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Export Permit
Image monitor
Monitor
Monitor cargo shipment loading crew
Monitor freight shipment loaders
Monitor regulations in social service
Monitor regulations in social services
Monitor screen
Monitor tamping car
Monitoring of ballast tamper ballast tamper monitoring
Narrow-bezel monitor
Narrow-frame monitor
Near field monitor
Near-field monitor speaker
Nearfield monitor
Nearfield monitor speaker
Observe freight shipment loaders
Observe regulations in social services
Ocean Dumping Permit Fee Regulations
Output monitor
Picture monitor
Slim-bezel monitor
Slim-frame monitor
Tamping car monitoring
Tamping machine monitoring
Television monitor
Thin-bezel monitor
Thin-frame monitor
Video monitor
Viewing monitor

Translation of "regulate and monitor " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Ocean Dumping Permit Fee Regulations (Site Monitoring)

Règlement sur les prix à payer pour les permis d'immersion en mer (surveillance des sites)


monitor changes in regulations in social work and services | observe regulations in social services | monitor regulations in social service | monitor regulations in social services

suivre la réglementation dans les services sociaux


Mackenzie Valley Cumulative Impact Monitoring Regulations

Règlement sur la surveillance des effets cumulatifs sur l'environnement de la vallée du Mackenzie


Export Permit (Steel Monitoring) Regulations

Règlement sur les licences d'exportation (surveillance de l'acier)


monitor cargo shipment loading crew | monitor freight shipment loaders | ensure crew complies with regulations in loading procedures | observe freight shipment loaders

observer les opérations de chargement de la cargaison


monitoring of ballast tamper ballast tamper monitoring | tamping machine monitoring | monitor tamping car | tamping car monitoring

surveiller une machine de bourrage de voies ferrées


slim-bezel monitor | thin-bezel monitor | narrow-bezel monitor | thin-frame monitor | slim-frame monitor | narrow-frame monitor

moniteur à encadrement étroit | moniteur à cadre étroit | moniteur à encadrement mince | moniteur à cadre mince


picture monitor | video monitor | monitor | monitor screen | output monitor

écran de contrôle | écran-témoin | tube cathodique de visualisation | écran de sortie | moniteur


image monitor | picture monitor | television monitor | viewing monitor

écran de contrôle | récepteur de contrôle


near field monitor | nearfield monitor | nearfield monitor speaker | near-field monitor speaker

enceinte de proximité | moniteur de proximité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This regulation, the Monitoring Mechanism Regulation (MMR), significantly expands and strengthens the previous mechanism for monitoring greenhouse gas (GHG) emissions in the EU.

Le règlement sur le mécanisme de surveillance (RMS) élargit et renforce considérablement le précédent mécanisme pour la surveillance des émissions de gaz à effet de serre (GES) au sein de l’Union européenne (UE).


1. In order to ensure the harmonised monitoring of financial instruments referred to in Article 140(12) of the Financial Regulation, a monitoring system shall be put in place by the authorising officer responsible to contribute to the provision of reasonable assurance that Union funds are used in accordance with Article 32(2) of the Financial Regulation.

1. Afin de garantir le suivi harmonisé des instruments financiers visé à l’article 140, paragraphe 12, du règlement financier, un système de suivi est mis en place par l’ordonnateur compétent afin de contribuer à la fourniture de l’assurance raisonnable que les fonds de l’Union sont utilisés conformément à l’article 32, paragraphe 2, du règlement financier.


The competent national authorities referred to in Article 37(1) of Directive 2005/60/EC shall monitor and take the necessary measures to ensure compliance of an auction platform appointed pursuant to Article 26(1) or 30(1) with the customer due diligence requirements of Article 19 and Article 20(6) of this Regulation, the monitoring and record keeping requirements of Article 54 of this Regulation and the notification requirements of the paragraphs 2 and 3 of this Article.

Les autorités nationales compétentes visées à l’article 37, paragraphe 1, de la directive 2005/60/CE surveillent et prennent les mesures nécessaires pour assurer le respect, par une plate-forme d’enchères désignée en vertu de l’article 26, paragraphe 1, ou de l’article 30, paragraphe 1, des obligations de vigilance à l’égard de la clientèle imposées par l’article 19 et l’article 20, paragraphe 6, du présent règlement, des obligations de contrôle et de tenue de registres imposées par l’article 54 du présent règlement, et des obligations de notification imposées par les paragraphes 2 et 3 du présent article.


1. In order to ensure the harmonised monitoring of financial instruments referred to in Article 140(12) of the Financial Regulation, a monitoring system shall be put in place by the authorising officer responsible to contribute to the provision of reasonable assurance that Union funds are used in accordance with Article 32(2) of the Financial Regulation.

