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Drive automatic car
Driving automatic car
IFR operation
Instrument flight rules operation
Manually-operated pilot device
Operate automatic car
Operator
Pilot
Pilot automatic car
Pilot operated safety valve
Pilot scale operations
Pilot-actuated regulator
Pilot-operated governor
RW Instructor Pilot - Water Operations Training
Relay governor
SPIFR operation
Servomotor governor
Single pilot IFR operation
Single pilot operations

Traduction de «pilot ifr operation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
single pilot IFR operation [ SPIFR operation ]

vol IFR effectué par un seul pilote


instrument flight rules operation [ IFR operation ]

opération IFR




RW Instructor Pilot - Water Operations Training

Moniteur sur hélicoptères - Manoeuvres à flots


pilot-actuated regulator | pilot-operated governor | relay governor | servomotor governor

régulateur à servo-moteur






driving automatic car | operate automatic car | drive automatic car | pilot automatic car

conduire une voiture automatique


pilot operated safety valve

soupape de sûreté à pilote


manually-operated pilot device

dispositif pilote manuel
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
602.122 Except as otherwise authorized by the Minister in an air operator certificate or in a special authorization issued under subsection 604.05(2), no pilot-in-command shall operate an aircraft in IFR flight unless the IFR flight plan or IFR flight itinerary that has been filed for the flight under section 602.73 includes an alternate aerodrome having a landing area suitable for use by that aircraft.

602.122 Sauf autorisation contraire du ministre aux termes d’un certificat d’exploitation aérienne ou d’une autorisation spéciale délivrée en vertu du paragraphe 604.05(2), il est interdit au commandant de bord d’un aéronef d’effectuer un vol IFR à moins que le plan de vol IFR ou l’itinéraire de vol IFR déposés pour ce vol en application de l’article 602.73 n’indiquent un aérodrome de dégagement comprenant une aire d’atterrissage convenable à l’aéronef.


604.48 (1) For the purposes of section 602.122, a pilot-in-command may conduct an IFR flight in an aircraft operated by a private operator when an alternate aerodrome has not been designated in the IFR flight plan or in the IFR flight itinerary if

604.48 (1) Pour l’application de l’article 602.122, il est permis au commandant de bord d’effectuer, à bord d’un aéronef exploité par un exploitant privé, un vol IFR lorsque aucun aérodrome de dégagement n’est indiqué dans le plan de vol IFR ou l’itinéraire de vol IFR si les conditions suivantes sont respectées :


(2) If the requirements of paragraphs (1)(a) to (e) are met, and regardless of the departure aerodrome, the pilot-in-command of an aircraft that is operated by a private operator, and that is on a flight to a destination aerodrome in Canada, may file a new IFR flight plan or a new IFR flight itinerary that does not include an alternate aerodrome when the aircraft is within six hours’ flight time of the destination aerodrome.

(2) Si les exigences des alinéas (1)a) à e) sont respectées, le commandant de bord d’un aéronef qui est exploité par un exploitant privé et dont le vol est à destination d’un aérodrome situé au Canada peut déposer, quel que soit l’aérodrome de départ, un nouveau plan de vol IFR ou un nouvel itinéraire de vol IFR qui ne comprennent pas d’aérodrome de dégagement lorsque cet aéronef se trouve à moins de six heures de temps de vol de l’aérodrome de destination.


602.73 (1) Subject to subsection (3), no pilot-in-command shall operate an aircraft in IFR flight unless an IFR flight plan has been filed.

602.73 (1) Sous réserve du paragraphe (3), il est interdit au commandant de bord d’utiliser un aéronef en vol IFR, à moins qu’un plan de vol IFR n’ait été déposé.


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702.43 No air operator shall operate an aircraft on a single-pilot operation in IFR flight unless the aircraft is equipped with

702.43 Il est interdit à l’exploitant aérien d’utiliser un aéronef en vol IFR effectué par un seul pilote, à moins que l’aéronef ne soit muni de l’équipement suivant :


For instrument flight rules (IFR) flights, the operator or the pilot-in-command shall specify aerodrome operating minima for each departure, destination and alternate aerodrome to be used.

En ce qui concerne les vols avec règles de vol aux instruments (IFR), l’exploitant ou le pilote commandant de bord définit les minimums opérationnels de l’aérodrome pour chaque départ, destination et aérodrome de dégagement à utiliser.


Helicopters operated under IFR with a single pilot shall be equipped with an autopilot with at least altitude hold and heading mode.

Les hélicoptères exploités en vol IFR monopilote sont équipés d’un pilote automatique pouvant maintenir au moins l’altitude et le cap.


The pilot-in-command shall only commence or continue an IFR flight towards the planned destination aerodrome if the latest available meteorological information indicates that, at the estimated time of arrival, the weather conditions at the destination or at least one destination alternate aerodrome are at or above the applicable aerodrome operating minima.

Le pilote commandant de bord ne commence ou poursuit un vol IFR vers l’aérodrome de destination prévu que si les informations météorologiques les plus récentes indiquent que, à l’heure d’arrivée prévue, les conditions météorologiques à destination ou sur au moins un aérodrome de dégagement à destination sont supérieures ou égales aux minimums opérationnels applicables de l’aérodrome.


Complex motor-powered aeroplanes operated under IFR with a single pilot shall be equipped with an autopilot with at least altitude hold and heading mode.

Les avions à motorisation complexe exploités en vol IFR monopilote sont équipés d’un pilote automatique pouvant maintenir au moins l’altitude et le cap.


For IFR flights, the pilot-in-command shall specify at least one weather-permissible take-off alternate aerodrome in the flight plan if the weather conditions at the aerodrome of departure are at or below the applicable aerodrome operating minima or it would not be possible to return to the aerodrome of departure for other reasons.

En ce qui concerne les vols en IFR, le pilote commandant de bord prévoit, dans le plan de vol, au moins un aérodrome de dégagement au décollage accessible selon les conditions météorologiques si les conditions météorologiques régnant sur l’aérodrome de départ sont égales ou inférieures aux minimums opérationnels applicables de l’aérodrome ou s’il n’est pas possible de revenir sur l’aérodrome de départ pour d’autres raisons.




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'pilot ifr operation' ->

Date index: 2023-07-09
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