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Alcoholic hallucinosis
Cargo carrying capacity
Cargo deadweight
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
D.W.A.T.
D.W.C.C.
D.w.c.c.c.
DW
DWT
Dead weight
Dead weight cargo capacity
Dead weight pressure gage
Dead weight pressure gauge
Dead-weight cargo capacity
Deadweight
Deadweight all told
Deadweight capacity
Deadweight cargo capacity
Deadweight cargo carrying capacity
Deadweight carrying capacity
Deadweight pressure gage
Deadweight pressure gauge
Deadweight tonnage
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Dw
Free-piston gage
Free-piston gauge
Jealousy
Net capacity
Paranoia
Pressure balance
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Total deadweight
Useful deadweight

Traduction de «useful deadweight » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
deadweight cargo capacity | D.W.C.C. | deadweight carrying capacity | cargo deadweight | useful deadweight | deadweight cargo carrying capacity | D.w.c.c.c.

port en lourd utile


cargo deadweight [ DW | useful deadweight | deadweight cargo capacity | net capacity | deadweight cargo carrying capacity | cargo carrying capacity ]

poids mort de cargaison [ portée en lourd utile | port en lourd utile ]


cargo carrying capacity | cargo deadweight | dead weight cargo capacity | deadweight cargo capacity | dead-weight cargo capacity | net capacity | useful deadweight

port en lourd utile | portée en lourd utile


cargo carrying capacity | cargo deadweight | net capacity | useful deadweight

portée utile | tonnage d'exploitation


deadweight | deadweight capacity | deadweight tonnage | DWT [Abbr.]

poids mort | port en lourd


deadweight tonnage [ dwt,DWT | deadweight capacity | deadweight ]

port en lourd [ PL | portée en lourd | tonnage de port en lourd ]


pressure balance [ free-piston gauge | free-piston gage | deadweight pressure gauge | deadweight pressure gage | dead weight pressure gage | dead weight pressure gauge ]

manomètre à piston


deadweight all told | D.W.A.T. | total deadweight

port en lourd total


deadweight | DW | dw | dead weight | deadweight capacity

port en lourd


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
type E: anchor device for use on horizontal surfaces where the performance relies solely on mass and friction between itself and the surface (deadweight anchors).

classe E: dispositif d'ancrage destinés à être utilisés sur des surfaces horizontales lorsque la performance repose uniquement sur la masse et la friction entre le dispositif et la surface (ancres à corps mort).


(5) An oil tanker that is a Canadian vessel of 5 000 tonnes deadweight or more fitted with double hull spaces that are not used for the carriage of oil and extend over the entire cargo tank length but do not fulfil the conditions specified in regulation 21.1.2 of Annex I to MARPOL, or fitted with only double bottoms or double sides that are not used for the carriage of oil and extend over the entire cargo tank length, may continue to operate if

(5) Tout pétrolier qui est un bâtiment canadien d’un port en lourd de 5 000 tonnes métriques ou plus pourvu d’espaces à double coque qui ne sont pas utilisés pour le transport d’hydrocarbures et s’étendent sur toute la longueur de la citerne à cargaison sans remplir toutefois les conditions précisées à la règle 21.1.2 de l’Annexe I de MARPOL, ou pourvu uniquement de doubles fonds ou doubles côtés qui ne sont pas utilisés pour le transport d’hydrocarbures et qui s’étendent sur toute la longueur de la citerne à cargaison, peut être main ...[+++]


(3) Detailed weight calculations showing the differences of weight and centres of gravity may be used in lieu of the inclining test required by subsection (2), in respect of a surface or self-elevating mobile platform of a design that is identical with regard to hull form and arrangement to that of a platform for which an inclining test has been carried out, if the accuracy of the calculations is confirmed by a deadweight survey.

(3) Des calculs de poids détaillés montrant les différences de poids et de centres de gravité peuvent être utilisés au lieu de l’essai d’inclinaison exigé par le paragraphe (2), pour la plate-forme mobile soit de surface, soit auto-élévatrice, dont la coque est de conception identique, en ce qui a trait à sa forme et à son aménagement, à une plate-forme ayant subi un essai d’inclinaison, si la précision des calculs est confirmée par une étude de port en lourd.


(3) Detailed weight calculations showing the differences of weight and centres of gravity may be used in lieu of the inclining test required by subsection (2), in respect of a surface or self-elevating mobile offshore platform of a design that is identical with regard to hull form and arrangement to that of a platform for which an inclining test has been carried out, if the accuracy of the calculations is confirmed by a deadweight survey.

