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Continuous improvement cycle
Cycle of continuous improvement
Deming cycle
Deming cycle
Deming wheel
PDCA
PDCA cycle
PDCA cycle
PDSA cycle
Plan-Do-Check-Act
Plan-Do-Study-Act
Plan-do-check-act cycle
Plan-do-control cycle
Plan-do-study-act cycle
Plan-do-study-act cycle
Shewhart cycle
Shewhart cycle

Translation of "plan-do-study-act cycle " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
continuous improvement cycle (nom neutre) | cycle of continuous improvement (nom neutre) | Deming cycle (nom neutre) | PDCA cycle (nom neutre) | PDSA cycle (nom neutre) | plan-do-check-act cycle (nom neutre) | plan-do-study-act cycle (nom neutre) | Shewhart cycle (nom neutre)

cycle d'amélioration continue | cycle de Deming | cycle PDCA | roue de Deming


Shewhart cycle | plan-do-study-act cycle | plan, do, act, check cycle

cycle de Shewhart | cycle penser, démarrer, contrôler, agir | PDCA


Plan, Do, check, Act cycle

cycle planifier, faire, vérifier, agir


Deming cycle | Deming wheel | PDCA cycle | Plan-Do-Check-Act | Plan-Do-Study-Act | Shewhart cycle | PDCA [Abbr.]

cycle PDCA | Planifier-Déployer-Contrôler-Agir | roue de Deming | PDCA [Abbr.]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Within that cycle of management, the “plan, do, check, act” cycle, we set objectives and targets and we establish programs that will achieve the objectives and targets.

Dans le cycle de gestion englobant la planification, l'exécution, la vérification et la mise en oeuvre, nous établissons des objectifs et des programmes pour atteindre ceux-ci.


We do recognize these cycles recur sporadically, so it is difficult to plan for them.

Nous savons bien que ces cycles reviennent de façon sporadique et qu'il est donc difficile de planifier.


How far have you responded to the concerns of the civil liberty structures of your nation with regard to things like section 101.6, as you described earlier, because you wanted early intervention, an offence to do any act in preparation for or planning a terrorist act warrants action.

Dans quelle mesure avez-vous répondu aux préoccupations que les groupes de défense des libertés civiles de votre pays ont exprimées au sujet de l'article 101.6, puisque vous disiez tout à l'heure que vous vouliez pouvoir intervenir le plus rapidement possible et pénaliser la préparation ou la planification de tout acte terroriste?


The Anti Tax Avoidance Directive sets out five key anti-avoidance measures, which all Member States should apply, to counter-act some of the most common types of aggressive tax planning (as identified in the discussions at the OECD, in Council discussions on tax avoidance and in the Study on Aggressive Tax Planning that we also published on 28 January).

La directive sur la lutte contre l’évasion fiscale énonce cinq grandes mesures visant à empêcher l’évasion fiscale, que tous les États membres devront appliquer, pour contrecarrer certaines des formes les plus courantes de planification fiscale agressive (qui ont été recensées lors des discussions à l’OCDE, lors des discussions du Conseil sur l’évasion fiscale et dans l’étude relative à la planification fiscale agressive que la Commission a également publiée le 28 janvier).


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38. Restores the PDB for the cuts made by Council to appropriations and establishment plans in heading 5; places EUR 49 million in reserve pending the provision of the abovementioned data and studies; wishes to maintain and develop a constructive inter-institutional dialogue regarding ongoing efforts to improve administrative practices in the EU institutions; underlines the importance of adequate recruitment from "EU 12" Member States; takes the view that, in connection with enlargement, documents of relevance to discussions and decisions, such as, for example, impact assessments, should be made available in all languages necessary, since those documents are tools for better lawmaking; recalls in this connection that its Committee on B ...[+++]

38. rétablit l'APB pour ce qui est des crédits et des tableaux des effectifs de la rubrique 5 sur lesquels le Conseil a opéré des coupes; inscrit 49 000 000 EUR en réserve dans l'attente de la communication des données et des études susmentionnées; souhaite maintenir et développer un dialogue interinstitutionnel constructif en ce qui concerne les efforts permanents visant à améliorer les pratiques administratives au sein des institutions de l'Union; souligne l'importance d'un recrutement adéquat de personnes originaires des États membres de l''UE-12"; est d'avis que, dans le contexte des élargissements, les documents utiles aux fins des délibérations et de la prise de décisions, comme les évaluations d'impact, par exemple, doivent être ...[+++]


