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70 Comm Gp
70 Comm Gp HQ Det Borden
70 Comm Gp HQ Det Hamilton
70 Communication Group
70 Communication Group Headquarters Detachment Borden
70 Communication Group Headquarters Detachment Hamilton
Book Publishers Group of the EEC
Book Publishers' Group of the European Community
COM group
COMM group
Communication group
Daphne Programme
ECOMOG
ECOWAS Ceasefire Monitoring Group
ECOWAS Military Observer Group
ECOWAS Monitoring Group
European Publishers' Group
Military Observer Group of ECOWAS
Peer group communication techniques
Peer group education
Peer group method
Peer group methods
Provide community development service
Provide community development services
Provide community-based social services
Provide services to specific groups in communities

Translation of "70 Communication Group " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
70 Communication Group [ 70 Comm Gp ]

70e Groupe des communications [ 70 Gp Comm ]


70 Communication Group Headquarters Detachment Hamilton [ 70 Comm Gp HQ Det Hamilton ]

Détachement du Quartier général du 70e Groupe des communications, Hamilton [ Dét QG 70 Gp Comm Hamilton ]


70 Communication Group Headquarters Detachment Borden [ 70 Comm Gp HQ Det Borden ]

Détachement du Quartier général du 70e Groupe des communications, Borden [ Dét QG 70 Gp Comm Borden ]


Definition: A group of disorders characterized by qualitative abnormalities in reciprocal social interactions and in patterns of communication, and by a restricted, stereotyped, repetitive repertoire of interests and activities. These qualitative abnormalities are a pervasive feature of the individual's functioning in all situations.

Définition: Groupe de troubles caractérisés par des altérations qualitatives des interactions sociales réciproques et des modalités de communication, ainsi que par un répertoire d'intérêts et d'activités restreint, stéréotypé et répétitif. Ces anomalies qualitatives constituent une caractéristique envahissante du fonctionnement du sujet, en toutes situations.


ECOWAS Ceasefire Monitoring Group | ECOWAS Military Observer Group | ECOWAS Monitoring Group | Military Observer Group of ECOWAS | Military Observer Group of the Economic Community of West African States | ECOMOG [Abbr.]

Groupe de Contrôle de la CEDEAO | Groupe d'observateurs militaires de la Communauté économique des Etats de l'Afrique de l'Ouest | ECOMOG [Abbr.]


peer group communication techniques | peer group method | peer group education | peer group methods

méthodes par groupe de pairs


Book Publishers Group of the EEC | Book Publishers' Group of the European Community | European Publishers' Group

Groupe des éditeurs de livres de la CEE | GELC [Abbr.]


communication group | COM group | COMM group

groupe d'intercommunication


Daphne Programme | Programme of Community action (2004 to 2008) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk | Programme of Community action (the Daphne Programme) (2000-2003) on preventive measures to fight violence against children, young persons and women | Specific programme (2007-2013) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk (Daphne III programme) as part of the General Programme Fundament ...[+++]

programme d'action communautaire (2004-2008) visant à prévenir et à combattre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes et à protéger les victimes et les groupes à risque (programme Daphné II) | programme d'action communautaire (programme Daphné) (2000-2003) relatif à des mesures préventives pour lutter contre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes | programme Daphné | programme Daphné II


provide community-based social services | provide services to specific groups in communities | provide community development service | provide community development services

fournir des services de développement communautaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Where one or more of the resolution authorities of subsidiaries disagree with the group resolution plan and resolvability assessment, the group-level resolution authority and the resolution authorities of subsidiaries which do not disagree pursuant to Article 13(7) of the Directive 2014/59/EU shall follow all relevant steps set out in Articles 70, 71 and 72 for drafting, reaching and communicating the joint decision on the group resolution plan and resolvability assessment.

1. Lorsqu'une ou plusieurs autorités de résolution de filiales sont en désaccord avec le plan de résolution du groupe et l'évaluation de la résolvabilité, l'autorité de résolution au niveau du groupe et les autorités de résolution des filiales qui ne sont pas en désaccord au sens de l'article 13, paragraphe 7, de la directive 2014/59/UE suivent toutes les étapes pertinentes définies aux articles 70, 71 et 72 pour l'élaboration, l'arrêt et la communication de la décision commune sur le plan de résolution du ...[+++]


G. whereas ISIS/Da’esh targets Christians, Yezidis, Turkmen, Shi’ites, Shabak, Sabeans, Kaka’e and Sunnis who do not agree with their interpretation of Islam, and other ethnic and religious minorities, but whereas some of these communities were already targeted by extremists well before the advance of ISIS/Da’esh; whereas Christians in particular have been deliberately targeted by various extremist or jihadist groups for many years, forcing more than 70 % of Iraqi Christians and more than 700 000 Syrian Christians to flee their count ...[+++]

G. considérant que Daech vise les populations chrétiennes, yézidies, turkmènes, chiites, chabaks, sabéennes, kaka'e et sunnites, qui refusent son interprétation de l'islam, ainsi que diverses minorités religieuses; que certaines de ces communautés étaient déjà la cible de mouvements radicaux avant l'avancée de Daech; que les Chrétiens notamment sont, depuis de nombreuses années, la cible de divers groupes extrémistes ou djihadistes, obligeant ainsi plus de 70 % des Chrétiens d'Iraq et plus de 700 000 Chrétiens syriens à fuir leur pa ...[+++]


They are the least bilingual group in the anglophone community, which has evolved over several decades. Things are more difficult for people 65 or 70 years of age or older, who lived most of their lives in a different era of Quebec's history.

C'est plus difficile pour les gens qui ont plus de 65 ou 70 ans, qui ont fait leur vie dans une autre période de l'histoire québécoise.


