Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administration du personnel
Administration personnelle
Agent AP
Agent de l'administration et du personnel
Agente AP
Agente de l'administration et du personnel
Cadres
Cadres d'administration
DG ADMIN
DG Personnel et administration
DG Ressources humaines et sécurité
Direction 1B - Administration du personnel
Direction de l'administration du personnel
Direction générale du personnel et de l’administration
Gestion des ressources humaines
Gestion du personnel
Gestionnaires
Gérer l'administration du personnel
MAP 2000
Modernisation de l'administration et du personnel
Mouvement de personnel
Personnel administratif
Personnel d'encadrement
Personnel de cadre
Personnel de gestion
Personnel gestionnaire
Profession administrative

Translation of "translation of administration du personnel " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
administration du personnel [ gestion des ressources humaines | gestion du personnel | mouvement de personnel ]

personnel administration [ management of human resources | personnel management | staff administration | staff management | staff turnover | human resources(UNBIS) | personnel management(UNBIS) ]


Direction 1B - Administration du personnel | direction de l'administration du personnel

Directorate 1B - Personnel Administration | Directorate for Personnel Administration


DG ADMIN | DG Personnel et administration | DG Ressources humaines et sécurité | direction générale des ressources humaines et de la sécurité | direction générale du personnel et de l’administration

DG Human Resources and Security | Directorate-General for Human Resources and Security | Directorate-General for Personnel and Administration | Personnel and Administration DG


Modernisation de l'administration et de la politique du personnel | Modernisation de l'administration et du personnel | MAP 2000 [Abbr.]

Modernisation of Administration and Personnel for 2000 | Modernisation of Administration and Personnel Policy | MAP [Abbr.] | MAP 2000 [Abbr.]




profession administrative [ personnel administratif ]

administrative personnel [ administrative service | Office services(STW) ]


apporter une aide sur des questions administratives personnelles

assist with personal administration | assist with personal administration activities | assist with personal administration issues | provide support for personal administration issues


gérer l'administration du personnel

file personal documents | keep own personal administration | keep personal administration | maintain records filed accurately


agent de l'administration et du personnel [ agente de l'administration et du personnel | agent AP | agente AP ]

administration and personnel officer [ A&PO | administration & personnel officer | A&P officer ]


personnel de cadre [ personnel de gestion | personnel d'encadrement | cadres d'administration | cadres | gestionnaires | personnel gestionnaire ]

managerial staff [ managerial personnel | management personnel | management staff | senior staff members | management ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Pour réorganiser les administrations, il faudra probablement revoir les processus et les procédures, former le personnel, acquérir de nouvelles aptitudes et compétences, adapter les règles et la législation locale et adopter de nouveaux modèles de gestion du personnel.

Reorganisation within the administrations may require process and procedure redesign, training of personnel, the development of new skills and competencies, adaptation of local rules and legislation and new employee management models.


Le droit d'être traité de façon impartiale par l'administration de l'Union est un corollaire du droit fondamental à une bonne administration et implique que les membres du personnel sont tenus de s'abstenir de prendre part à une procédure administrative dans laquelle ils ont, directement ou indirectement, un intérêt personnel, notamment familial ou financier, de nature à compromettre leur impartialité.

The right to be treated impartially by the Union’s administration is a corollary of the fundamental right to good administration and implies staff members’ duty to abstain from taking part in an administrative procedure where they have, directly or indirectly, a personal interest, including, in particular, any family or financial interest, such as to impair their impartiality.


1. Un membre du personnel ne prend pas part à une procédure administrative dans laquelle il a, directement ou indirectement, un intérêt personnel, y compris, en particulier, un intérêt familial ou financier, de nature à compromettre son impartialité.

1. A member of staff shall not take part in an administrative procedure, in which he or she has, directly or indirectly, a personal interest, including, in particular, any family or financial interest, such as to impair his or her impartiality.


Les responsables du traitement qui font partie d'un groupe d'entreprises ou d'établissements affiliés à un organisme central peuvent avoir un intérêt légitime à transmettre des données à caractère personnel au sein du groupe d'entreprises à des fins administratives internes, y compris le traitement de données à caractère personnel relatives à des clients ou des employés.

