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Asylum Qualification Directive
Certificate of Qualification
Confirm qualifications of water transport crew
Electoral capacity
Employment qualification
Lisbon Convention
Lisbon Recognition Convention
Occupational qualification
Occupational skill
Ontario Certificate of Qualification
Ontario Teacher's Certificate
Pre-qualification of bidders
Pre-qualification of contractors
Pre-qualification of tenderers
Pre-qualification phase
Pre-qualification step
Prequalification of contractors
Prequalification of tenderers
Professional qualification
Qualification
Qualification Directive
Qualification of electors
Qualification of voters
Qualifications
Verify qualifications of water transport crew
Verify qualifications of water transportation crew
Vocational qualification

Traduction de «regional qualifications » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Regional Committee for the Application of the Regional Convention on the Recognition of Studies, Certificates, Diplomas, Degrees and other Academic Qualifications in Higher Education in the African States

Comité régional chargé de l'application de la Convention régionale sur la reconnaissance des études et des certificats, diplômes, grades et autres titres de l'enseignement supérieur dans les États d'Afrique


Convention on the Recognition of Qualifications concerning Higher Education in the European Region | Lisbon Convention | Lisbon Recognition Convention

Convention de reconnaissance de Lisbonne | Convention sur la reconnaissance des qualifications relatives à l'enseignement supérieur dans la région européenne


pre-qualification of contractors | prequalification of contractors | pre-qualification of bidders | prequalification of tenderers | pre-qualification of tenderers | pre-qualification phase | pre-qualification step

présélection des soumissionnaires | présélection des candidats | étape de présélection


occupational qualification | vocational qualification | employment qualification | professional qualification | occupational skill | qualifications

qualification professionnelle | qualification | qualifications


Asylum Qualification Directive | Directive on standards for the qualification of third-country nationals or stateless persons as beneficiaries of international protection, for a uniform status for refugees or for persons eligible for subsidiary protection, and for the content of the protection granted | Qualification Directive

directive qualification | directive concernant les normes relatives aux conditions que doivent remplir les ressortissants des pays tiers ou les apatrides pour pouvoir bénéficier d'une protection internationale, à un statut uniforme pour les réfugiés ou les personnes pouvant bénéficier de la protection subsidiaire, et au contenu de cette protection | directive relative aux conditions que doivent remplir les demandeurs d'asile


ensure water transportation crew meet regulatory requirements | verify qualifications of water transportation crew | confirm qualifications of water transport crew | verify qualifications of water transport crew

vérifier les qualifications de l'équipage de transport nautique


Convention on the Recognition of Qualifications concerning Higher Education in the European Region

Convention sur la reconnaissance des qualifications relatives à l'enseignement supérieur dans la région européenne


Ontario Certificate of Qualification [ Ontario College of Teachers Certificate of Qualification | Certificate of Qualification | Ontario Teacher's Certificate ]

Carte de compétence de l'Ontario [ carte de compétence de l'Ontario | Carte de compétence | brevet d'enseignement de l'Ontario | brevet d'enseignement ]


qualification of electors | electoral capacity | qualification of voters | qualification

capacité électorale | qualité d'électeur | conditions d'électorat


professional qualification | vocational qualification

qualification professionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
So far, investments into education, skills and qualifications have typically been low and regional recognition of national qualifications is insufficient.

Jusqu'à présent, les investissements dans l'éducation, les compétences et les qualifications ont généralement été faibles et la reconnaissance régionale des qualifications nationales est insuffisante.


18. Calls for every country to have its own national or regional qualifications frameworks, organised in cooperation with the responsible organisations and bodies as appropriate, ensuring compatibility with the EQF; takes the view that in countries which do not yet have a national qualifications framework and in which informal and non-formal qualifications are neglected, it makes sense for the EQF to be introduced;

18. préconise que chaque pays dispose de ses propres cadres nationaux ou régionaux de qualifications, avec la participation des autorités et des organes compétents, selon les besoins, en veillant à leur compatibilité avec le CEQ; estime qu'il convient de mettre en place le CEQ dans les pays où il n'existe pas encore de cadre national de qualifications et où les qualifications informelles et non formelles ne sont pas prises en compte;


18. Calls for every country to have its own national or regional qualifications frameworks, organised in cooperation with the responsible organisations and bodies as appropriate, ensuring compatibility with the EQF; takes the view that in countries which do not yet have a national qualifications framework (NQF) and in which informal and non-formal qualifications are neglected, it makes sense for the EQF to be introduced;

18. préconise que chaque pays dispose de ses propres cadres nationaux ou régionaux de qualifications, avec la participation des autorités et des organes compétents, selon les besoins, en veillant à leur compatibilité avec le CEQ; estime qu'il convient de mettre en place le CEQ dans les pays où il n'existe pas encore de cadre national de qualifications (CNQ) et où les qualifications informelles et non formelles ne sont pas prises en compte;


