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10-second rule
3-second rule
30-second rule
5-second rule
Five second rule
Five-second rule
Seven second rule
Ten second count
Ten-second count
Ten-second rule
Thirty-second rule
Three-second rule

Translation of "10-second rule " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
10-second rule | ten-second rule

règle des 10 secondes




five-second rule [ five second rule ]

règle des cinq secondes [ règle des 5 secondes ]


30-second rule | thirty-second rule

règle des 30 secondes


3-second rule | three-second rule

règle des 3 secondes


ten-second rule [ ten-second count | ten second count ]

règle des dix secondes [ règle des 10 secondes | délai de 10 secondes ]








Rules of Procedure of the departments of the second instance

règlement de procédure des instances du deuxième degré
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Having regard to Council Directive 2004/68/EC of 26 April 2004 laying down animal health rules for the importation into and transit through the Community of certain live ungulate animals, amending Directives 90/426/EEC and 92/65/EEC and repealing Directive 72/462/EEC (3), and in particular the first and second subparagraphs of Article 3(1), the first subparagraph of Article 6(1), Article 7(e), Article 8, the first paragraph of Article 10 and Article 13(1) thereof,

vu la directive 2004/68/CE du Conseil du 26 avril 2004 établissant les règles de police sanitaire relatives à l'importation et au transit, dans la Communauté, de certains ongulés vivants, modifiant les directives 90/426/CEE et 92/65/CEE et abrogeant la directive 72/462/CEE (3), et notamment son article 3, paragraphe 1, premier et deuxième alinéa, son article 6, paragraphe 1, premier alinéa, son article 7, point e), son article 8, son article 10, premier alinéa, et son article 13, paragraphe 1,


7. Notes with concern that in 2011, the Agency paid subsistence allowances amounting to EUR 10 839 to seconded experts who were nationals of the State where the Agency is situated, and that those payments conflicted with the Rules on the Secondment of National Experts adopted by the Administrative Board of the Agency, which provide for the granting of such allowances only to temporary agents who are not nationals of the Member State where they are employed;

7. observe avec préoccupation que l'Agence a, en 2011, versé des indemnités de séjour de 10 839 EUR à des experts détachés qui possèdent la nationalité de l'État accueillant l'Agence et que ces versements sont contraires aux règles relatives au détachement d'experts nationaux adoptées par le conseil d'administration de l'Agence, qui prévoient l'octroi de ces indemnités uniquement aux agents temporaires n'ayant pas la nationalité de l'État membre sur le territoire duquel ils travaillent;


10. Recalls that, according to the Commission’s Smart Regulation Agenda, legislation needs to be clearer and more accessible; takes the view that the Commission should codify EU company law in order to provide a user-friendly set of rules and to ensure the consistency of EU law; recognises the merits of a single EU company law instrument, but believes that company law directives need to be grouped together as a first step; suggests grouping them in categories, including formation and operation (e.g. the First and Second Directives and the ...[+++]

10. rappelle que, conformément au programme pour une réglementation intelligente ("Smart Regulation"), la législation doit être claire et plus accessible; estime que la Commission devrait codifier le droit européen des sociétés afin de fournir un ensemble de règles favorable à ses utilisateurs et de garantir la cohérence du droit de l'Union; reconnaît les mérites d'un instrument unique sur le droit des sociétés à l'échelle de l'Union, mais estime que les directives sur le droit des sociétés doivent, dans un premier temps, être regroupées; propose de les regrouper en catégories, y compris la formation et le fonctionnement (première et deuxième dir ...[+++]


Having regard to Council Directive 2004/68/EC of 26 April 2004 laying down animal health rules for the importation into and transit through the Community of certain live ungulate animals, amending Directives 90/426/EEC and 92/65/EEC and repealing Directive 72/462/EEC (3), and in particular the first and second subparagraphs of Article 3(1), the first subparagraph of Article 6(1), point (e) of Article 7, Article 8, the first subparagraph of Article 10 and Article 13(1) thereof,

vu la directive 2004/68/CE du Conseil du 26 avril 2004 établissant les règles de police sanitaire relatives à l’importation et au transit, dans la Communauté, de certains ongulés vivants, modifiant les directives 90/426/CEE et 92/65/CEE et abrogeant la directive 72/462/CEE (3), et notamment son article 3, paragraphe 1, premier et deuxième alinéas, son article 6, paragraphe 1, premier alinéa, son article 7, point e), son article 8, son article 10, premier alinéa, et son article 13, paragraphe 1,