1. Afin de garantir le suivi harmonisé des instruments financiers visé à l’article 140, paragraphe 12, du règlement financier, un système de suivi est mis en place par l’ordonnateur compétent afin de contribuer à la fourniture de l’assurance raisonnable que les fonds de l’Union sont utilisés conformément à l’article 32, paragraphe 2, du règlement financier.


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1. In order to ensure the harmonised monitoring of financial instruments referred to in Article 140(12) of the Financial Regulation, a monitoring system shall be put in place by the authorising officer responsible to contribute to the provision of reasonable assurance that Union funds are used in accordance with Article 32(2) of the Financial Regulation.

1. Afin de garantir le suivi harmonisé des instruments financiers visé à l’article 140, paragraphe 12, du règlement financier, un système de suivi est mis en place par l’ordonnateur compétent afin de contribuer à la fourniture de l’assurance raisonnable que les fonds de l’Union sont utilisés conformément à l’article 32, paragraphe 2, du règlement financier.


A requirement to notify regulators of significant net short positions relating to sovereign debt in the Union should be introduced as such notification would provide important information to assist regulators in monitoring whether such positions are in fact creating systemic risks or being used for abusive purposes.

Une obligation de notification, aux autorités de régulation, des positions courtes nettes importantes prises sur des titres de la dette souveraine dans l’Union devrait être introduite, car une telle notification serait pour les autorités de régulation une source d’information précieuse, qui les aiderait à surveiller si ces positions sont effectivement porteuses de risques systémiques ou sont utilisées pour commettre des abus.


It should be possible to process the name and contact details of IMI users for purposes compatible with the objectives of this Regulation, including monitoring of the use of the system by IMI coordinators and the Commission, communication, training and awareness-raising initiatives, and gathering information on administrative cooperation or mutual assistance in the internal market.

Il devrait être possible de traiter les noms et coordonnées de contact des utilisateurs IMI pour des finalités compatibles avec les objectifs du présent règlement, y compris le contrôle de l'utilisation du système par les coordonnateurs IMI et la Commission, la communication, les initiatives en matière de formation et de sensibilisation, et la collecte d'informations sur la coopération administrative ou l'assistance mutuelle dans le marché intérieur.


Such transparency will enable regulators to monitor the use of short selling in connection with abusive strategies and the implications of short selling on the proper functioning of the markets.

Cette transparence permettra aux autorités de régulation de surveiller l’utilisation de la vente à découvert à des fins abusives et ses conséquences sur le bon fonctionnement des marchés.


Considers that it is of the utmost importance to keep a close track of all transactions involving high-risk CBRN materials in the EU, and that instead of merely ‘urging’ the industry to report on transactions, the Commission and the Member States should work on a proper legal framework to regulate and monitor transactions, thus upgrading the level of security and ensuring proper and rapid reporting of all suspicious transactions as well as the loss or theft of CBRN materials; emphasises that these regulations should establish a proper basis for full transparency in all sectors dealing with CBRN agents, thus holding industries accountabl ...[+++]

estime primordial de suivre à la trace toutes les transactions portant sur les matières CBRN à haut risque dans l'UE et que, au lieu de demander simplement aux entreprises de signaler les transactions; la Commission et les États membres devraient s'atteler à l'élaboration d'un cadre légal permettant de réglementer et de suivre les transactions, de manière à relever le niveau de la sécurité et à signaler rapidement comme il convient les transactions suspectes ainsi que les disparitions ou vols de matière CBRN; souligne que ces dispositions devraient jeter les bases d'une transparence totale dans tous les secteurs manipulant des agents C ...[+++]


1. The competent national authorities referred to in Article 37(1) of Directive 2005/60/EC shall monitor and take the necessary measures to ensure compliance of an auction platform appointed pursuant to Article 26(1) or 30(1) with the customer due diligence requirements of Article 19 and Article 20(6) of this Regulation, the monitoring and record keeping requirements of Article 54 of this Regulation and the notification requirements of the paragraphs 2 and 3 of this Article.

1. Les autorités nationales compétentes visées à l’article 37, paragraphe 1, de la directive 2005/60/CE surveillent et prennent les mesures nécessaires pour assurer le respect, par une plate-forme d’enchères désignée en vertu de l’article 26, paragraphe 1, ou de l’article 30, paragraphe 1, des obligations de vigilance à l’égard de la clientèle imposées par l’article 19 et l’article 20, paragraphe 6, du présent règlement, des obligations de contrôle et de tenue de registres imposées par l’article 54 du présent règlement, et des obligations de notification imposées par les paragraphes 2 et 3 du présent article.


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