationale (OACI), c’est-à-dire qui ne se situent que dans une marge de 5 décibels par rapport aux normes en vigueur.


A new -Chapter 4- noise standard with an increase in stringency of 10dB in comparison to the current Chapter 3 standard to be applied as from 1 January 2006.

l'application, à partir du 1er janvier 2006, d'une nouvelle norme acoustique «chapitre 4» plus stricte, prévoyant une réduction des émissions sonores de 10dB par rapport à l'actuelle norme «chapitre 3».


The move is particularly regrettable at a time when progress is being made on work to define a new Chapter 4 noise standard in ICAO and where both sides have stated that they committed to the developments of such a standard in ICAO and to the phase-out measures for the nosiest Chapter 3 aircraft.

L'initiative américaine est d'autant plus regrettable qu'elle survient à un moment où avancent les travaux en vue de définir, au sein de l'OACI, une nouvelle norme acoustique "chapitre 4", et où les deux parties ont déclaré qu'elles s'engageaient à élaborer une telle norme au sein de l'OACI et à prendre les mesures nécessaires pour retirer progressivement les avions du chapitre 3 les plus bruyants.


w