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Aerosol propellant
Carinated propeller
Categories of fuel
Categories of propellants
Control bottom supported CPT vehicles
Drive firetruck under emergency conditions
Ducted propeller
Liquid propellant engine
Liquid propellant motor
Liquid-propellant engine
Liquid-propellant motor
Liquid-propellant rocket engine
Motorised crane
Multi-engine propeller-driven aeroplane
Multi-engine propeller-driven airplane
Multi-engined propeller-driven aeroplane
Multi-engined propeller-driven airplane
Operate bottom supported CPT vehicles
Operate bottom supported cable-propelled vehicles
Power crane
Pressure dispensing agent
Propel fire engine under emergency conditions
Propellant
Propellent
Propeller boss
Propeller bossing
Propeller hub
Self-propelled crane
Self-propelled mobile crane
Self-propelling crane
Shrouded propeller
Spray can propellant
Spray propellant
Tractor crane
Types of propellants
Use fire engine under emergency conditions
Use fire truck under emergency conditions
Varieties of propellants

Traduction de «propellant propellent » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
liquid-propellant rocket engine [ liquid propellant engine | liquid-propellant engine | liquid propellant motor | liquid-propellant motor ]

propulseur à liquide [ moteur-fusée à propergol liquide | système de propulsion à propergols liquides | système de propulsion à ergols liquides ]


propellant [ propellent | pressure dispensing agent | aerosol propellant | spray can propellant | spray propellant ]

propulseur [ agent propulseur | propulseur en aérosol | propulseur d'aérosol | propulseur pour aérosol | agent propulseur d'aérosol | agent pulseur | agent de propulsion ]


multi-engine propeller-driven airplane [ multi-engined propeller-driven airplane | multi-engine propeller-driven aeroplane | multi-engined propeller-driven aeroplane ]

avion multimoteurs à hélices


categories of fuel | categories of propellants | types of propellants | varieties of propellants

types de propulseurs


propeller boss | propeller bossing | propeller hub

moyeu d'hélice


aerosol propellant | spray can propellant | spray propellant

agent dispersant d'aérosol | agent propulseur d'aérosol | fluide pulseur | propulseur | propulseur d'aérosol | propulseur pour aérosol


carinated propeller | ducted propeller | shrouded propeller

lice carénée


self-propelled crane | self-propelling crane | self-propelled mobile crane | tractor crane | motorised crane | power crane

grue automotrice


carry out bottom supported cable-propelled vehicle operations | control bottom supported CPT vehicles | operate bottom supported cable-propelled vehicles | operate bottom supported CPT vehicles

faire fonctionner des véhicules tractés par câble par le dessous


use fire engine under emergency conditions | use fire truck under emergency conditions | drive firetruck under emergency conditions | propel fire engine under emergency conditions

conduire un camion de pompiers dans des situations d'urgence
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
201.08 The identification information that shall be placed on an aircraft engine, aircraft engine module, fixed pitch propeller, propeller blade and propeller hub is

201.08 Les renseignements d’identification qui doivent être gravés ou estampés sur le moteur, le module de moteur, l’hélice à pas fixe, la pale d’hélice et le moyeux d’hélice d’aéronef sont les suivants :


(f) “P” = in the case of a fixed pitch propeller, the propeller pitch in metres at the appropriate radius divided by the propeller diameter, or in the case of a controllable pitch propeller, 0.7 times the nominal pitch in metres divided by the propeller diameter;

f) « P » est, dans le cas d’une hélice à pas fixe, le pas en mètres au rayon approprié divisé par le diamètre de l’hélice ou, dans le cas d’une hélice à pas variable, le pas nominal en mètres, multiplié par 0,7 et divisé par le diamètre de l’hélice;


37 (1) Every ship of 1600 tons or more that was constructed before September 1, 1984, every ship of 500 tons or more that was constructed on or after September 1, 1984 and every Canadian ship of 200 tons or more that was constructed on or after September 1, 1984 shall be fitted with indicators that show the rudder angle, the rate of revolution of each propeller and, if fitted with variable-pitch propellers or lateral-thrust propellers, the pitch and operational mode of those propellers.

