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Mode de gestion
Système de gestion électronique des documents
Technique de gestion des documents

Translation of "gestion des documents " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
gestion de document [ technique de gestion des documents ]

document management [ document management technique ]


gestion électronique des documents [ GED | gestion électronique des données ]

electronic document management [ EDM | EDMS | electronic data management | electronic document management system | Machine-readable data(ECLAS) ]


gestion de documents assistée par ordinateur(GDAO) | gestion de documents soutenue par ordinateur

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gestion électronique de documents | gestion électronique des documents | GED [Abbr.]

electronic document management | EDM [Abbr.]


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electronic document management system | EDMS [Abbr.]


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IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(Le document est déposé) Question n 237 L'hon. Stéphane Dion: En ce qui concerne le ministère des Pêches et des Océans (MPO): a) quelle est la stratégie du ministère en matière de gestion de l’information (GI); b) quelle date la stratégie de GI a-t-elle été établie; c) qui a participé à l’élaboration de la stratégie de GI; d) quels groupes ou organisations ont été consultés ou ont présenté des observations au moment de l’élaboration de la stratégie de GI; e) quels ministères, organismes ou bureaux ont été consultés ou ont présenté des observations au moment de l’élaboration de la stratégie de GI; f) quelles personnes ont été consult ...[+++]

(Return tabled) Question No. 237 Hon. Stéphane Dion: With regard to the Department of Fisheries and Oceans (DFO): (a) what is the Department’s information management (IM) strategy; (b) on what date was the IM strategy established; (c) who participated in the development of the IM strategy; (d) which groups or organizations were consulted or gave input in developing the IM strategy; (e) which departments, agencies or offices were consulted or gave input in developing the IM strategy; (f) which individuals were consulted or gave in ...[+++]


Cette révision est exprimée en termes clairs, concis et compréhensibles dans la partie descriptive du rapport annuel et inclut une synthèse fidèle des performances des actifs d'investissement, du total agrégé, des coûts, des stratégies de gestion des investissements, de la création de valeur dans la gestion de l'investissement et de l'évolution des risques pertinents dans la gestion de l'investissement, y compris les normes définies dans les documents d'informa ...[+++]

This shall be expressed clearly, concisely and comprehensibly in the descriptive part of the annual report and shall include a true and fair summary of the performance of the investment assets, the total aggregated, the costs, the investment management strategies, the creation of value in the investment management and the development of relevant risk in the investment management, including the standards laid down in the investment product key information documents.


1. L'initiateur de produits d'investissement réexamine régulièrement le contenu du document d'informations clés et révise ledit document lorsque ce réexamen montre que des modifications significatives sont nécessaires conformément à l'article 8, en particulier si des changements véritablement significatifs ont été apportés au produit, et notamment en ce qui concerne l'appréciation des risques ou la création de valeur dans la gestion de l'investissement et de risques pertinents dans ...[+++]

1. The investment product manufacturer shall review the information contained in the key information document regularly and shall revise the document where the review indicates that material changes need to be made in accordance with Article 8 , in particular if materially significant changes have been made to the product and in particular with regard to the appreciation of risks or the creation of value in the investment management and relevant risk in the investment management, and make available promptly the revised version.


«1. Les documents de capture, ainsi que tous documents connexes, validés conformément aux systèmes de documentation des captures adoptés par les organisations régionales de gestion des pêches, lesquels sont reconnus comme répondant aux exigences énoncées dans le présent règlement, sont acceptés comme certificats de capture pour les produits de la pêche provenant d'espèces auxquelles s'appliquent ces systèmes de documentation; ces documents sont soumis ...[+++]

1. Catch documents, and any related documents, validated in conformity with catch documentation schemes adopted by a regional fisheries management organisation which are recognised as complying with the requirements laid down in this Regulation, shall be accepted as catch certificates in respect of the fishery products from species to which such catch documentation schemes apply and shall be subject to the check and verification requirements incumbent upon the Member State of importation in accordance with Articles 16 and 17 and to the provisions on refus ...[+++]


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(Le document est déposé) Question n 488 M. Charlie Angus: En ce qui concerne la gestion par un tiers administrateur de Premières nations à la demande des Affaires autochtones et Développement du Nord Canada (AADNC) au cours des 12 dernières années: a) combien de réserves autochtones ont été soumises à la cogestion ou la gestion par un tiers administrateur, (i) pendant combien de temps, (ii) quelles réserves ont été ainsi désignées; b) pour chaque réserve gérée en cogestion ou par un tiers administrateur, (i) qui est le cogestionnaire ou le tiers administ ...[+++]