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Having regard to Council Directive 2004/68/EC of 26 April 2004 laying down animal health rules for the importation into and transit through the Community of certain live ungulate animals, amending Directives 90/426/EEC and 92/65/EEC and repealing Directive 72/462/EEC (3), and in particular the first and second subparagraphs of Article 3(1), the first subparagraph of Article 6(1), Article 7(e), Article 8, the first paragraph of Article 10 and Article 13(1) thereof,

vu la directive 2004/68/CE du Conseil du 26 avril 2004 établissant les règles de police sanitaire relatives à l’importation et au transit, dans la Communauté, de certains ongulés vivants, modifiant les directives 90/426/CEE et 92/65/CEE et abrogeant la directive 72/462/CEE (3), et notamment son article 3, paragraphe 1, premier et deuxième alinéa, son article 6, paragraphe 1, premier alinéa, son article 7, point e), son article 8, son article 10, premier alinéa et son article 13, paragraphe 1,


4. The Agency shall, based on matters of fact, provide a duly reasoned opinion as well as recommendations to the ENTSO for Electricity, the ENTSO for Gas, the European Parliament, the Council and the Commission, where it considers that the draft annual work programme or the draft non-binding 10-year network development plan submitted to it in accordance with the second subparagraph of Article 9(2) of Regulation (EC) No ./2009 [on conditions for access to the network for cross-border exchanges in electricity] and the second subparagraph of Article 9(2) of Regulation (EC) No ./2009 [on conditions for access to the natural gas transmission ...[+++]

4. L'Agence émet un avis dûment motivé, basé sur les faits, ainsi que des recommandations à l'intention du REGRT pour l'électricité, du REGRT pour le gaz, du Parlement européen, du Conseil et de la Commission si elle estime que le projet de programme de travail annuel ou le projet de plan décennal non contraignant de développement du réseau qui lui sont soumis conformément à l'article 9, paragraphe 2, deuxième alinéa, du règlement (CE) n° ./2009 [sur les conditions d'accès au réseau pour les échanges transfrontaliers d'électricité] et à l'article 9, paragraphe 2, deuxième alinéa, du règlement (CE) n° ./2009 [concernant les conditions d'a ...[+++]


(ii) the degree of, and detailed rules for, financing of the measures referred to in Articles 6 and 6a and Article 10(1). The amount of the aid referred to in Article 6(2)(a) shall be not less than 10%, 10%, 8%, 6% and 4% of the setting-up and running costs of the producer group in the first, second, third, fourth and fifth years respectively ;

le niveau et les modalités du financement des mesures visées aux articles 6 et 6 bis , et à l'article 10, paragraphe 1, le montant de l'aide visée à l'article 6, paragraphe 2, point a), ne pouvant être inférieur à 10 %, 10 %, 8 %, 6 % et 4 % des coûts de mise en place et de fonctionnement du groupe de producteurs pour les première, deuxième, troisième, quatrième et cinquième années, respectivement;


Position of the European Parliament adopted at second reading on 10 May 2007 with a view to the adoption of Directive 2007/./EC of the European Parliament and of the Council laying down rules on nominal quantities for prepacked products, repealing Council Directives 75/106/EEC and 80/232/EEC, and amending Council Directive 76/211/EEC

Position du Parlement européen arrêtée en deuxième lecture le 10 mai 2007 en vue de l'adoption de la directive 2007/./CE du Parlement européen et du Conseil fixant les règles relatives aux quantités nominales des produits en préemballages, abrogeant les directives 75/106/CEE et 80/232/CEE du Conseil, et modifiant la directive 76/211/CEE du Conseil


3. The Commission shall decommit any part of a commitment according to the rule fixed in the second subparagraph of Article 31(2) of Regulation (EC) No 1260/1999 and taking account of the requirements of Article 10.

3. La Commission dégage toute part d'un engagement conformément à la règle fixée à l'article 31, paragraphe 2, deuxième alinéa, du règlement (CE) n° 1260/1999 en tenant compte des exigences visées à l'article 10.


(19) Whereas, during the transitional period (1 January 1999 to 31 December 2001) all reference to the euro should as a general rule be considered as a reference to the euro as a monetary unit, in accordance with the second sentence of Article 2, of Council Regulation (EC) No 974/98 of 3 May 1998 on the introduction of the euro(10);

(19) considérant qu'au cours de la période transitoire (du 1er janvier 1999 au 31 décembre 2001), il convient que toute référence à l'euro soit, en principe, interprétée comme une référence à l'euro en tant qu'unité monétaire, conformément à l'article 2, deuxième phrase, du règlement (CE) no 974/98 du Conseil du 3 mai 1998 concernant l'introduction de l'euro(10);




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