37 (1) Tout navire de 1 600 tonneaux ou plus construit avant le 1 septembre 1984, tout navire de 500 tonneaux ou plus construit le 1 septembre 1984 ou après cette date et tout navire canadien de 200 tonneaux ou plus construit le 1 septembre 1984 ou après cette date doivent être munis d’un indicateur qui donne l’angle de barre, la vitesse de rotation de chaque hélice ainsi que, si le navire est muni d’hélices à pales orientables ou de propulseurs latéraux, le pas et le mode de fonctionnement de ces hélices ou de ces propulseurs.


3.4. Propellants and rocket propellants shall also comply with the following requirements:

3.4. Les poudres propulsives et propergols solides pour autopropulsion doivent également respecter les exigences suivantes:


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2. Member States may, within a transitional period to be assessed according to Article 29, differentiate between commercial and non-commercial use of gas oil used as propellant, provided that the Community minimum levels are observed and the rate for commercial gas oil used as propellant does not fall below the national level of taxation in force as set out in paragraph 1, notwithstanding any derogations for this use laid down in this Directive.

2. Les États membres peuvent établir, au cours d’une période transitoire à évaluer conformément à l’article 29, une différence entre le gazole à usage commercial et le gazole à usage privé utilisé comme carburant, à condition que les niveaux minima communautaires soient respectés et que le taux fixé pour le gazole à usage commercial utilisé comme carburant ne soit pas inférieur au niveau national de taxation en vigueur, conformément au paragraphe 1, nonobstant toute dérogation à cette utilisation prévue dans la présente directive.


'Commercial gas oil used as propellant' shall mean gas oil used as propellant for the following purposes:

Par "gazole à usage commercial utilisé comme carburant", on entend le gazole utilisé comme carburant aux fins suivantes:


2. Member States may differentiate between commercial and non-commercial use of gas oil used as propellant, provided that the Community minimum levels are observed, and the rate for commercial gas oil used as propellant does not fall below the national level of taxation in force on 1 January 2003.

2. Les États membres peuvent établir une différence entre le gazole à usage professionnel et le gazole à usage privé utilisé comme carburant, à condition que les niveaux minimaux communautaires soient respectés et que le taux fixé pour le gazole à usage professionnel utilisé comme carburant ne soit pas inférieur au niveau national de taxation en vigueur au 1 er janvier 2003.


For Member States, which differentiate between commercial and non-commercial use of gas oil, used as propellant it should therefore be clarified that the national level of taxation for non-commercial gas oil used as propellant shall not be less than the national level applied by that Member State to commercial gas oil.

Pour les États membres qui différencient entre l'utilisation professionnelle et non professionnelle du gazole utilisé comme carburant, il doit dès lors être précisé que le niveau de taxation national du gazole non professionnel utilisé comme carburant ne doit pas être inférieur au niveau national appliqué par cet État membre au gazole professionnel.


Honourable senators, I would like to take this opportunity to congratulate Mr. Terrett and Mr. Wallbridge for their work on behalf of Gulf Islanders, and also to urge the government to adopt the terms of this petition, to protect the beauty and the rich natural heritage of the Gulf Islands, to promote quiet and safety in the region by increasing the minimum flying height to 2,500 feet, by having all aircraft that land on the island approach over water, and by requiring a minimum of three blades on all propellers for all propeller-driven aircraft.

Honorables sénateurs, je voudrais saisir cette occasion pour féliciter M. Terrett et M. Wallbridge du travail qu'ils ont fait au nom des habitants des îles du Golfe. Je désire également exhorter le gouvernement à adopter le libellé de cette pétition, qui vise à protéger la beauté et le riche patrimoine culturel des îles du Golfe, ainsi qu'à favoriser la tranquillité et la sécurité dans la région, en portant la hauteur minimale de vol à 2 500 pieds, en demandant que les couloirs d'approche soient situés au-dessus de l'eau et en exigeant que toutes les hélices des avions soit munis de trois pales au moins.


They also argued that all aircraft landing at the islands be required to approach over water, and that propeller-driven aircraft be required to use three-bladed propellers, a quieter system already used by float plane companies on the American west coast.

Les pétitionnaires font aussi valoir que tous les appareils qui atterrissent dans les îles devraient faire leur approche au-dessus de l'eau et que les avions à propulsion devraient être équipés d'hélices à trois pales, un système plus silencieux qu'utilisent déjà les compagnies d'avions à flotteurs sur la côte ouest des États-Unis.


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