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Abandoned take-off
Aborted take-off
Ground abort
Ground depending power-take-off
Ground drive p.t.o.
Ground speed p.t.o.
Rejected take-off
Take off
Take-off
Take-off area
Take-off distributor
Take-off divider
Take-off divisor
Take-off ground
Take-off ground run
Takeoff

Translation of "taking off ground " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Aircraft collision while taking off, ground crew or airline employee injured

collision aérienne au décollage, employé de l'équipage au sol ou d'une compagnie aérienne blessé


ground depending power-take-off | ground drive p.t.o. | ground speed p.t.o.

prise de force proportionnelle à l'avancement


take-off ground (1) | take-off area (2)

terrain d'appel (1) | zone d'appel (2) | surface d'appel (2)




take-off ground run

distance de roulement au décollage


Aircraft crash while taking off, member of ground crew or airline employee injured

accident aérien au décollage, membre de l'équipage au sol ou employé d'une compagnie aérienne blessé


Forced landing while taking off, member of ground crew or airline employee injured

atterrissage forcé pendant le décollage, membre de l'équipage au sol ou employé d'une compagnie aérienne blessé


abandoned take-off | aborted take-off | rejected take-off

arret au decollage


take-off distributor | take-off divider | take-off divisor

partiteur de prélèvement


take-off (1) | takeoff (2) | take off (3)

appel (1) | départ (2) | décollage (3)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(a) a pilot-in-command may conduct a take-off in an aircraft operated by a private operator when the reported RVR is at least 1,200 feet or the reported ground visibility is at least one quarter of a statute mile if

a) il est permis au commandant de bord d’effectuer le décollage d’un aéronef exploité par un exploitant privé lorsque la RVR communiquée est d’au moins 1 200 pieds ou que la visibilité au sol communiquée est d’au moins un quart de mille terrestre si les conditions suivantes sont respectées :


Their responsibility is to ensure that aircraft taxiing on the ground, taking off, and landing at Canada's 44 controlled airports or flying over Canadian-controlled airspace maintain adequate separation and thus avoid colliding with one another.

Leur responsabilité est de veiller à ce que les avions en mouvement au sol, au décollage et à l'atterrissage, dans les 44 aéroports contrôlés du Canada, et ceux qui survolent l'espace aérien canadien, conservent une distance suffisante et évitent ainsi les collisions.


On the ground, airports will be so crowded that there will be 2 million flights unable to take off or land.

Au sol, les aéroports seront tellement saturés que 2 millions de vols ne pourront pas décoller ou atterrir.


The measures address the quality of services passengers and airlines receive on the ground before they take off and after they land (for example, baggage handling, check-in, refuelling), the transparency of decisions on airport noise, as well as the efficiency of the complex network of take-off and landing slots that make up every journey.

Ces mesures portent sur la qualité des services fournis aux passagers et aux compagnies aériennes au sol avant et après l'atterrissage (manipulation des bagages, enregistrement, ravitaillement en carburant.), sur la transparence des décisions en matière de bruit lié aux aéroports, ainsi que sur l'efficacité du système complexe de créneaux de décollage et d'atterrissage qui s’applique à chaque vol.


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"Aviation Flights which arrive at or depart from an airport situated in the territory of a Member State to which the Treaty applies. This activity shall not include: (a) military flights performed by military aircraftflights by customs and police services, flights for search and rescue purposes as well as medical and disaster relief including fire-fighting which are authorised by the appropriate competent authority; (b) flights for humanitarian purposes under a mandate from the United Nations or its subsidiary organisations and Emergency Medical Service flights, if the aircraft operator has been instructed to perform them (e.g. by the United Nations) or holds the necessary official authorisation (licence for such EMS flights under its Air ...[+++]

"Aviation Vols à l'arrivée et au départ d'un aéroport situé sur le territoire d'un État membre soumis aux dispositions du traité; Sont exclus de cette définition: ▐ (a) les vols militaires exécutés par les avions militaires, les vols des services des douanes et de police, les vols de recherche et de sauvetage, ainsi que les vols pour interventions médicales et de secours en cas de catastrophe, y compris de lutte contre les incendies, autorisés par l'autorité compétente appropriée; (b) les vols effectués à des fins humanitaires, pour le compte des Nations unies ou de leurs organes subsidiaires et les vols pour interventions médicales urgentes si l'exploitant est en possession d'un ordre de mission correspondant (par ex. des Nations unies) ...[+++]


