Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerodyne
Aeronautical equipment
Aeroplane
Air safety
Air transport safety
Aircraft
Aircraft safety
Assist in the conducting of flight checks
Aviation safety
Aviation security
Carry out safe aircraft marshalling
Civil aircraft
Civilian aircraft
Commercial aircraft
Conduct safe aircraft marshalling
Drone
Drone aircraft
Endangering of aircraft
Endangering safety of aircraft
Execute safe marshalling of aircraft
Passenger aircraft
Pilotless aircraft
Plane
RPA
Remotely piloted aircraft
SAFA
Safety Assessment of Foreign Aircraft
Support flight check activities
Support flight checks to ensure safety of aircraft
Tourist aircraft
Transport aircraft
UA
UAV
UCAV
Unmanned aerial vehicle
Unmanned aircraft
Unmanned combat aerial vehicle

Translation of "safety aircraft " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]


Flight Safety - Aircraft Accident Investigator - Flight Surgeon

Sécurité des vols - Enquêteur des accidents d'aéronefs - Médecin de l'air


conduct safety checks before moving aircraft onto stand | undertake safety checks before moving aircraft onto stand | perform necessary checks before moving aircraft onto stand | undertake necessary checks before moving aircraft onto stand

effectuer les vérifications nécessaires avant de mettre un avion en position


carry out safe aircraft marshalling | comply with safety regulations in marshalling of aircraft | conduct safe aircraft marshalling | execute safe marshalling of aircraft

réaliser des opérations de guidage au sol des avions en toute sécurité


aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

avion [ aérodyne | aéronef | avion civil | avion de ligne | avion de tourisme | avion de transport | avion de transport civil | matériel aéronautique ]


endangering safety of aircraft [ endangering of aircraft ]

atteinte à la sécurité des aéronefs


support flight check activities | support flight checks to ensure safety of aircraft | assist in the conducting of flight checks | assist in the performance of in-flight and pre-flight checks

prêter assistance pendant l’exécution de contrôles aériens


Safety Assessment of Foreign Aircraft | SAFA [Abbr.]

Evaluation de la sécurité des aéronefs étrangers


drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]

drone [ avion sans pilote | UAV | VATG | véhicule aérien sans pilote | véhicule aérien téléguidé ]


Aircraft Safety Through Delegation - Regulation, Oversight, Accountability

La sécurité des aéronefs grâce à la délégation – Réglementation, surveillance, responsabilisation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
604.86 (1) Subject to subsection (2), a private operator shall, before passengers on board an aircraft are given the safety briefing referred to in subsection 604.85(1), provide each passenger at his or her seat with a safety features card that shows the aircraft type and that contains safety information only in respect of the aircraft, including

604.86 (1) Sous réserve du paragraphe (2), avant que soit donné, aux passagers à bord d’un aéronef, l’exposé sur les mesures de sécurité visé au paragraphe 604.85(1), l’exploitant privé met à la disposition de chaque passager, à son siège, une carte des mesures de sécurité qui indique le type d’aéronef et ne contient que des renseignements sur la sécurité à l’égard de l’aéronef, y compris :


For safety reasons, when you're departing behind what's called a heavy aircraft like a 747, we have to allow for three minutes before we can depart another aircraft, because what happens is an aircraft that size displaces so much of the air in front of it that you get something called “wing-tip vortices” as the air rushes back in, and it's strong enough that it could actually interfere with the control of an aircraft that's flying slowly, and it becomes a safety hazard.

Pour des raisons de sécurité, quand un avion décolle derrière un gros porteur comme un 747, il faut attendre trois minutes avant de l'autoriser à décoller, parce qu'un appareil de cette taille déplace tellement d'air qu'il se produit un phénomène que l'on appelle les «tourbillons d'extrémité d'ailes» causés par un afflux d'air pour combler le vide derrière l'avion en déplacement, et ces tourbillons sont assez forts pour nuire aux manoeuvres d'un avion volant à basse vitesse, et cela devient dangereux.


When such offences are committed in Canada – and, in the case of those involving aircraft, the aircraft is registered in Canada – they fall under the ambit of sections 76 and 77 of the Code, which create the offences of hijacking and of endangering the safety of an aircraft or safety at an airport.

Lorsque de telles infractions sont commises au Canada - et, dans le cas d’infractions relativement à un aéronef, lorsque ce dernier est immatriculé au Canada -, elles sont assujetties aux articles 76 et 77 du Code, qui érigent en infraction le détournement et l’atteinte à la sécurité des aéronefs ainsi qu’à celle des aéroports.