(3) Des calculs de poids détaillés montrant les différences de poids et de centres de gravité peuvent être utilisés au lieu de l’essai d’inclinaison exigé par le paragraphe (2), pour la plate-forme mobile au large des côtes soit de surface, soit auto-élévatrice, dont la coque est de conception identique, en ce qui a trait à sa forme et à son aménagement, à une plate-forme ayant subi un essai d’inclinaison, si la précision des calculs est confirmée par une étude de port en lourd.


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However, if we really want to put all this money to good use and to ensure that it does not just have a deadweight effect or always arrive too late, because the train has already departed in the other direction, and to promote our own policy interests, we need some good ideas from the Commission as to how decisions on the establishment and implementation of programmes and payments of money in these areas can be made much more quickly.

Toutefois, si nous voulons vraiment que tout cet argent soit utilisé à bon escient plutôt que de se contenter de créer un effet d’aubaine ou de toujours arriver trop tard, lorsque le train est déjà parti dans l’autre direction, si nous voulons qu’il serve à promouvoir nos propres intérêts stratégiques, il est absolument nécessaire que la Commission formule des propositions en vue d’accélérer considérablement la prise de décisions concernant la création et la mise en œuvre de ces programmes et le versement des fonds y afférents.


2a. Existing programmes and projects shall be scrutinised so that only duly inspected, future-oriented projects that sustainably serve small farmers and rural structures receive additional support, in which process the use of resources must be optimised and deadweight effects avoided.

2 bis. Les programmes et projets existants sont vérifiés afin que seuls les projets ainsi contrôlés, orientés vers l'avenir et servant les intérêts durables des petites exploitations agricoles et des structures rurales obtiennent un soutien supplémentaire, l'utilisation des moyens financiers devant être optimisée et les effets d'aubaine évités.


2a. Existing programmes and projects shall be scrutinised in advance, on the assumption that only properly inspected, future-oriented projects that sustainably serve small farmers and rural structures will receive additional support, in which process the use of resources must be optimised and deadweight effects avoided.

2 bis. Les programmes et projets existants doivent être vérifiés en espérant que seuls les projets contrôlés en conséquence, orientés vers l'avenir et servant les intérêts durables des petites exploitations agricoles et des structures rurales obtiendront un soutien supplémentaire, l'utilisation des moyens financiers devant être optimisée et les effets d'aubaine évités.


When the stopping manoeuvre has been carried out with a load of 70-100 % of the maximum deadweight in accordance with point 2.2 of Administrative instruction No 2 in order to calculate Sstandard the displacement (Dreference = Dactual ) corresponding to the load at the time of the test shall be used for the determination of Sreference and Sactual .

Lorsque pour le calcul de SCORR, la manœuvre d'arrêt a été effectuée avec un chargement de 70 à 100 % du port en lourd maximal conformément au point 2.2 de l’instruction de service no 2, il y a lieu de prendre en compte, en vue du calcul de SREF et de SCOND, le déplacement d'eau (DREF = DCOND) qui correspond au chargement existant au moment de l'essai.


Oil to Europe from the Middle East is normally carried on Very Large Crude Carriers [4] (VLCC) with a tonnage of +200 000 tonnes deadweight (tdwt) [5] routed around Africa, or through the Suez Canal using "Suezmax" tankers of between 120-140 000 tdwt.

Le pétrole acheminé du Moyen-Orient vers l'Europe est normalement transporté par des bateaux-citernes VLCC (Very Large Crude Carriers) [4] dont le tonnage est de plus de 200 000 tonnes de port en lourd (tpl) [5] et qui contournent l'Afrique, ou par des navires de catégorie Suezmax, d'un tonnage compris entre 120 000 et 140 000 tpl, qui empruntent le canal de Suez.


- a crude oil tanker of 20 000 tonnes deadweight and above or a product carrier of 30 000 tonnes deadweight and above, not meeting the requirements of a new oil tanker as defined in Regulation 1 (26) of Annex I to Marpol 73/78, will be subject to expanded inspection 20 years after its date of delivery as indicated on the Supplement, Form B, to the IOPP Certificate, or 25 years after that date, if the ship's wing tanks or double-bottom spaces not used for the carriage of oil meet the requirements of Regulation 13G (4) of that Annex, un ...[+++]

- un pétrolier transportant du pétrole brut d'un port en lourd de 20 000 tonnes et plus ou un transporteur de produits d'un port en lourd de 30 000 tonnes et plus, ne répondant pas aux exigences d'un nouveau pétrolier définies dans la règle I(26) de l'annexe I de Marpol 73/78, est soumis à une inspection renforcée vingt ans après sa date de délivrance, indiquée dans le supplément, formulaire B, au certificat IOPP, ou vingt-cinq ans après cette date, si les citernes latérales du navire ou les espaces de double fond, non utilisés pour le transport de pétrole, répondent aux exigences de la règle 13G(4) de cette annexe, sauf s'il a été recon ...[+++]


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