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Masse sans carburant
Masse sans combustible et sans huile
Masse à sec
Poids total sans carburant

Translation of "translation of poids total sans carburant " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
masse sans carburant [ ZFW,AZFW | masse sans combustible et sans huile | masse à sec | poids total sans carburant ]

zero fuel weight [ ZFW | actual zero fuel weight | zero-fuel weight | zero fuel mass | zero-fuel mass ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
D'autres facteurs peuvent contribuer à diminuer les émissions totales de CO2 et à améliorer le rendement énergétique des véhicules, notamment l'élaboration de méthodes de mesures de la consommation de carburant et des émissions de CO2, telles que celles présentées par la Commission dans sa prochaine communication sur une stratégie en vue de réduire la consommation de carburant ...[+++]

Other factors may help to reduce overall CO2 emissions and improve the fuel efficiency of vehicles, including the development of fuel consumption and CO2 measurement methodologies, such as the one to be presented by the Commission in the forthcoming Communication on a strategy for reducing heavy-duty vehicles fuel consumption and CO2 emissions.


Le secteur des véhicules utilitaires comportant trois segments de marché, il est préférable d'étendre la définition du gazole professionnel au gazole utilisé comme carburant pour les véhicules ayant un poids total autorisé en charge égal ou supérieur à 7 tonnes, à condition qu'ils soient effectivement utilisés pour les transports transfrontaliers.

Taking into account that the commercial vehicle sector breaks down into three subsectors, it is more appropriate to extend the definition of commercial gas oil to that used as a fuel for vehicles with a maximum permissible gross laden weight of not less than 7 tonnes, provided that they are actually used for cross border transport.


Le marché des véhicules utilitaires comportant trois segments, il propose d'étendre la définition du gazole professionnel au gazole utilisé comme carburant pour les véhicules ayant un poids total autorisé en charge égal ou supérieur à 7 tonnes, à condition qu'ils soient véritablement utilisés pour des transports transfrontaliers.

Taking into account that the commercial vehicle sector breaks down into three subsectors, he proposes to extend the definition of commercial gas oil should to that used as a fuel for vehicles with a maximum permissible gross laden weight of not less than 7 tonnes, provided that they are actually used for cross border transport.


Le poids du véhicule en ordre de marche est celui correspondant au poids total à vide avec tous les réservoirs pleins - sauf le réservoir à carburant qui sera seulement à demi rempli -, l'outillage de bord et la roue de secours.

The weight of the vehicle in running order is its total unladen weight with all tanks full-with the exception of the fuel tank, which must only be half full-and a set of tools and the spare wheel on board.


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(*) La Commission a adopté aujourd'hui, sur initiative de M. Carlo RIPA di MEANA, Commissaire responsable à l'environnement, une proposition de Directive du Conseil relative à la teneur en soufre du gasoil de chauffage, à usage industriel, maritime, automobile. Dans cette proposition, on envisage : - de réduire la teneur en soufre des carburants diesel dans les limites suivantes : * à 0,2% en poids à partir du 1er octobre 1994 * à ...[+++]

The Commission has today adopted, on behalf of the Commissioner for Environment, Mr Carlo RIPA di MEANA, a proposal for a Council Directive concerning the sulphur content in gasoil for heating, industrial, bunker (marine) and automotive use in which it is described : - to reduce the sulphur content of diesel fuel to not more than : * 0,2 % by weight as from 1st October 1994 * 0,05 % by weight as from 1st October 1996; - to have the availability on the market and a balanced distribution of diesel fuel of 0,05 % by weight by 1st October 1995, meaning that not less than 25 % of the total amount of gasoil distributed in each Member State co ...[+++]


Le gouvernement ne peut camoufler le fait qu'il n'a pas de solution concrète au problème du prix du carburant dans ce pays derrière le titre abrégé et totalement faux d'un projet de loi relatif à la précision des poids et des mesures.

The government cannot hide its lack of real solutions to the cost of gas in this country behind a blatantly false short title of a bill that deals with accuracy in weights and measures.


Première étape (normes 2000) Fabricants de poids lourds : 675 millions d écus par an Fabricants de voitures : 2 443 millions d écus par an Fabricants de camionnettes : 316 millions d écus par an Amélioration de la durée de vie des systèmes antipollution : 706 millions d écus par an Coûts pour l industrie pétrolière : 766 millions d écus par an Coûts pour les États membres (renforcement des contrôles techniques) : 555 millions d écus par an Coût total de la première étape : 5 461 millions d écus par an. Coût indicatif de la deuxième ét ...[+++]

1st step - 2000 Standards HDV producers: 675 Million ECU per year Car Producers: 2443 Million ECU per year Van Producers : 316 Million ECU per year Costs of Improved Emissions Control Durability: 706 Million ECU per year Cost to Oil Industry: 766 Million ECU per year Cost to Member State Governments (Improved Inspection Tests): 555 Million ECU per year Indicative Costs for 2nd Step: 2005 Standards Projected Oil industry costs for 2nd step of fuel quality Porposal: approximately 2250 Million ECU per year Vehhicle Manufacturer costs to achieve 2005 standards: approximately 2667 Million ECU per year.




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translation of poids total sans carburant ->

Date index: 2021-11-16
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