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Aeroplane marshaller
Aeroplane signal crewman
Aircraft ground handler
Aircraft marshaller
Civil aeroplane
Civil airplane
Civil-type transport
Crop type
EC whole-vehicle type-approval
ECWVTA
ETOPS
EU whole-vehicle type-approval
EUWVTA
Examine origin of typed documents
Extended range operations by twin-engined aeroplanes
Extended range operations of twin-engined aeroplanes
Extended-range twin-engined aircraft operations
Extended-range twin-engined operations
Forest crop type
Forest site type
Forest stand type
Forest type
Identify origin of typed documents
Identify typed document origin
Identifying origin of typed documents
Interim Policy Advanced Ultra-light Aeroplanes
Pan-European type-approval
School aeroplane
Stand type
Touch type
Training aeroplane
Training aircraft
Turbo-propeller aeroplane
Turbo-propeller aircraft
Turboprop aeroplane
Turboprop aircraft
Type at speed
Type quickly
Typing at speed
Ultra-light Aeroplane Policy
Ultra-light Aeroplane Transition Strategy
Vehicle type approval
WVTA
Whole-vehicle type-approval

Translation of "type aeroplane " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
civil aeroplane [ civil airplane | civil-type transport ]

avion civil [ avion commercial ]


extended range operations by twin-engined aeroplanes [ ETOPS | extended range operations by aeroplanes with two turbine power-units | extended-range twin-engined aircraft operations | extended range operations of twin-engined aeroplanes | extended-range twin-engined operations ]

vol à grande distance des avions à deux turbomachines [ ETOPS | vol de biréacteurs long-courriers | exploitation d'avions bimoteurs sur de grandes distances | exploitation sur de grandes distances des avions bimoteurs | exploitation des biréacteurs long-courriers ]


Ultra-light Aeroplane Transition Strategy [ Ultra-light Aeroplane Policy | Interim Policy Advanced Ultra-light Aeroplanes ]

Stratégie de transition relative aux avions ultra-légers [ Politique relative aux avions ultra-légers | Politique provisoire relative aux avions ultra-légers de type évolué ]


turboprop aeroplane | turboprop aircraft | turbo-propeller aeroplane | turbo-propeller aircraft

avion à turbopropulsion


aeroplane signal crewman | aircraft ground handler | aeroplane marshaller | aircraft marshaller

placeuse | signaleuse au sol | marshaller | signaleur au sol


training aircraft | training aeroplane | school aeroplane

avion d'entraînement | avion-école


crop type | forest crop type | forest site type | forest stand type | forest type | stand type

type forestier


EC whole-vehicle type-approval | ECWVTA | EU whole-vehicle type-approval | pan-European type-approval | vehicle type approval | whole-vehicle type-approval | EUWVTA [Abbr.] | WVTA [Abbr.]

réception par type de véhicule


touch type | type quickly | type at speed | typing at speed

taper vite


examine origin of typed documents | identifying origin of typed documents | identify origin of typed documents | identify typed document origin

définir l’origine de documents dactylographiés
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
704.69 After June 30, 2008, no person shall conduct a takeoff in a transport category aeroplane, or in a non-transport category aeroplane in respect of which a type certificate was issued after December 31, 1964, that is equipped with a flight instrument Pitot heating system unless the aeroplane is also equipped with a Pitot heat indication system that meets the requirements of section 525.1326 of Chapter 525 — Transport Category Aeroplanes of the Airworthiness Manual.

704.69 Après le 30 juin 2008, il est interdit d’effectuer le décollage d’un avion de catégorie transport, ou d’un avion ne faisant pas partie de la catégorie transport à l’égard duquel un certificat de type a été délivré après le 31 décembre 1964, qui est muni d’un système de chauffage Pitot d’instrument de vol, à moins qu’il ne soit également muni d’un système d’indication de chauffage Pitot qui est conforme aux exigences de l’article 525.1326 du chapitre 525 — Avions de catégorie transport du Manuel de navigabilité.


705.82 After June 30, 2008, no person shall conduct a take-off in a transport category aeroplane, or in a non-transport category aeroplane in respect of which a type certificate was issued after December 31, 1964, that is equipped with a flight instrument Pitot heating system unless the aeroplane is also equipped with a Pitot heat indication system that meets the requirements of section 525.1326 of Chapter 525 — Transport Category Aeroplanes of the Airworthiness Manual.