While maintaining a high uniform level of aviation safety in Europe, Commission Regulation (EC) No 1702/2003 of 24 September 2003 laying down implementing rules for the airworthiness and environmental certification of aircraft and related products, parts and appliances as well as for the certification of design and product organisations (2) was amended to subject non-complex motor-powered aircraft, recreational aircraft and related products, parts and appliances to measures that are proportionate to their simple design and type of ope ...[+++]

Tout en maintenant un niveau uniforme élevé de sécurité aérienne en Europe, le règlement (CE) no 1702/2003 de la Commission du 24 septembre 2003 établissant des règles d'application pour la certification de navigabilité et environnementale des aéronefs et produits, pièces et équipements associés, ainsi que pour la certification des organismes de conception et de production (2) a été modifié de sorte que les aéronefs à motorisation non complexe, les aéronefs de tourisme et les produits, pièces et équipements associés soient soumis à des mesures proportionnées à la simplicité de leur conception et de leur fonctionnement.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In aviation, it has adopted a comprehensive set of common, uniform and mandatory legislation covering all the key elements affecting safety (aircrafts, maintenance, airports, air traffic management systems, etc).

Dans le secteur des transports aériens, elle a adopté un arsenal complet de dispositions législatives communes, uniformes et contraignantes couvrant tous les aspects essentiels de la sécurité (les aéronefs, l’entretien, les aéroports, les systèmes de gestion du trafic aérien, etc.).


In order to maintain a high uniform level of aviation safety in Europe, it is necessary to maintain the current requirements and procedures on the continuing airworthiness of aircraft and aeronautical products, parts and appliances and on the approval of organisations and personnel involved in these tasks, in particular in relation to the training, examination, knowledge and experience requirements for the issuance of aircraft maintenance licenses for aircraft not involved in commercial air transport.

Afin de maintenir un niveau uniforme élevé de sécurité de l'aviation civile en Europe, il convient de maintenir les exigences et les procédures actuelles relatives au maintien de la navigabilité des aéronefs et des produits, pièces et équipements aéronautiques, et à l'agrément des organismes et des personnels participant à ces tâches, notamment en ce qui concerne les exigences en matière de formation, d'examens, de connaissance et d'expérience pour la délivrance des licences d'entretien d'aéronefs pour les aéronefs qui ne participent pas au transport aérien commercial.


We can think of a number of Asian examples where lawsuits have been brought in and have essentially stifled an active and democratic opposition from being able to speak out on important issues: issues such as rail safety, for example, or business aircraft safety, commercial aircraft safety and the use of self-serve safety systems and how much that would impact on the public's ability to travel safely in Canada.

Il y a beaucoup d'exemples, dans les pays asiatiques, de poursuites intentées pour réprimer une opposition active et démocratique et l'empêcher de s'exprimer sur des questions importantes comme la sécurité des chemins de fer, par exemple, la sécurité des avions d'affaires, la sécurité de l'aviation commerciale, l'application de systèmes de sécurité libre-service et l'incidence de ceux-ci sur la capacité du public à voyager en toute sécurité au Canada.


Class 3c — Aircraft grounded by the inspecting national aviation authority: An aircraft is grounded in a situation where following the identification of category 3 (major) findings, the competent authority performing the ramp inspection is not satisfied that corrective measures will be taken by the aircraft operator to rectify the deficiencies before flight departure, thereby posing an immediate safety hazard to the aircraft and its occupants.

classe 3c — immobilisation au sol de l'aéronef par l'autorité aéronautique nationale qui effectue l'inspection: un aéronef est immobilisé au sol lorsque des constatations de catégorie 3 (graves) ont été faites et que l'autorité compétente qui effectue l'inspection au sol n'est pas convaincue que les mesures correctives qui s'imposent seront prises par l'exploitant de l'aéronef avant le décollage, ce qui représente un danger immédiat pour l'aéronef et ses occupants.


1. Where non-compliance with international safety standards is clearly hazardous to flight safety, measures should be taken by the aircraft operator to rectify the deficiencies before flight departure. If the competent authority performing the ramp inspection is not satisfied that corrective action will be carried out before the flight, it shall ground the aircraft until the hazard is removed and shall immediately inform the competent authorities of the operator concerned and of the State of registration of the aircraft.

1. Lorsque, à l'évidence, l'absence de conformité avec les normes de sécurité internationales est un risque pour la sécurité du vol, des mesures devraient être prises par l'exploitant de l'aéronef pour rectifier les anomalies avant le départ du vol. Si l'autorité compétente qui effectue l'inspection au sol n'a pas l'assurance que des travaux de rectification seront réalisés avant le vol, elle immobilise l'appareil jusqu'à l'élimination du risque et en informe immédiatement les autorités compétentes de l'exploitant concerné et de l'État d'immatriculation de l'aéronef.


Safety of Remaining Labrador Helicopters-Possibility of Leasing Replacement Aircraft-Government Position Hon. Gerry St. Germain: Honourable senators, my question is directed to the Leader of the Government in the Senate, and is with regard to the safety of these aircraft.

L'honorable Gerry St. Germain: Honorables sénateurs, ma question, qui s'adresse au leader du gouvernement au Sénat, porte sur la sécurité de ces aéronefs.


w