Controllers that are part of a group of undertakings or institutions affiliated to a central body may have a legitimate interest in transmitting personal data within the group of undertakings for internal administrative purposes, including the processing of clients' or employees' personal data.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
La coopération administrative par voie électronique entre les États membres et entre les États membres et la Commission devrait respecter les règles de protection des données à caractère personnel prévues par la directive 95/46/CE du Parlement européen et du Conseil du 24 octobre 1995 relative à la protection des personnes physiques à l'égard du traitement des données à caractère personnel et à la libre circulation de ces données ains ...[+++]

Administrative cooperation by electronic means between Member States and between Member States and the Commission should comply with the rules on the protection of personal data laid down in Directive 95/46/EC of the European Parliament and of the Council of 24 October 1995 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and in Regulation (EC) No 45/2001 of the European Parliament and of the Council of 1 ...[+++]


Nous pensons que ce code sera plus efficace pour les quatre raisons suivantes : premièrement, il rendra plus uniforme, que ce n'est le cas actuellement—ce n'est pas si mauvais, mais nous cherchons toujours des améliorations—l'administration des renseignements personnels, compte tenu des diverses dispositions légales et réglementaires régissant la communication des renseignements personnels; deuxièmement, il sera plus transparent pour les Canadiennes et les Canadiens grâce ...[+++]

We believe the code will be more effective in the following ways: first, by providing more consistency in the administration of personal information than is currently the case—not that it is poor, but that we're always looking for improvement—given the various statutory and regulatory provisions governing the disclosure of personal information; second, by providing a greater degree of transparency for Canadians resulting from this harmonization; third, ...[+++]


M. Claude Chêne est nommé au poste de directeur général du personnel et de l’administration M. Claude Chêne, fonctionnaire de nationalité française, a été nommé par la Commission européenne au poste de directeur général du Personnel et de l’administration.

Mr. Claude Chêne appointed Director General for Personnel and Administration The European Commission has appointed Mr Claude Chêne, a Commission official of French nationality, Director General for Personnel and Administration.


Il est à deux reprises chef de cabinet de M. Van Miert: de 1992 à 1994 (concurrence et personnel), puis de 1997 à 1999 (concurrence). Dans l’intervalle, il occupe des postes de directeur au sein de la direction générale des transports et de la direction générale du personnel et de l’administration.

He was Mr Van Miert’s Head of cabinet from 1992 to 1994 (Competition and Personnel), and from 1997 to 1999 (Competition), and in the meantime held director posts in DG Transport and DG Personnel and Administration.


Des progrès significatifs ont toutefois déjà été accomplis dans plusieurs domaines: tous les services de la Commission sont sur le point de terminer la description des tâches et fonctions assignées à chacun des membres du personnel; des travaux sont en cours avec les autres grandes institutions en ce qui concerne la création d'un centre de recrutement interinstitutionnel; la semaine prochaine, le nouveau code de bonne conduite administrative destiné a ...[+++]

Significant progress with the implementation of reforms has, however, already been made in several areas: All Commission Services are in the process of completing job descriptions for every member of staff; work is underway with the other major Institutions on the creation of an inter-Institutional centre for recruitment; next week the new Code of Good Administrative Behaviour for Commission staff will be presented to the College; discussions have started with Staff Unions on a series of subjects including improved mobility, discip ...[+++]


L'accord mettrait fin également à la confusion qui règne entre le rôle du comité du personnel et celui des syndicats, en veillant à ce que les négociations sur les relations au sein de l'institution soient axées sur les changements des règles existantes relatives aux relations entre l'administration et le personnel, de manière que le comité du personnel puisse traiter les problèmes courants, comme le prévoyait à l'origine le Statut ...[+++]

The Agreement would also end the confusion between the role of the Staff Committee and the role of the Unions, by ensuring that industrial relations negotiations focus on the changes to the existing rules governing the relations between the Administration and staff, allowing the Staff Committee to deal with discussions on the day-to-day issues, as originally intended in the Staff Regulations.


w