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AMIS Project Requirements Group
Assess project resource needs
Assess resource needs of project
Crop requirements
Crop water requirements
Design requirements phase
Design requirements stage
Develop capacity requirements business plan
Director Information Management Project Requirements
Evaluate project resources
Examine project requirements and resources
Fertilizer needs
Fertilizer requirement
Fertilizer requirements
Irrigation requirements
Make projections for future capacity requirements
Manurial requirement
Manurial requirements
Plan future capacity requirements
Product specification phase
Product specification stage
Programme evaluation
Project appraisal
Project evaluation
Project future capacity requirements
Project requirements phase
Project requirements stage
Specification phase
Specification stage
To comply with the requirements
To meet the requirements
To satisfy the requirements
Water requirements

Translation of "project requirements " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
AMIS Project Requirements Group

projet AMIS - Groupe d'analyse des besoins des usagers


adjust project needs with concerns for health and safety | balance concerns of health and safety with project requirements | adapt project requirements with health and safety measures | balance the project requirements with health and safety concerns

trouver un juste équilibre entre les exigences du projet et les préoccupations en matière de santé et de sécurité


specification phase [ specification stage | product specification stage | product specification phase | project requirements stage | project requirements phase | design requirements phase | design requirements stage ]

état de spécifications


evaluate project resources | examine project requirements and resources | assess project resource needs | assess resource needs of project

évaluer les besoins en ressources du projet


Director Information Management Project Requirements

Directeur - Besoins des projets (Gestion de l'information)


develop capacity requirements business plan | make projections for future capacity requirements | plan future capacity requirements | project future capacity requirements

planifier des besoins futurs en matière de capacité


crop requirements | crop water requirements | irrigation requirements | water requirements

besoins en eau | besoins en eau des cultures


fertilizer needs | fertilizer requirement | fertilizer requirements | manurial requirement | manurial requirements

besoins en engrais


to comply with the requirements | to meet the requirements | to satisfy the requirements

satisfaire aux conditions


project evaluation [ project appraisal | programme evaluation(UNBIS) ]

évaluation de projet [ appréciation de projet | évaluation de programme ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(c) any amount in respect of a particular prescribed project required by paragraph 5(8)(b) to be included in computing a former corporation’s production revenue for a taxation year of the former corporation shall be deemed to have been an amount in respect of the project required by paragraph 5(8)(b) to be included in computing the successor corporation’s production revenue for a taxation year of the successor corporation ending before the particular time;

c) tout montant relatif à un projet prescrit donné qui doit, en application de l’alinéa 5(8)b), être inclus dans le calcul du revenu de production d’une personne morale remplacée pour une année d’imposition de la personne morale remplacée est réputé avoir été un montant relatif à ce projet devant, en application de l’alinéa 5(8)b), être inclus dans le calcul du revenu de production de la personne morale remplaçante pour une année d’imposition de la personne morale remplaçante se terminant avant la date donnée;


(c) any amount in respect of a particular prescribed project required by paragraph 5(8)(b) to be included in computing a former corporation’s production revenue for a taxation year of the former corporation shall be deemed to have been an amount in respect of the project required by paragraph 5(8)(b) to be included in computing the successor corporation’s production revenue for a taxation year of the successor corporation ending before the particular time;

c) tout montant relatif à un projet prescrit donné qui doit, en application de l’alinéa 5(8)b), être inclus dans le calcul du revenu de production d’une personne morale remplacée pour une année d’imposition de la personne morale remplacée est réputé avoir été un montant relatif à ce projet devant, en application de l’alinéa 5(8)b), être inclus dans le calcul du revenu de production de la personne morale remplaçante pour une année d’imposition de la personne morale remplaçante se terminant avant la date donnée;


(d) if the project involves the use, obstruction or diversion of boundary waters and the project requires a licence under subsection 11(1) of the Act, a description of the increase or decrease in the natural flow or level of the boundary waters on the other side of the international boundary that would be caused by the project;

d) si le projet consiste en l’utilisation, l’obstruction ou la dérivation d’eaux limitrophes et nécessite l’obtention d’une licence aux termes du paragraphe 11(1) de la Loi, des précisions sur l’augmentation ou la diminution du débit ou du niveau naturels de ces eaux de l’autre côté de la frontière internationale qu’entraînerait le projet;


