Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Brake system touchdown protection
Braking system touchdown protection
Clean contaminants from airport runways
DFTI
Distance from touchdown indicator
Height above touchdown
Height above touchdown zone
Height above touchdown zone elevation
Implement airport runway cleaning approaches
Runway environment
Runway identification
Runway touchdown zone
Runway touchdown zone light
Runway touchdown zone marking
TDZ
Touch-down area
Touchdown
Touchdown area
Touchdown pad
Touchdown protection
Touchdown zone
Touchdown zone light
Touchdown zone marking

Translation of "runway touchdown " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
runway touchdown zone light [ touchdown zone light ]

feu de zone de toucher des roues


runway touchdown zone | touch-down area | touchdown zone | TDZ [Abbr.]

aire de prise de contact | zone de poser | zone de prise de contact | zone d'impact


touchdown zone marking [ runway touchdown zone marking ]

marque de zone de toucher des roues [ marque de zone de poser | marque d'aire de prise de contact ]


height above touchdown zone elevation [ height above touchdown | height above touchdown zone ]

hauteur au-dessus de la zone de poser [ HAT | hauteur au-dessus de la zone de toucher | hauteur au-dessus de la zone d'impact ]


touchdown protection | brake system touchdown protection | braking system touchdown protection

protection des freins lors de la prise de contact | protection à l' atterrissage


clean contaminants from airport runways | implement airport runway cleaning approaches | clean contaminants from airport runways | use different techniques to clean contaminants from airport runways

nettoyer des contaminants sur les pistes d'un aéroport




runway environment | runway identification

identification de la piste


distance from touchdown indicator [ DFTI ]

indicateur de distance au toucher des roues [ DFTI ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A pilot may not continue an approach below the Category II decision height determined in accordance with sub-paragraph (d)(2) above unless visual reference containing a segment of at least 3 consecutive lights being the centre line of the approach lights, or touchdown zone lights, or runway centre line lights, or runway edge lights, or a combination of these is attained and can be maintained.

Un pilote n'est pas autorisé à poursuivre une approche en deçà de la hauteur de décision de Catégorie II déterminée conformément aux dispositions du paragraphe (d)(2) ci-dessus, à moins qu'une référence visuelle, composée d'un segment comportant au minimum 3 feux consécutifs de l'axe central des feux d'approche, des feux d'axe de piste, des feux d'aire de toucher des roues ou des feux de bordure de piste ou une combinaison de ceux-ci, ne soit acquise et maintenue.


(i) For Category IIIA operations, and for category IIIB operations with fail-passive flight control systems, a pilot may not continue an approach below the decision height determined in accordance with sub-paragraph (e)(2) above unless a visual reference containing a segment of at least 3 consecutive lights being the centreline of the approach lights, or touchdown zone lights, or runway centre line lights, or runway edge lights, or a combination of these is attained and can be maintained.

(i) Pour les opérations de Catégorie IIIA et les opérations de catégorie IIIB avec systèmes de pilotage passif après panne, un pilote n'est pas autorisé à poursuivre une approche en-deça de la hauteur de décision déterminée conformément au paragraphe (e)(2) ci-dessus, à moins qu'une référence visuelle, composée d'un segment d'au moins 3 feux consécutifs de l'axe central des feux d'approche, des feux d'axe de piste, des feux d'aire de toucher des roues ou des feux de bordure de piste ou une combinaison de ceux-ci, ne soit acquise et maintenue.


Reversion to manual flight or a downgraded automatic mode to control missed approaches from, at or below decision height including those which may result in a touchdown on the runway;

soit un transfert au pilotage manuel ou à un mode automatique dégradé permettant de contrôler l'approche interrompue à ou en dessous de la hauteur de décision, y compris lorsqu'un toucher des roues sur la piste peut en résulter ;


(iii) For Category III operations with no decision height there is no requirement for visual contact with the runway prior to touchdown.

(iii) Pour des opérations de Catégorie III sans hauteur de décision, il n'y a pas d'exigence de contact visuel avec la piste avant le toucher des roues.


w