38. Restores the PDB for the cuts made by Council to appropriations and establishment plans in heading 5; places EUR 49 million in reserve pending the provision of the abovementioned data and studies; wishes to maintain and develop a constructive inter-institutional dialogue regarding ongoing efforts to improve administrative practices in the EU institutions; underlines the importance of adequate recruitment from "EU 12" Member States; takes the view that, in connection with enlargement, documents of relevance to discussions and decisions, such as, for example, impact assessments, should be made available in all languages necessary, since those documents are tools for better lawmaking; recalls in this connection that its Committee on B ...[+++]

38. rétablit l'APB pour ce qui est des crédits et des tableaux des effectifs de la rubrique 5 sur lesquels le Conseil a opéré des coupes; inscrit 49 000 000 EUR en réserve dans l'attente de la communication des données et des études susmentionnées; souhaite maintenir et développer un dialogue interinstitutionnel constructif en ce qui concerne les efforts permanents visant à améliorer les pratiques administratives au sein des institutions de l'Union; souligne l'importance d'un recrutement adéquat de personnes originaires des États membres de l''UE-12"; est d'avis que, dans le contexte des élargissements, les documents utiles aux fins des délibérations et de la prise de décisions, comme les évaluations d'impact, par exemple, doivent être ...[+++]


What the National Archives is doing right now and what the future Library and Archives would do is act as a centre of expertise for the management of government information through its life cycle, determine the schedule for disposal of information, and ensure that records of archival historical value would be properly transferred and preserved.

Le rôle des Archives nationales, à l’heure actuelle, et celui de la future Bibliothèque et Archives du Canada est de servir de centre d'expertise en matière de gestion de l’information gouvernementale tout au long de son cycle de vie, d’établir le calendrier d'aliénation de l’information et de faire en sorte que les documents qui présentent un intérêt historique ou archivistique sont bien transférés et préservés.


113. Notes that the Administration is currently studying the practical and administrative aspects of a plan drawn up in 2002 following a study by Iris Consulting on a better mobility (transport) plan in Brussels; agrees that persons using Parliament's buildings in Brussels should be encouraged to use public transport as far as possible; recognises, however, that to make significant progress in this area it will be necessary to make the rue Belliard area more pedestrian-friendly; instructs its Secretary-General to pursue his contacts with the relevant Belgian authorities with the aim of making the area around Parliament's buildings safer and more attractive for foot and cycle traffic; ...[+++]

113. relève que l'administration examine actuellement les aspects pratiques et administratifs d'un plan élaboré en 2002 sur la base d'une étude réalisée par Iris Consulting sur la conception d'une meilleure politique de mobilité (transports) à Bruxelles; reconnaît que les personnes fréquentant les bâtiments du Parlement à Bruxelles devraient être encouragées à utiliser autant que possible les transports publics; reconnaît toutefois que, pour réaliser des progrès significatifs dans ce domaine, il faudra procéder, dans la zone de la rue Belliard, à des aménagements plus favorables aux piétons; charge son Secrétaire général de poursuivre ses contacts avec les autorités belges compétentes dans le but de rendre la zone avoisinant les bâtiment ...[+++]


110. Notes that the Administration is currently studying the practical and administrative aspects of a plan drawn up in 2002 following a study by Iris Consulting on a better mobility (transport) plan in Brussels; agrees that persons using Parliament's buildings in Brussels should be encouraged to use public transport as far as possible; recognises, however, that to make significant progress in this area it will be necessary to make the rue Belliard area more pedestrian-friendly; instructs its Secretary-General to pursue his contacts with the relevant Belgian authorities with the aim of making the area around Parliament's buildings safer and more attractive for foot and cycle traffic; ...[+++]

110. relève que l'administration examine actuellement les aspects pratiques et administratifs d'un plan élaboré en 2002 sur la base d'une étude réalisée par Iris Consulting sur la conception d'une meilleure politique de mobilité (transports) à Bruxelles; reconnaît que les personnes fréquentant les bâtiments du Parlement à Bruxelles devraient être encouragées à utiliser autant que possible les transports publics; reconnaît toutefois que, pour réaliser des progrès significatifs dans ce domaine, il faudra procéder, dans la zone de la rue Belliard, à des aménagements plus favorables aux piétons; charge son Secrétaire général de poursuivre ses contacts avec les autorités belges compétentes dans le but de rendre la zone avoisinant les bâtiment ...[+++]


When we have a problem, and most hardworking members of Parliament will agree, we study it, we observe it, we report on it but do we act?

Qque faisons-nous quand nous avons un problème? La plupart des députés dévoués seront d'accord: nous l'examinons, nous l'observons, nous faisons des rapports.




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Date index: 2024-03-18
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