(Return tabled) Question No. 454 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the Extractives Cooperation for Enhanced Economic Development (EXCEED) Program under the Department of Foreign Affairs, Trade and Development (DFATD): (a) which officials from DFATD and other departments, including the Privy Council Office, will be responsible for administering this program; (b) what was the entire process, including consultation, leading to the establishment of the program and what were the related dates; (c) did an external audit and evaluation committee assess the creation of this program; (d) what are (i) the reasons for establishing this progr ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 454 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne le Programme de coopération avec les industries extractives pour un développement économique amélioré (programme EXCEED) au sein du ministère des Affaires étrangères, du Commerce et du Développement (MAECD): a) quels responsables du MAECD et d’autres ministères, y compris le Bureau du Conseil privé, seront chargés de l’administration de ce programme; b) quel est le processus complet de la création de ce programme, y compris le processus de consultation, en précisant les dates pertinentes; c) un comité externe d'évaluation et de vérification a-t-il effectué des vérifications relativement à la créa ...[+++]


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Fortune's projects require significant investment in basic offsite infrastructure that require capital cost, reduce the economics, and make it more difficult for projects to attract project financing.

Les projets de Fortune exigent des investissements importants dans une infrastructure de base hors site qui exige des immobilisations, réduit la rentabilité et nous cause plus de difficulté à attirer des investissements.


Nonetheless, I believe that this project requires three things: Firstly, a political stamp will give it importance and meaning for our citizens. Secondly, respecting the subsidiarity principle, because there are certain important areas that cannot relinquish the right to employ subsidiarity.

Je pense cependant que ce projet requiert trois choses: un cachet politique, qui lui donnera de l’importance et un sens pour nos concitoyens; le respect du principe de subsidiarité, car certains domaines importants ne peuvent abandonner le droit de recourir à la subsidiarité; et enfin, un calendrier, qui doit être respecté dans ce plan d’action, sinon tous ces efforts auront été vains.


6. Urges the Commission to focus, when implementing the fund, on small-scale projects in which it is the most difficult to attract private sector investment; believes that the Commission should keep under regular review its upper limit on investments of EUR 10 million for individual projects, while earmarking at least one third of the funds available for small-scale projects requiring less than EUR 1 million;

6. demande instamment à la Commission, lors de la mise en œuvre du Fonds, de donner la priorité aux projets de petite envergure dans lesquels il est le plus difficile d'attirer les investissements du secteur privé; estime que la Commission devrait revoir régulièrement sa limite supérieure d'investissement fixée à 10 000 000 EUR pour des projets individuels, tout en réservant au moins un tiers des crédits disponibles pour les projets de petite envergure nécessitant moins de 1 000 000 EUR;


9. Insists that the GEEREF must not support large projects requiring more than EUR 1 million for conventional energy sources and for the co-firing of biomass in existing or new coal power stations, the small scale use of fossil fuels (for example in diesel generators) or large agrofuel production; urges the Commission to ensure that investments from the sub-funds supported by the GEEREF do not support these types of technology; calls, therefore, on the Commission to ensure that relevant management contracts and the criteria for project selection exclude the selection of these projects;

9. insiste pour que le Fonds ne soutienne pas les projets de grande envergure nécessitant plus de 1 000 000 EUR pour ce qui est des sources d'énergie traditionnelle et pour la combustion combinée de biomasse dans les centrales au charbon nouvelles ou existantes, l'utilisation à petite échelle des combustibles fossiles (par exemple dans les groupes électrogènes diesel) ou la production à grande échelle d'agrocarburants; demande instamment à la Commission de veiller à ce que les investissements provenant des sous-fonds parrainés par le ...[+++]


6. Urges the Commission to focus, when implementing the fund, on small-scale projects in which it is the most difficult to attract private sector investment; believes that the Commission should keep under regular review its upper limit on investments of EUR 10 million for individual projects, while earmarking at least one third of the funds available for small-scale projects requiring less than EUR 1 million;

6. demande instamment à la Commission, lors de la mise en œuvre du Fonds, de donner la priorité aux projets de petite envergure dans lesquels il est le plus difficile d'attirer les investissements du secteur privé; estime que la Commission devrait revoir régulièrement sa limite supérieure d'investissement fixée à 10 000 000 EUR pour des projets individuels, tout en réservant au moins un tiers des crédits disponibles pour les projets de petite envergure nécessitant moins de 1 000 000 EUR;


Projects of common interest shall, whenever possible, make use of the infrastructure services and provide the input required for the development of these services in accordance with the project requirements.

Les projets d'intérêt commun se fondent dans la mesure du possible sur les services d'infrastructure et fournissent les éléments nécessaires à la mise au point de ces services conformément aux spécifications du projet.


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