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ABL
Apply a protective layer
Apply protective layers
Atmospheric boundary layer
Barrier layer cell
Barrier-layer cell
Barrier-layer photocell
Barrier-layer photovoltaic cell
Boundary layer
Boundary-layer photocell
Friction layer
Laminated tablet
Layer tablet
Layered tablet
Light rail layer
M.C.T.
MCT
MLH
MTL
Mixed layer height
Mixed layer thickness
Mixed-layer depth
Mixed-layer height
Mixed-layer top
Mixing depth
Mixing height
Mixing layer depth
Mixing layer height
Mixing layer thickness
Multi-layer tablet
Multi-layered tablet
Multilayer tablet
Multilayered tablet
Multiple compressed tablet
Multiple layer tablet
Multiple-layer tablet
Operate rail grinder
Operation of rail grinder
Phototronic photocell
Planetary boundary layer
Rail grinder operation
Rail layer
Thickness of the mixing layer
Track machine operator
Tramway layer
Use a protective layer
Use of rail grinder
Utilise a protective layer

Traduction de «rail layer » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
light rail layer | tramway layer | rail layer | track machine operator

poseuse de voies ferrées | poseur de voies ferrées | poseur de voies ferrées/poseuse de voies ferrées






mixed layer height [ MLH | mixed-layer height | mixing layer height | mixed-layer depth | mixing layer depth | mixed layer thickness | mixing layer thickness | mixing height | mixing depth | mixed-layer top | thickness of the mixing layer ]

hauteur de la couche de mélange [ épaisseur de la couche de mélange ]


A layer in the Application Layer that provides MTS(Message Transfer System)service elements.These services are provided by means of the services of the layer below plus the functionality of the entities in the layer,namely the MTAEs(Message Transfer Agent Entity)and the SDEs(Submission and Delivery Entity). | MTL [Abbr.]

Couche de transfer de message


atmospheric boundary layer | boundary layer | friction layer | planetary boundary layer | ABL [Abbr.]

couche de frottement | couche limite atmosphérique | couche limite planétaire | couche turbulente


use a protective layer | utilise a protective layer | apply a protective layer | apply protective layers

appliquer une couche de protection | appliquer une couche protectrice


multilayer tablet | multi-layer tablet | multi-layered tablet | multilayered tablet | multiple layer tablet | multiple-layer tablet | multiple compressed tablet | MCT | M.C.T. | layered tablet | layer tablet | laminated tablet

comprimé multicouches | comprimé à couches multiples | comprimé à strates multiples | comprimé stratifié | comprimé à plusieurs couches | comprimé multicouche


rail grinder operation | use of rail grinder | operate rail grinder | operation of rail grinder

utiliser une meuleuse de rails


barrier-layer cell | barrier layer cell | barrier-layer photocell | barrier-layer photovoltaic cell | boundary-layer photocell | phototronic photocell

cellule à couche d'art
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Guidelines, as adopted in 1996 and last amended in 2004, include two planning layers: a comprehensive network layer (outline plans for rail, road, inland waterway, combined transport, airport and port networks) and a second layer of 30 priority projects – i.e. selected projects of common interest.

Ces orientations, adoptées en 1996 et modifiées en dernier lieu en 2004, comprennent deux niveaux de planification: le premier niveau concerne le réseau global (schémas de réseau pour les voies ferrées, les routes, les voies navigables, le transport combiné, les aéroports et les ports), le deuxième comporte 30 projets prioritaires, c'est-à-dire des projets d'intérêt commun sélectionnés.


The largely preferred TEN-T planning approach would be characterized as follows: While maintaining the fairly dense rail, road, inland waterways, ports and airports networks, which constitute the “comprehensive network” as the basic layer of the TEN-T and are, in large part, derived from the corresponding national networks, the “core network” would overlay the “comprehensive” network and give expression to a genuine European planning perspective focused on bringing about a systemic improvement in the transport system's resource effici ...[+++]

On pourrait décrire l'approche de planification du RTE-T qui a été privilégiée comme suit: il s'agirait de maintenir un "socle" de RTE-T composé des réseaux relativement denses de voies ferrées, de routes, de voies navigables intérieures, de ports et d'aéroports qui constituent le «réseau global» et sont issus, pour la plupart, des réseaux nationaux correspondants, auquel on superposerait un «réseau central» qui concrétiserait une véritable perspective européenne de planification, axée sur l'accroissement systémique de l'efficacité des ressources du réseau de transport et une réduction globale notable des émissions de gaz à effet de serr ...[+++]