705.82 Après le 30 juin 2008, il est interdit d’effectuer le décollage d’un avion de catégorie transport, ou d’un avion ne faisant pas partie de la catégorie transport à l’égard duquel un certificat de type a été délivré après le 31 décembre 1964, qui est muni d’un système de chauffage Pitot d’instrument de vol à moins qu’il ne soit également muni d’un système d’indication de chauffage Pitot qui est conforme aux exigences de l’article 525.1326 du chapitre 525 — Avions de catégorie transport du Manuel de navigabilité.


705.81 After June 1, 2004, no person shall operate a transport category aeroplane in respect of which an initial type certificate was issued after January 1, 1958 unless each cargo or baggage compartment of the aeroplane meets the requirements set out in section 725.81 of Standard 725 — Airline Operations — Aeroplanes of the Commercial Air Service Standards.

705.81 Après le 1 juin 2004, il est interdit d’utiliser un avion de catégorie transport à l’égard duquel un certificat de type initial a été délivré après le 1 janvier 1958 à moins que les soutes à fret et les soutes à bagages de l’avion ne soient conformes aux exigences de l’article 725.81 de la norme 725 — Exploitation d’une entreprise de transport aérien — Avions des Normes de service aérien commercial.


701.26 In this Division, “payload capacity” means the maximum zero fuel weight of an aeroplane set out in the type certificate issued in respect of the aeroplane less

701.26 Dans la présente section, « capacité marchande » s’entend de la masse maximale sans carburant d’un avion prévue dans le certificat de type délivré à l’égard de l’avion, moins ce qui suit :


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(1) Commander. A pilot does not operate an aeroplane as commander unless he has carried out at least three take-offs and three landings as pilot flying in an aeroplane of the same type or a flight simulator, qualified and approved for the purpose in accordance with the applicable regulations in the field of Synthetic Training Devices, of the aeroplane type to be used, in the preceding 90 days; and

(1) Commandant de bord Un pilote ne vole pas en transport aérien commercial en tant que PIC s'il n'a effectué, comme pilote aux commandes, dans les 90 jours qui précèdent, au moins trois décollages et trois atterrissages, à bord d'un avion agréé du même type que celui de l'avion sur lequel il exerce ou sur un simulateur de vol agréé conformément à la réglementation en vigueur dans le domaines des appareils de simulation pour l'entraînement ; et


(a) An operator shall ensure that each cabin crew member does not operate on more than three aeroplane types except that, with the approval of the Authority, the cabin crew member may operate on four aeroplane types, provided that safety equipment and emergency procedures for at least two of the types are similar.

(a) L'exploitant doit s'assurer que chacun des membres d'équipage de cabine n'exerce pas sur plus de trois types d'avion. Cependant, moyennant l'approbation de l'Autorité, il peut exercer sur 4 types d'avions, à condition que les équipements de sécurité et les procédures d'urgence soient similaires pour au moins deux de ces types.


(2) Co-pilot. A co-pilot does not serve at the flight controls during take-off and landing unless he has served as a pilot at the controls during take-off and landing in an aeroplane of the same type or a flight simulator qualified and approved for the purpose in accordance with the applicable regulations in the field of Synthetic Training Devices of the aeroplane type to be used, in the preceding 90 days.

(2) Copilote Un copilote n'est pas désigné pour exercer aux commandes lors des décollages et atterrissages s'il n'a pas exercé dans les 90 jours qui précèdent, en tant que PIC ou en tant que copilote aux commandes, lors d'un décollage et d'un atterrissage sur le type d'avion sur lequel il exerce ou sur un simulateur de vol agréé conformément à la réglementation en vigueur dans le domaines des appareils de simulation pour l'entraînement.


One turbo-propeller aeroplane type or variant and one piston engined aeroplane type or variant; or.

un type ou variante d'avion à turbopropulsion ou un type ou variante à moteur à piston ;


(3) If an operator has different variants of the same type of aeroplane utilising the same basic flight control and display systems, or different basic flight control and display systems on the same type of aeroplane, the operator shall show that the variants comply with the basic system performance criteria, but the operator need not conduct a full operational demonstration for each variant.

(3) Si l'exploitant possède différentes variantes d'un même type d'avion utilisant des commandes de vol et des systèmes d'affichage identiques, ou des commandes de vol et des systèmes d'affichage différents sur un même type d'avion, l'exploitant doit démontrer la conformité des variantes aux critères de performances du système de base ; cependant l'exploitant n'est pas tenu d'effectuer une démonstration opérationnelle complète pour chaque variante.


Guess what keeps on cropping up: “Are they on Aeroplan?” In a lot of ways, I'm starting to think Aeroplan is a non-competitive type of measure.

Inévitablement, on me demandait: «La compagnie offre-t-elle les points Aéroplan?» À bien des égards, je commence à penser qu'Aéroplan est une mesure qui nuit à la compétitivité.


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