4. Approves the establishment of a system based on common levels, instruments and principles which is both flexible and, at the same time, rooted in the principle of lifelong learning, but calls on the Commission to clarify the relationship between qualification levels, Directive 2005/36/EC, and the provisions for the certification of formal and informal learning, which already exist or are currently being established at national and regional level;

4. approuve l'organisation du système, qui se compose de niveaux, d'instruments et de principes communs, est flexible et, simultanément, lié organiquement aux principes de l'apprentissage tout au long de la vie, mais invite la Commission à mieux préciser le rapport entre les niveaux de qualification, la Directive 2005/36/CE et les dispositifs de validation de l'apprentissage non formel et informel déjà existants ou en cours d'application aux niveaux national et régional;


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2. Approves the establishment of a system based on common levels, instruments and principles which is both flexible and, at the same time, rooted in the principle of lifelong learning, but calls on the Commission to clarify the relationship between qualification levels, Directive 2005/36/EC of the European Parliament and of the Council of 7 September 2005 on the recognition of professional qualifications and the provisions for the validation of non-formal and informal learning which already exist or are currently being established at national and regional level; ...[+++]

2. approuve l'organisation du système, qui se compose de niveaux, d'instruments et de principes communs, est flexible et, simultanément, lié organiquement aux principes de l'apprentissage tout au long de la vie, et invite la Commission à mieux préciser le rapport entre les niveaux de qualification, la Directive 2005/36/CE du Parlement européen et du Conseil, du 7 septembre 2005 relative à la reconnaissance des qualifications professionnelles et les dispositifs de validation de l'apprentissage non formel et informel déjà existants ou en cours d'application aux niveaux national et régional ...[+++]


4. Approves the establishment of a system based on common levels, instruments and principles which is both flexible and, at the same time, rooted in the principle of lifelong learning, but calls on the Commission to clarify the relationship between qualification levels, the Directive 2005/36/EC of the European Parliament and of the Council of 7 September 2005 on the recognition of professional qualifications and the provisions for the validation of non-formal and informal learning which already exist or are currently being established at national and regional level; ...[+++]

4. approuve l'organisation du système, qui se compose de niveaux, d'instruments et de principes communs, est flexible et, simultanément, lié organiquement aux principes de l'apprentissage tout au long de la vie, mais invite la Commission à mieux préciser le rapport entre les niveaux de qualification, la Directive 2005/36/CE du Parlement européen et du Conseil, du 7 septembre 2005 relative à la reconnaissance des qualifications professionnelles et les dispositifs de validation de l'apprentissage non formel et informel déjà existants ou en cours d'application aux niveaux national et régional ...[+++]


In 2002, some 26% of those aged 18 to 24 in Objective 1 regions had no qualifications beyond basic schooling and were no longer in education or training, twice the proportion in non-Objective 1 regions.

En 2002, environ 26% des jeunes âgés de 18 à 24 ans dans les régions d'Objectif 1 n'avaient pas de qualifications au delà de l'enseignement élémentaire et ne fréquentaient plus le système scolaire ou un établissement de formation professionnelle.


Before 10 September 2011 the Commission shall submit to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions a report making an initial evaluation of the implementation of this Directive, in particular with regard to the equivalence of the various initial qualification systems provided for in Article 3, and the efficiency thereof in achieving the target level of qualification.

Avant le 10 septembre 2011, la Commission présente au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social et au Comité des régions un rapport comportant une première évaluation de la mise en oeuvre de la présente directive, notamment en ce qui concerne l'équivalence des différents systèmes de qualification initiale prévus à l'article 3 et leur efficacité quant à la réalisation du niveau de qualification visé.


21) The scope of provisions in collective agreements relating to qualifications should not be restricted to particular local, regional or national qualifications and should facilitate equal treatment of workers with equivalent qualifications from other localities, regions or Member States.

21) Le champ d'application des dispositions des conventions collectives relatives aux qualifications ne doit pas se limiter aux qualifications locales, régionales ou nationales et doit contribuer à l'égalité de traitement des travailleurs disposant de qualifications équivalentes et provenant de localités, régions ou États membres différents.


Certain requests seem to contradict the current policy of Community control of State aid based on proportionality of the aid authorised as a function of the relative development lag of the region (proposal for automatic qualification for derogation 87.3.a for the outermost regions) or of the size of the company (in this case, the risk is that the broadening of the definition of SME could end up giving an advantage to the branches of major groups), and have as a consequence been rejected.

Certaines demandes semblent contredire la politique actuelle de contrôle communautaire des aides d'Etat, fondée sur une proportionnalité des aides autorisées avec le retard relatif de développement de la région (proposition d'un bénéfice automatique de la dérogation 87§3.a) pour les régions ultrapériphériques) ou avec la taille de l'entreprise (ainsi, l'élargissement de la définition de PME risquerait de favoriser les filiales de grands groupes), et n'ont donc pu être retenues.


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