The largely preferred TEN-T planning approach would be characterized as follows: While maintaining the fairly dense rail, road, inland waterways, ports and airports networks, which constitute the “comprehensive network” as the basic layer of the TEN-T and are, in large part, derived from the corresponding national networks, the “core network” would overlay the “comprehensive” network and give expression to a genuine European planning perspective focused on bringing about a systemic improvement in the transport system's resource effici ...[+++]

On pourrait décrire l'approche de planification du RTE-T qui a été privilégiée comme suit: il s'agirait de maintenir un "socle" de RTE-T composé des réseaux relativement denses de voies ferrées, de routes, de voies navigables intérieures, de ports et d'aéroports qui constituent le «réseau global» et sont issus, pour la plupart, des réseaux nationaux correspondants, auquel on superposerait un «réseau central» qui concrétiserait une véritable perspective européenne de planification, axée sur l'accroissement systémique de l'efficacité des ressources du réseau de transport et une réduction globale notable des émissions de gaz à effet de serr ...[+++]


On the one hand, are we continuing to develop an automotive industry that will do that for people in a clean and acceptable fashion, and then trying to layer on a high-speed rail system that will take them out of those vehicles and put them into a different mode of transportation where they will be at both ends reliant on interconnections, reliant on a number of things to get them to the high-speed rail and return?

D'une part, nous continuons de développer l'industrie automobile pour permettre aux gens de se déplacer de façon écologique et acceptable et, d'autre part, nous ajoutons un système de train à grande vitesse pour que ces conducteurs quittent leurs véhicules et prennent un mode de transport différent qui dépend de liaisons aux deux extrémités et d'un certain nombre de facteurs pour prendre un train à grande vitesse et revenir, n'est-ce pas?


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25. Supports the Green Paper's "Structural option 3 for the shaping of TEN-T", i.e. a dual layer, consisting of a comprehensive network, based on the current TEN-T maps, and an intermodal "core network", still to be defined and with rail, sustainable waterways and ports and their connection with logistical centres as priorities;

25. se rallie à l'option structurelle n° 3 pour l'évolution du RTE-T, telle qu'elle est exposée dans le Livre vert, à savoir un double niveau comportant un réseau global fondé sur les cartes RTE-T actuelles, et un "réseau central" intermodal, devant encore être défini et dans lequel les priorités seraient le chemin de fer, les voies navigables durables et les ports, de même que leur liaison avec les centres logistiques;


25. Supports the Green Paper's "Structural option 3 for the shaping of TEN-T", i.e. a dual layer, consisting of a comprehensive network, based on the current TEN-T maps, and an intermodal "core network", still to be defined and with rail, sustainable waterways and ports and their connection with logistical centres as priorities;

25. se rallie à l'option structurelle n° 3 pour l'évolution du RTE-T, telle qu'elle est exposée dans le Livre vert, à savoir un double niveau comportant un réseau global fondé sur les cartes RTE-T actuelles, et un "réseau central" intermodal, devant encore être défini et dans lequel les priorités seraient le chemin de fer, les voies navigables durables et les ports, de même que leur liaison avec les centres logistiques;


23. Supports the Green Paper's "structural option C for TEN-T shape", i.e. a dual layer, consisting of a comprehensive network, based on the current TEN-T maps, and an intermodal "core network", still to be defined and with rail, sustainable waterways and ports and their connection with logistical centres as priorities;

23. se rallie à l'option structurelle C pour la conception du RTE-T, telle qu'elle est exposée dans le Livre vert, à savoir un double niveau comportant un réseau global fondé sur les cartes RTE-T actuelles, et un "réseau central" intermodal, devant encore être défini et dans lequel les priorités seraient le chemin de fer, les voies navigables durables et les ports;


The Guidelines, as adopted in 1996 and last amended in 2004, include two planning layers: a comprehensive network layer (outline plans for rail, road, inland waterway, combined transport, airport and port networks) and a second layer of 30 priority projects – i.e. selected projects of common interest.

Ces orientations, adoptées en 1996 et modifiées en dernier lieu en 2004, comprennent deux niveaux de planification: le premier niveau concerne le réseau global (schémas de réseau pour les voies ferrées, les routes, les voies navigables, le transport combiné, les aéroports et les ports), le deuxième comporte 30 projets prioritaires, c'est-à-dire des projets d'intérêt commun sélectionnés.


A resilient layer fitted between a rail and the supporting sleeper or baseplate.

Une couche résiliente adaptée entre un rail et la traverse de support ou la plaque de base.


This means that a company must ensure that the trains reduce speed when they are in the marshalling yard, that shock dampers are installed on the rails and that there is a layer under the rails to absorb vibration.

Pour une compagnie, cela signifie qu'elle va faire en sorte que les trains vont réduire la vitesse quand ils passent dans la gare de triage, qu'elle va installer des amortisseurs sur les rails et qu'il y aura une couche qui absorbera les vibrations sous les rails.


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