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EROC
En-Route Obstacle Criteria Study Group
MOC
MOCA
Minimum obstacle clearance
Minimum obstacle clearance altitude
Minimum obstruction clearance altitude
OCA
OCH
Obstacle clearance altitude
Obstacle clearance criteria
Obstacle clearance height
Obstacle clearance requirement
Obstacle clearance requirements
Obstruction clearance altitude
Study Group on En-Route Obstacle Clearance Criteria
TOOCA
Take-off obstacle clearance altitude

Translation of "obstacle clearance " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
obstacle clearance altitude or obstacle clearance height [ obstacle clearance altitude/height ]

altitude de franchissement d'obstacles ou hauteur de franchissement d'obstacles [ altitude/hauteur de franchissement d'obstacles ]


obstacle clearance altitude /height | obstacle clearance height | OCH [Abbr.]

hauteur de dégagement d’obstacle | OCH [Abbr.]


obstacle clearance altitude | OCA | obstacle clearance height | OCH | obstruction clearance altitude

altitude de franchissement d'obstacles | hauteur de franchissement d'obstacles | altitude de dégagement d'obstacles | OCA | OCH


obstacle clearance requirements

exigences de marges de franchissement d'obstacles


obstacle clearance criteria

marge de survol d'obstacles


take-off obstacle clearance altitude | TOOCA

altitude de franchissement d'obstacles au décollage | TOOCA


obstacle clearance requirement

exigence de franchissement d'obstacles


minimum obstacle clearance [ MOC ]

marge minimale de franchissement d'obstacle [ MOC ]


Study Group on En-Route Obstacle Clearance Criteria [ EROC | En-Route Obstacle Criteria Study Group ]

Groupe d'étude sur les critères de franchissement d'obstacles en croisière


minimum obstruction clearance altitude [ MOCA | minimum obstacle clearance altitude ]

altitude minimale de franchissement d'obstacles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘instrument approach procedure (IAP)’ means a series of predetermined manoeuvres by reference to flight instruments with specified protection from obstacles from the initial approach fix, or where applicable, from the beginning of a defined arrival route to a point from which a landing can be completed and thereafter, if a landing is not completed, to a position at which holding or en-route obstacle clearance criteria apply.

«procédure d’approche aux instruments», une série de manœuvres prédéterminées effectuées en utilisant uniquement les instruments de vol, avec une marge de protection spécifiée au-dessus des obstacles, depuis le repère d’approche initiale ou, s’il y a lieu, depuis le début d’une route d’arrivée définie, jusqu’en un point à partir duquel l’atterrissage pourra être effectué, puis, si l’atterrissage n’est pas effectué, jusqu’en un point où les critères de franchissement d’obstacles en attente ou en route deviennent applicables.


ICAO Annex 2, 4.6, is replaced with Implementing Regulation (EU) No 923/2012 SERA.5005, introducing the obstacle clearance criteria in (f), as follows:

L’annexe 2, point 4.6, de l’OACI est remplacée par le règlement d'exécution (UE) no 923/2012, règle SERA.5005, qui introduit les critères de franchissement d’obstacles au point f), comme suit:


(b) obstacle clearance, noise abatement or air traffic control procedures require that a particular slope be flown; or

b) la procédure concernant le franchissement d’obstacles, l’atténuation du bruit ou le contrôle de la circulation aérienne exige de voler selon une pente particulière;


(b) obstacle clearance, noise abatement or air traffic control procedures require that a specific direction be flown.

b) la procédure concernant les franchissement d’obstacles, l’atténuation du bruit ou le contrôle de la circulation aérienne exige de voler selon une direction particulière.


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(vi) obstacle limitation surfaces, obstacle-free zones, missed approach design criteria, obstacle clearance for a CAT II or CAT III precision approach, and obstacle clearance for a go-around and a rejected landing,

(vi) les surfaces de limitation d’obstacles, les zones dégagées d’obstacles, les critères de conception d’approche interrompue, la marge de franchissement d’obstacles dans le cas des approches de précision de CAT II ou de CAT III et la marge de franchissement d’obstacles pour la remise des gaz et les atterrissages interrompus,


VFR Flight Obstacle Clearance Requirements

Exigences relatives à la marge de franchissement d’obstacles en vol VFR


Minimum Altitudes to Ensure Obstacle Clearance

Altitudes minimales à respecter pour le franchissement d’obstacles


A series of predetermined manoeuvres by reference to flight instruments with specified protection from obstacles from the initial approach fix, or where applicable, from the beginning of a defined arrival route to a point from which a landing can be completed and thereafter, if a landing is not completed, to a position at which holding or en route obstacle clearance criteria apply.

Une série de manœuvres prédéterminées effectuées en utilisant uniquement les instruments de bord, avec une marge de protection spécifiée au-dessus des obstacles, depuis le repère d'approche initiale ou, s'il y a lieu, depuis le début d'une route d'arrivée définie, jusqu'en un point à partir duquel l'atterrissage pourra être effectué, puis, si l'atterrissage n'est pas effectué, jusqu'en un point où les critères de franchissement d'obstacles en attente ou en route deviennent applicables.


A flight must not be commenced or continued unless the aircraft's scheduled performance, considering all factors which significantly affect its performance level, allows all phases of flight to be executed within the applicable distances/areas and obstacle clearances at the planned operating mass.

Un vol ne peut débuter ou être poursuivi que si les performances prévues de l'aéronef, compte tenu de tous les facteurs qui ont une incidence significative sur son niveau de performances, permettent d'exécuter toutes les phases du vol dans les limites de distance/zone et de franchissement d'obstacles applicables pour la masse d'exploitation prévue.


a flight must be performed in such a way that appropriate separation from other aircraft is maintained and that adequate obstacle clearance is ensured, during all phases of the flight. Such separation must at least be those required by the applicable rules of the air.

Un vol doit être effectué de telle manière qu'une séparation appropriée avec les autres aéronefs soit maintenue et que le franchissement de tout obstacle soit assuré comme il convient pendant toutes les phases du vol. Cette séparation doit être au moins égale à celle exigée par les règles de l'air applicables.


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