(Return tabled) Question No. 488 Mr. Charlie Angus: With respect to the third-party management (TPM) of First Nations by Aboriginal Affairs and Northern Development Canada (AANDC) over the last 12 years: (a) how many First Nations reserves have been operating under co-management or TPM, (i) for how long, (ii) which reserves have been so designated; (b) for each of the reserves under co-management or TPM, (i) who acts as their third-party manager, (ii) under what authority have they been placed under TPM, (iii) on what date did each co-management or third-party management agreement come into force, (iv) what was the amount of ...[+++]


21. prend acte que, dans son rapport, le SAI a émis 13 recommandations (dont 2 critiques et 9 très importantes); note que ces recommandations portent essentiellement sur les points suivants: respect du règlement financier en matière de marchés publics; assurance de gestion; actifs immobilisés (système d'inventaire); gestion des délégations (les délégations doivent être étayées par une documentation exhaustive et régulièrement r ...[+++]

21. Acknowledges that, in its audit report, the IAS listed 13 recommendations (2 of them critical and 9 very important); notes that these mainly relate to: compliance with the financial regulation on public procurement; management assurance; fixed assets (inventory system); management of delegations (delegations must be fully documented and regularly reviewed); budgetary management; compliance with accounting rules and principles; and the checklist ensuring consistency and documentation of the financial controls;


21. prend acte que, dans son rapport, le SAI a émis 13 recommandations (dont 2 critiques et 9 très importantes); note que ces recommandations portent essentiellement sur les points suivants: respect du règlement financier en matière de marchés publics; assurance de gestion; actifs immobilisés (système d'inventaire); gestion des délégations (les délégations doivent être étayées par une documentation exhaustive et régulièrement r ...[+++]

21. Acknowledges that, in its audit report, the IAS listed 13 recommendations (2 of them critical and 9 very important); notes that these mainly relate to: compliance with the financial regulation on public procurement; management assurance; fixed assets (inventory system); management of delegations (delegations must be fully documented and regularly reviewed); budgetary management; compliance with accounting rules and principles; and the checklist ensuring consistency and documentation of the financial controls;


(Le document est déposé) Question n 65 M. Charlie Angus: En ce qui concerne la gestion par un tiers administrateur (TA) de Premières nations à la demande du ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien (MAINC), plus particulièrement uniquement celles administrées par le bureau du Nord de l’Ontario au cours des dix dernières années: a) combien de réserves autochtones ont été soumises à la gestion d’un TA et depuis combien de temps, quelles réser ...[+++]

(Return tabled) Question No. 65 Mr. Charlie Angus: With respect to the third party management (TPM) of First Nations by Indian and Northern Affairs (INAC), with specific reference to only those managed by the Northern Ontario office over the last ten years: (a) how many First Nations reserves have been operating under TPM, for how long, which reserves have been so designated and for each of the reserves listed, who acts as their third party manager; (b) according to each band council, on what date did each agreement come into force, what was the amount of debt they held ...[+++]


Comme le président du Conseil du Trésor l'a indiqué, il a déposé devant notre comité et par conséquent, devant le Parlement, trois documents: « Examen des responsabilités et des responsabilisations des ministres et des hauts fonctionnaires — Répondre aux attentes des Canadiennes et des Canadiens »; « La Loi sur la gestion des finances publiques: Pour réagir face à la non-conformité — Pour répondre aux attentes des Canadiennes et des Canadiens »; ainsi qu'un document de discussion intitulé « L'amélioration constante de la gestion au ...[+++]

As the President of Treasury Board indicated, he has tabled before this committee, and therefore before Parliament, three documents: “Review of the Responsibilities and Accountabilities of Ministers and Senior Officials Meeting the Expectations of Canadians”; “The Financial Administration Act: Responding to Non-compliance Meeting the Expectations of Canadians”; and a discussion document, “Management in the Government of Canada: A Commitment to Continuous Improvement”.


Il devrait aussi faire tenir des documents comptables et les autres documents pertinents, et instituer des mécanismes de contrôle en matière de finances et de gestion, des systèmes d’information et des méthodes de gestion propres à assurer l’efficacité des opérations de la Fondation et une gestion économique et efficiente de ses ressources financières, humaines et matérielles (paragraphe 25(2)).

The Board would also be required to cause books of account and other records to be kept, and it would have to establish financial and management controls, information systems and management practices that would ensure that the business and affairs of the Foundation, as well as the Foundation’s financial, human and physical resources, were managed effectively, efficiently and economically (clause 25(2)).


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