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Commercial flight
Commercial flight
Contour flight
Contour flying
Low-level flight
Nap-of-the-earth flight
Non revenue flight
Non-revenue flight
Revenue flight
Revenue flight
Revenue transportation flight
Stalking flight
Terrain flight

Translation of "revenue flight " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
revenue flight

vol d'exploitation | vol en exploitation




revenue flight [ commercial flight ]

vol payant [ vol commercialisé ]


non-revenue flight

vol non payant [ vol non commercialisé ]






commercial flight (1) | revenue flight (2)

vol commercial


revenue transportation flight

vol de transports payants


contour flight | contour flying | low-level flight | terrain flight | nap-of-the-earth flight | stalking flight

vol à couvert


nap-of-the-earth flight | stalking flight | contour flight | contour flying | low-level flight | terrain flight

vol fugitif (1) | vol rampant (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
non-revenue flights for the purpose of alterations, repair or maintenance.

aux vols non commerciaux à des fins de modification, de réparation ou d’entretien.


aircraft on non-revenue flights for the purpose of alterations, repair or maintenance;

aux aéronefs effectuant des vols non commerciaux à des fins de modifications, de réparations ou d’entretien;


aircraft on non-revenue flights for the purpose of alterations, repair or maintenance;

aux aéronefs effectuant des vols non commerciaux à des fins de modifications, de réparations ou d’entretien;


1. Without prejudice to the possibility pursuant to Article 4(2) of financing en route air navigation services through other revenues, the en route charge for a specific flight in a specific en route charging zone shall be equal to the product of the unit rate established for that en route charging zone and the en route service units for that flight.

1. Sans préjudice de la possibilité prévue par l’article 4, paragraphe 2, de financer les services de navigation aérienne en route par d’autres revenus, la redevance de route pour un vol donné dans une zone tarifaire de route donnée est égale au produit du taux unitaire établi pour cette zone tarifaire de route et des unités de services de route pour le vol concerné.


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1. Without prejudice to the possibility pursuant to Article 4(3) of financing terminal air navigation services through other revenues, the terminal charge for a specific flight in a specific terminal charging zone shall be equal to the product of the unit rate established for this terminal charging zone and the terminal service units for that flight.

1. Sans préjudice de la possibilité prévue par l’article 4, paragraphe 3, de financer les services de navigation aérienne terminaux par d’autres revenus, la redevance pour services terminaux pour un vol donné dans une zone tarifaire terminale donnée est égale au produit du taux unitaire établi pour cette zone tarifaire terminale et des unités de services terminaux pour le vol concerné.


57. Calls for stronger EU efforts in relation to tax havens and capital flight, which undermine revenues of both EU and developing countries and work against poverty alleviation and wealth creation in poor countries; highlights that illegal capital flight from developing countries represents between six and 8.7 per cent of their GDP and 10 times the total development assistance for these countries; calls therefore on the Commission to proactively seek further opportunities for cooperation with developing countries on this issue; ca ...[+++]

57. invite l'UE à redoubler d'efforts en matière de paradis fiscaux et de fuite de capitaux, qui portent préjudice aux revenus tant des pays de l'Union que des pays en développement et entravent l'atténuation de la pauvreté et la création de richesse dans les pays pauvres; souligne que la fuite illégale de capitaux depuis les pays en développement représente entre 6 % et 8,7 % de leur PIB et dix fois le total de l'aide au développement versée à ces pays; demande donc à la Commission de rechercher de façon proactive d'autres possibilités de coopération avec les pays en développement sur cette question; demande en particulier l'adoption ...[+++]


59. Calls for stronger EU efforts in relation to tax havens and capital flight, which undermine revenues of both EU and developing countries and work against poverty alleviation and wealth creation in poor countries; highlights that illegal capital flight from developing countries represents between six and 8.7 per cent of their GDP and 10 times the total development assistance for these countries; calls therefore on the Commission to proactively seek further opportunities for cooperation with developing countries on this issue; ca ...[+++]

59. invite l'UE à redoubler d'efforts en matière de paradis fiscaux et de fuite de capitaux, qui portent préjudice aux revenus tant des pays de l'Union que des pays en développement et entravent l'atténuation de la pauvreté et la création de richesse dans les pays pauvres; souligne que la fuite illégale de capitaux depuis les pays en développement représente entre 6 % et 8,7 % de leur PIB et dix fois le total de l'aide au développement versée à ces pays; demande donc à la Commission de rechercher de façon proactive d'autres possibilités de coopération avec les pays en développement sur cette question; demande en particulier l'adoption ...[+++]


1. Without prejudice to the possibility pursuant to Article 3(2) of financing en route air navigation services through other revenues, the en route charge for a specific flight in a specific en route charging zone shall be equal to the product of the unit rate established for that en route charging zone and the en route service units for that flight.

1. Sans préjudice de la possibilité prévue par l’article 3, paragraphe 2, de financer les services de navigation aérienne en route par d’autres revenus, la redevance de route pour un vol donné dans une zone tarifaire de route donnée est égale au produit du taux unitaire établi pour cette zone tarifaire de route et des unités de services de route pour le vol concerné.


(b) aircraft on non-revenue flights for the purpose of alterations, repair or maintenance.

b) aux aéronefs effectuant des vols non commerciaux à des fins de modifications, de réparations ou d'entretien.


(b) aeroplanes on non-revenue flights for the purpose of alterations, repair or maintenance.

b) aux aéronefs effectuant des vols non commerciaux à des fins de modifications, de réparations ou d'entretien.




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'revenue flight' ->

Date index: 2022-09-17
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