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Abuse of dominant position
Brand management supervision
Brand market penetration studies
Brand market planning and operation
Brand marketing
Brand positioning
Brand positioning setting
Branded article
Branded goods
Branded product
Company in a dominant position
Create a brand guideline
Create brand guidelines
Creating a brand guidelines
Distributor's brand
Dominant position
Establish brand positioning
Manufacturer's trademark
Middleman's brand
Position of women
Private brand
Private label
Produce brand guidelines
Product brand
Service mark
Set brand positioning
Setting brand positioning
Situation of women
Stamp of origin
Supervise a brand management
Supervise brand management
Supervising brand management
Trade mark
Trade mark licences
Trademark
Women's position

Translation of "set brand positioning " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
brand positioning setting | establish brand positioning | set brand positioning | setting brand positioning

définir le positionnement d'une marque


supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

surveiller la gestion d'une marque


create a brand guideline | creating a brand guidelines | create brand guidelines | produce brand guidelines

cer les lignes directrices d'une marque


branded article | branded goods | branded product

article de marque | produit de marque


distributor's brand | middleman's brand | private brand | private label

marque de distributeur | MDD [Abbr.]


brand market penetration studies | brand market planning and operation | brand marketing

marketing de la marque


trademark [ manufacturer's trademark | product brand | service mark | stamp of origin | trade mark | trade mark licences(UNBIS) ]

marque [ marque d'origine | marque de fabrication | marque de fabrique | marque de produit | marque de service ]


dominant position [ abuse of dominant position | company in a dominant position ]

position dominante [ abus de position dominante | entreprise en position dominante ]


position of women [ situation of women | women's position ]

condition féminine [ condition de la femme | situation de la femme ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The evaluation concludes very positively on Cedefop’s relevance and complementarity. It notes that Cedefop is not only responding to the emerging EU VET policy agenda but is also helping influence its development. Cedefop has become an active promoter of EU VET policy at the highest levels. It is also the evaluators’ assessment that Cedefop has performed a critical role as an 'open source' of information for the VET community at large since its foundation, acquiring a strong brand reputation and visibility in European VET.

Les conclusions de l’évaluation sur la pertinence et la complémentarité du Cedefop sont très positives. Il est noté que le Centre non seulement répond aux demandes émanant de la nouvelle politique communautaire en matière d’enseignement et de formation professionnels, mais qu’il contribue aussi à modeler celle-ci. Le Cedefop promeut désormais la politique d’enseignement et de formation professionnels de l’UE au plus haut niveau. Les évaluateurs sont également d’avis que le Centre a joué depuis sa création un rôle déterminant en offrant aux acteurs de la formation professionnelle au sens large une source d’informations en libre accès ; l ...[+++]


Points out that while private, own-brand labelled products can bring increased value, choice and ‘fair trade’ products to consumers, they also represent a strategic issue in the medium- and long-term, as they introduce a horizontal dimension to competition in respect of industrial brands that had never previously been a factor and that can give an unfair and anti-competitive position to retailers, who become both customer and competitor; draws attention to the existence of a ‘risk threshold’ beyond which the market penetration of own ...[+++]

constate que, si les produits sous marque propre peuvent apporter aux consommateurs une valeur ajoutée, un choix plus large et une plus grande équité commerciale, ils peuvent également revêtir une dimension stratégique à moyen et long terme, étant donné qu'ils introduisent une concurrence horizontale à l'égard des marques industrielles dont il n'a jamais été tenu compte auparavant et peuvent conférer une position inéquitable et anti-concurrentielle aux distributeurs, qui deviennent à la fois clients et concurrents; attire l'attention ...[+++]


Own-brand ecological ranges are also likely to increase a retailer's overall own-brand product sales through a positive ‘halo effect’.

Les gammes de produits écologiques sous marque propre sont également susceptibles d'augmenter le volume global de ventes de produits sous marque propre du détaillant grâce à un «effet de halo» positif.


Other indicators focus on the position of the customer on its resale market, including characteristics such as a wide geographic spread of its outlets, own brands including private labels and its brand image amongst final consumers.

Les autres indicateurs concernent la position du client sur son marché de la revente, y compris les caractéristiques telles qu'une large couverture géographique de ses points de vente, l'utilisation de marques propres, y compris des marques de distributeur, ainsi que la notoriété de sa marque auprès des consommateurs finals.


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Competitors may not be able to compete for an individual customer's entire demand because the supplier in question is an unavoidable trading partner at least for part of the demand on the market, for instance because its brand is a ‘must stock item’ preferred by many final consumers or because the capacity constraints on the other suppliers are such that a part of demand can only be provided for by the supplier in question (51) The market position of the supplier is thus of main importance to assess possible anti-competitive effects o ...[+++]

Les concurrents peuvent ne pas être à même d'entrer en concurrence pour la demande totale d'un client donné parce que le fournisseur en question est un partenaire commercial inévitable au moins pour une partie de la demande sur le marché, par exemple du fait que sa marque est un «produit incontournable» préféré par un grand nombre de consommateurs finals ou que les contraintes de capacité pesant sur les autres fournisseurs sont telles qu'une partie de la demande ne peut être satisfaite que par le fournisseur en question ...[+++]


The non-legislative actions of PO-A would have only limited effect alone, but, if combined, they would reinforce the positive impact of POP2(a) and make the scheme more visible to HSW and employers, thereby strengthening the BC brand.

Les actions non législatives de la PO-A n’auraient, seules, qu’un effet limité mais, en étant combinées, elles renforceraient l’incidence positive de la POP2 (a) et rendraient le régime plus visible aux TCE et aux employeurs, renforçant ainsi la marque CB.


In the case of bulk products preference is given to volume whereas in the case of differentiated products (i.e. branded products) sales in value and their associated market share will often be considered to reflect better the relative position and strength of each provider.

Pour les produits de base, la préférence est accordée au volume tandis que pour les produits différenciés (comme les produits de marque), le chiffre d'affaires et la part de marché associée reflètent généralement mieux la position et la force des différents acteurs.


(77) United Brands v Commission, op. cit. The greater the difference between the market share of the undertaking in question and that of its competitors, the more likely will it be that the said undertaking is in a dominant position.

(77) Arrêt United Brands contre Commission précité. Plus l'écart entre la part de marché de l'entreprise concernée et celle de ses concurrents est grand, plus il est probable que ladite entreprise détienne une position dominante.


(163) The market position of the supplier and his competitors is of major importance, as the loss of intra-brand competition can only be problematic if inter-brand competition is limited.

(163) La position détenue sur le marché par le fournisseur et ses concurrents est particulièrement importante, car l'affaiblissement de la concurrence intramarque ne pose un problème que si la concurrence intermarques est limitée.


(187) The market position of the supplier and his competitors is of central importance in assessing possible anti-competitive effects, as the loss of intra-brand competition can only be problematic if inter-brand competition is limited.

(187) La "position détenue sur le marché par le fournisseur et ses concurrents" est particulièrement importante pour apprécier les éventuels effets préjudiciables à la concurrence, car l'affaiblissement de la concurrence intramarque ne constitue un problème que si la concurrence intermarques est limitée.


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