"Aviation Flights which arrive at or depart from an airport situated in the territory of a Member State to which the Treaty applies. This activity shall not include: (a) military flights performed by military aircraftflights by customs and police services, flights for search and rescue purposes as well as medical and disaster relief including fire-fighting which are authorised by the appropriate competent authority; (b) flights for humanitarian purposes under a mandate from the United Nations or its subsidiary organisations and Emergency Medical Service flights, if the aircraft operator has been instructed to perform them (e.g. by the United Nations) or holds the necessary official authorisation (licence for such EMS flights under its Air ...[+++]

"Aviation Vols à l'arrivée et au départ d'un aéroport situé sur le territoire d'un État membre soumis aux dispositions du traité; Sont exclus de cette définition: ▐ (a) les vols militaires exécutés par les avions militaires, les vols des services des douanes et de police, les vols de recherche et de sauvetage, ainsi que les vols pour interventions médicales et de secours en cas de catastrophe, y compris de lutte contre les incendies, autorisés par l'autorité compétente appropriée; (b) les vols effectués à des fins humanitaires, pour le compte des Nations unies ou de leurs organes subsidiaires et les vols pour interventions médicales urgentes si l'exploitant est en possession d'un ordre de mission correspondant (par ex. des Nations unies) ...[+++]


(b) Such equipment or devices need not be provided at overwing exits if the designated place on the aeroplane structure at which the escape route terminates is less than 1·83 metres (6 feet) from the ground with the aeroplane on the ground, the landing gear extended, and the flaps in the take off or landing position, whichever flap position is higher from the ground.

(b) De tels équipements ou dispositifs ne seront pas nécessaires aux issues d'évacuation situées sur les ailes, si l'extrémité du cheminement d'évacuation prévu s'achève à une hauteur inférieure à 1,83 m (6 ft) au-dessus du sol, l'avion au sol, train d'atterrissage sorti et volets en position de décollage ou d'atterrissage, suivant celle qui est la plus élevée par rapport au sol.


(b) The ground proximity warning system required by this paragraph must automatically provide, by means of aural signals, which may be supplemented by visual signals, timely and distinctive warning to the flight crew of sink rate, ground proximity, altitude loss after take-off or go-around, incorrect landing configuration and downward glideslope deviation.

(b) Le dispositif avertisseur de proximité du sol, exigé par ce paragraphe, doit délivrer automatiquement et en temps opportun une alarme distincte à l'équipage de conduite, au moyen de signaux sonores, auxquels peuvent être ajoutés des signaux lumineux, en cas de taux de descente (excessif), de proximité du sol (dangereuse), de perte d'altitude après décollage ou remise des gaz, de configuration d'atterrissage anormale et d'un écart (anormal) sous un faisceau d'alignement de descente.


Considers that the European Union should draw up a "black list" of third countries carriers used by European passengers anywhere in the world and of all the air carriers established outside the EU insofar as the aircraft uses an airport located in the EU, which do not have adequate reporting systems and do not meet EU safety standards with the aim of refusing them permission to land or take off in the EU; and should take into account how such standards would assess a high level of aircrew and cabin crew experience, training and skill levels, or the standard of ground and maintenance per ...[+++]

6. estime qu'il conviendrait que l'Union européenne établisse une "liste noire" des transporteurs des pays tiers auxquels les passagers européens font appel dans le monde ainsi que de tous les transporteurs aériens établis à l'extérieur de l'Union, dont les appareils utilisent des aéroports implantés sur le territoire de l'Union et qui ne disposent pas de systèmes de notification adéquats et ne respectent pas les normes de sécurité de l'UE, l'objectif étant de refuser à ces compagnies l'autorisation d'atterrir ou de décoller sur le territoire de l'UE; estime également que l'Union doit tenir compte de la question de savoir dans quelle mesure ces normes permettraient d'évaluer l'expérience du personnel de ...[+++]


Mr. Peter Simmons: Yes, for take-off and landing, the maximum is 3,000 feet for both, but that is an actual requirement, and as Mr. Price has found out, the aircraft can actually get off the ground in 600 feet.

M. Peter Simmons: Oui, pour le décollage et l'atterrissage la distance maximale est de 3 000 pieds pour les deux, mais il s'agit d'une exigence, et comme M. Price l'a découvert, l'appareil peut décoller après avoir fait 600 pieds.




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Date index: 2022-07-01
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