Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Allocation of school time
Appointment to the School
Compensatory education
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Education for highly gifted children
Manitoba School for the Deaf
Montréal Oral School for the Deaf Inc.
Planning of the school year
School for deaf children
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Secondment to the School
Special education
Special teaching
Special-needs education
There are two schools for the deaf.

Traduction de «school for the deaf » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Manitoba School for the Deaf

Manitoba School for the Deaf


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


school for deaf children | school for the deaf

école pour enfants sourds


South Slope Elementary and The Provincial School for the Deaf

South Slope Elementary and The Provincial School for the Deaf


Montréal Oral School for the Deaf Inc.

École orale de Montréal pour les sourds, Inc.


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


Craft School and Research laboratory of the Swiss Bakery and Confectionery Masters Association; Craft School Richmont; Richmont; Richmont Bakery School

École professionnelle et laboratoire d'essais de l'Association suisse des patrons boulangers-pâtissiers; École professionnelle Richmont; École Richmont; Richmont


appointment to the School | secondment to the School

affectation à l'école | affectation auprès de l'école


planning of the school year [ allocation of school time ]

calendrier scolaire [ aménagement du temps scolaire | emploi du temps scolaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As part of its awareness raising campaign on "Sign language: One of four languages", the Finnish Association of the Deaf developed a material package of sign language lessons, which was disseminated to 1200 lower and upper secondary schools in Finland.

L'association finlandaise des sourds-muets a élaboré un kit pédagogique sur l'enseignement de la langue des signes, diffusé auprès de 1 200 écoles secondaires de premier et second degrés, dans le cadre de sa campagne de sensibilisation intitulée "Langue des signes : une langue parmi quatre".


One of the aims of the Eurosign conference, organised by the German Deaf Association in Munich, was to promote the use of new technologies for deaf people, including television, internet, Visicast (virtual language technology).

L'un des objectifs de la Conférence Eurosign, organisée par l'association allemande des sourds-muets à Munich, était de promouvoir l'utilisation des nouvelles technologies pour les sourds-muets, y compris la télévision, Internet et Visicast (communication virtuelle en langue des signes).


As a matter of fact, the only institution now open is the school for the deaf in St. John's. That has placed an inordinate strain on the school system in terms of resourcing with respect to the teacher and teacher assistant dealing with a child and the kind of professional support beyond the school level, either at the board level or regional level.

En fait, le seul établissement qui reste ouvert est l'école pour les sourds de St. John's. Par conséquent, le système scolaire a été mis à rude épreuve du fait d'avoir à trouver le nombre d'enseignants et d'aides-enseignants requis pour se charger de ces enfants et diverses formes de soutien professionnel en dehors des écoles, au niveau du conseil scolaire ou régional.


These are STEP, or School for Therapy, Education and Parenting of Children with Multiple Disabilities; McCam Child Development Centre; St. Patrick's Foundation; and the Jamaica Christian School for the Deaf.

Il s'agit du centre STEP, qui offre des traitements ainsi que des services scolaires et éducatifs aux enfants atteints de handicaps multiples, du centre de développement de l'enfant McCam, de la fondation St. Patrick et de l'école chrétienne de la Jamaïque pour les sourds.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The online platforms 'European Toolkit for Schools' and the 'School Education Gateway' support this approach, and are available on a voluntary basis to all European schools, supporting peer exchange and helping to improve methods of organisation, teaching practices and learning experiences. The Erasmus+ programme supports European school partnerships, helping schools to broaden connections and enabling cross-border peer exchange.

La plateforme en ligne «Boîte à outils européenne pour les écoles et établissements» et le portail «School Education Gateway», qui appuient cette approche, peuvent être consultés sur une base volontaire par toutes les écoles européennes, pour soutenir l’échange entre pairs et contribuer à l’amélioration des méthodes d’organisation, des pratiques d’enseignement et des expériences d’apprentissage Le programme Erasmus+ soutient les partenariats scolaires européens, en aidant les écoles à élargir leurs connexions et en permettant des écha ...[+++]


After working as a stay-at-home mom for 20 years raising four sons and one daughter, Marie returned to teaching at the Saskatoon School for the Deaf.

Après avoir travaillé comme mère au foyer pendant 20 ans et élevé quatre fils et une fille, Marie est retournée à l'enseignement à l'école de Saskatoon pour les sourds.


It is necessary to strengthen the intensity and extent of European cooperation between schools, and of the mobility of school staff and learners, in order to address the priorities set out in the Agenda for European Cooperation on Schools for the 21st century, namely to improve the quality of school education in the Union in the fields of competence development and in order to improve equity and inclusion within school systems and institutions, as well as to reinforce and provide support for the teaching profession and school leadership.

Il est nécessaire de renforcer l'intensité et l'étendue de la coopération européenne entre les écoles et de la mobilité du personnel scolaire et des apprenants afin de répondre aux priorités énoncées dans le programme de coopération européenne en matière scolaire pour le XXIe siècle, notamment améliorer la qualité de l'enseignement scolaire européen du point de vue du développement des compétences, et afin d'améliorer l'équité et l'inclusion au sein des systèmes et établissements scolaires, ainsi que de renforcer et de soutenir la profession d'enseignant et la gouvernance des écoles.


There are two schools for the deaf.

Cette dernière compte deux écoles pour les sourds.


It could permit, for example, the creation of a non-denominational school for the deaf or for aboriginal people.

Elle pourrait ainsi permettre la création d'une école non confessionnelle pour les sourds ou pour les autochtones.


For example, the social approach would conclude that the reason why a deaf person cannot watch TV programmes or attend conferences is not located in his/her deafness but in the fact that TV programmes are not subtitled or that conferences do not have interpretation in sign languages [16].

Par exemple, l'approche sociale conclurait que la raison pour laquelle une personne sourde ne peut pas suivre les programmes télévisés ou assister à des conférences ne réside pas dans sa surdité mais dans le fait que les programmes télévisés ne sont pas sous-titrés ou que les conférences ne sont pas interprétées en langue des signes [16].




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'school for the deaf' ->

Date index: 2021-04-17
w