Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Axle load
Axle tax
Axle weight
Electronic in-motion axle weight system
GAWR
Gross axle weight
Gross axle weight rating
Heavy goods vehicle road tax
Load per axle
Maximum authorised axle weight
Maximum manufacturer's axle weight
Maximum weight
Per axle weight
Total authorised weight
Total laden weight
Towing weight
Weight and size
Weight per axle
Weight per meter run between outer axles
Weight per metre run between outer axles

Traduction de «per axle weight » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
axle load | axle weight | load per axle | weight per axle

charge à l’essieu | charge par essieu | poids par essieu


weight and size [ maximum weight | per axle weight | total authorised weight | total laden weight | towing weight ]

poids et dimensions [ gabarit | poids maximal | poids par essieu | poids remorquable | poids total autorisé | poids total en charge ]


weight per meter run between outer axles | weight per metre run between outer axles

poids par mètre courant entre essieux extrêmes


gross axle weight rating [ maximum manufacturer's axle weight ]

poids technique maximal sous essieu [ poids maximal constructeur sous essieu | poids maximal techniquement admissible sur chacun des essieux | poids nominal brut sur l'essieu ]


gross axle weight rating | GAWR | maximum manufacturer's axle weight

poids technique maximal sous essieu | poids maximal constructeur sous essieu | poids nominal brut sur l'essieu | PNBE


electronic in-motion axle weight system

système de pesage dynamique en deux temps




maximum authorised axle weight

poids maximal autorisé par essieu


gross axle weight

poids brut sur essieu [ poids maximal sur essieu ]


axle tax [ heavy goods vehicle road tax ]

taxe à l'essieu [ taxe de circulation des poids lourds ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
a framework directive to establish the principles of infrastructure charging and a pricing structure, including a common methodology to incorporate internal and external costs and aiming to create the conditions for fair competition between modes (a) In the case of road transport, charges will vary according to the vehicle's environmental performance (exhaust gas emissions and noise), the type of infrastructure (motorways, trunk and urban roads), distance covered, axle weight and degree of congestion (b) In the case of rail transport, charges will be graduated according to scarcity of infrastructure capacity and adve ...[+++]

une directive-cadre sur les principes de tarification de l'usage des infrastructures et la structure des redevances, comprenant une méthodologie commune de la tarification des coûts internes et externes et visant à créer une concurrence équitable entre les modes.a) Dans le secteur des transports routiers, les redevances seront modulées en fonction des performances environnementales des véhicules (émissions de gaz et de bruit), du type d'infrastructure utilisé (autoroutes, routes nationales et urbaines), de la distance parcourue, du poids et du niveau de congestion.b) Dans le secteur ferroviaire, les redevances seront modulées selon la ra ...[+++]


- sustainability of investment through firm commitments as regards the maintenance of infrastructure and compliance with the main Community standards (travel speed, maximum axle weight, signalling), including with respect to the environment,

- durabilité des investissements par des engagements fermes à la fois en matière d'entretien et de maintenance des infrastructures et de respect des principales normes Communautaires (vitesses de circulation, charges maximales par essieu, signalisation), y compris dans le domaine de l'environnement,


On the vast majority of its roads, Poland restricts the axle weight limit to 10 tonnes or 8 tonnes which is below the 11.5 tonnes standard established by the Directive.

Sur la majeure partie de son réseau routier, la Pologne limite le poids par essieu maximal à 10 tonnes ou 8 tonnes, des valeurs inférieures à la norme de 11,5 tonnes établie par la directive.


Many major cities, industrial and economic centres, logistics platforms and the Gdynia container port in Poland can only be reached by roads with a low axle weight limit. This has a detrimental effect on the efficiency of road transport in Poland.

Bon nombre de grandes villes, de centres économiques et industriels et de plateformes logistiques, ainsi que le port à conteneurs de Gdynia, ne peuvent être atteints qu'en empruntant des routes soumises à une limite inférieure du poids par essieu, ce qui a des effets négatifs sur l'efficience du transport routier en Pologne.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(ii) the gross axle weight rating, expressed in kilograms, for each axle of the vehicle listed in order from front to rear and clearly identified by the words “Gross Axle Weight Ratings” and “Poids nominal brut sur l’essieu” or the abbreviations “GAWR” and “PNBE”, unless the information is set out on the vehicle placard or on the tire inflation pressure label referred to in section S4.3 of Technical Standards Document No. 110, Tire Selection and Rims for Motor Vehicles With a GVWR of 4,536 kg ...[+++]

(ii) le poids nominal brut sur l’essieu, exprimé en kilogrammes, donné pour chaque essieu, de l’avant à l’arrière, et clairement indiqué par les mentions « Poids nominal brut sur l’essieu » et « Gross Axle Weight Ratings » ou les abréviations « PNBE » et « GAWR », sauf si ces renseignements sont indiqués sur la plaque du véhicule ou l’étiquette de pression de gonflage des pneus visées à la disposition S4.3 du Document de normes techniques nº 110 — Sélection des pneus et des jantes pour les véhicules automobiles d’ ...[+++]


(2) The gross axle weight rating for each axle with which a trailer is equipped shall not

(2) Le poids nominal brut sur l’essieu pour chaque essieu d’une remorque ne peut,


(f) the GAWR, expressed in kilograms, intended for each axle of the vehicle when it is a completed vehicle, listed in order from front to rear and clearly identified by the words “Gross Axle Weight Ratings” and “Poids nominal brut sur l’essieu” or the abbreviations “GAWR” and “PNBE”, except that

f) le PNBE, exprimé en kilogrammes, prévu pour chaque essieu du véhicule quand il deviendra un véhicule complet, donné de l’avant à l’arrière et clairement indiqué par les mentions « Poids nominal brut sur l’essieu » et « Gross Axle Weight Ratings » ou les abréviations « PNBE » et « GAWR », sauf que :


(b) a truck, bus or trailer that is equipped with an axle that has a gross axle weight rating of 13 154 kg or more;

b) les camions, les autobus et les remorques qui sont munis d’un essieu dont le poids nominal brut sur l’essieu est de 13 154 kg ou plus;


(ii) the gross axle weight rating for each axle of the vehicle, expressed in kilograms and listed in order from front to rear.

(ii) le poids nominal brut sur l’essieu, exprimé en kilogrammes, donné pour chaque essieu, de l’avant à l’arrière.


‘semi-trailer’: a trailer without a front axle coupled in such a way that a substantial part of its weight and of the weight of its load is borne by the tractor or motor vehicle.

«semi-remorque»: une remorque sans essieu avant accouplée de telle manière qu'une partie importante de son poids et du poids de son chargement est supportée par le véhicule tracteur ou le véhicule automobile.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'per axle weight' ->

Date index: 2023-09-29
w