70. Calls on the Government of Ethiopia to formally endorse the Boundary Commission’s delimitation decisions between Eritrea and Ethiopia as final and binding, in accordance with UNSC Resolutions 1907 (2009) and 2023 (2011), as well as with the relevant AU and IGAD resolutions; calls, therefore, on the Eritrean Government to agree to engage in dialogue with Ethiopia in order to address the process of disengagement of troops from the border and physical demarcation in accordance with the Boundary Commission’s decisions, bearing in mind the importance of keeping communities together, as well as the normalisation of relations with Ethiopia ...[+++]

70. appelle le gouvernement éthiopien à reconnaître officiellement comme définitives et obligatoires les décisions relatives à la démarcation entre l'Érythrée et l'Éthiopie prises par la Commission frontalière, conformément aux résolutions 1907(2009) et 2023(2011) du Conseil de sécurité de l'ONU et aux résolutions concernées de l'Union africaine et de l'IGAD; appelle le gouvernement érythréen à amorcer un dialogue avec l'Éthiopie afin d'aborder les questions du processus de désengagement des troupes de la zone frontalière et de la démarcation physique de la frontière, conformément à la décision de la Commission frontalière et en gardant à l'esprit l'importance de maintenir l'unité des communautés, ainsi que de la ...[+++]


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70. Calls on the Government of Ethiopia to formally endorse the Boundary Commission’s delimitation decisions between Eritrea and Ethiopia as final and binding, in accordance with UNSC Resolutions 1907 (2009) and 2023 (2011), as well as with the relevant AU and IGAD resolutions; calls, therefore, on the Eritrean Government to agree to engage in dialogue with Ethiopia in order to address the process of disengagement of troops from the border and physical demarcation in accordance with the Boundary Commission’s decisions, bearing in mind the importance of keeping communities together, as well as the normalisation of relations with Ethiopia ...[+++]

70. appelle le gouvernement éthiopien à reconnaître officiellement comme définitives et obligatoires les décisions relatives à la démarcation entre l'Érythrée et l'Éthiopie prises par la Commission frontalière, conformément aux résolutions 1907(2009) et 2023(2011) du Conseil de sécurité de l'ONU et aux résolutions concernées de l'Union africaine et de l'IGAD; appelle le gouvernement érythréen à amorcer un dialogue avec l'Éthiopie afin d'aborder les questions du processus de désengagement des troupes de la zone frontalière et de la démarcation physique de la frontière, conformément à la décision de la Commission frontalière et en gardant à l'esprit l'importance de maintenir l'unité des communautés, ainsi que de la ...[+++]


Pride Uganda is a community-based support group established with the 519 Church Street Community Centre, with approximately 70 members in good standing.

L'Alliance ougandaise de la fierté est un groupe de soutien axé sur la collectivité. Elle a pignon sur rue au 519, rue Church, avec le centre communautaire, et compte environ 70 membres en règle.


70. Cannot accept that, whereas under the Philip Morris and Japan Tobacco agreements the Community received USD 1,65 billion for the fight against fraud, instead of setting up a common approach, the Commission sent some 90% of this money un-earmarked straight to the Ministers of Finance of the Member States; calls on the Council and the Commission to set up a tripartite working group with Parliament to find adequate solutions to make wise and better use of this and similar income of the Union; finds it unacceptable that in times of economic downturn billions of Euro of fines, paid by major companies who violated European ...[+++]

70. ne peut accepter que, alors que la Communauté avait reçu, en vertu des accords Philip Morris et Japan Tobacco, 1 650 000 000 USD pour la lutte contre la fraude, la Commission, au lieu d'adopter une approche commune, ait directement envoyé quelque 90 % de ce montant, sans l'affecter, aux ministres des finances des États membres; demande au Conseil et à la Commission de mettre sur pied un groupe de travail tripartite avec le Parlement pour apporter des solutions appropriées permettant d'améliorer et de rationaliser l'utilisation de ...[+++]


EEC - ASEAN RELATIONS The Development of EC-ASEAN Relations(*) ------------------------------------- With certain exceptions the Community did not have a traditional special relationship with the developing countries of South East Asia, in the way it had with the Lome convention countries or the countries of the Mediterranean Basin, but a desire was felt in the early 70's to develop closer relations with the area and with the ASEAN group in particular.

RELATIONS CEE / ASEAN _____________________ Le développement des relations CE-ASEAN(*) ------------------------------------------- A quelques exceptions près, la Communauté n'entretenait pas de relations traditionnelles spéciales avec les pays en développe- ment de l'Asie du Sud-Est, du type de celles qui la liaient aux pays signataires de la convention de Lomé ou aux pays du bassin méditerranéen, et c'est au début des années 70 que le besoin s'est fait sentir de resserrer les liens avec la région et en particulier avec le groupe des pays de l'ASEAN ...[+++]


The Community's support for this programme amounts to ECU 7.70 million (#6.40 million) from the European Regional Development Fund and the European Social Fund. The EU support under URBAN to this area has been given in recognition of its special problems. Crime, deprivation, low levels of educational achievement are constant features of the area. The average rate of unemployment in the Park Royal Urban Community area is 19% compared to a Greater London rate of 11.8%. The unemployment rate for the target estates is 22.2%. Over 40% of the unemployed people in the area are ethnic minorities. The programme aims to ensure that residents in West London's most depr ...[+++]

La Communauté participe à la réalisation du programme pour un montant de 7,70 millions d'écus (6,40 millions de GBF, sous forme de concours du Fonds européen de développement régional et du Fonds social européen. Les problèmes spécifiques de la zone considérée - criminalité, état d'abandon, faible niveau d'instruction - ont conduit l'UE à apporter son aide dans le cadre de l'initiative URBAN. Le taux de chômage moyen dans la communauté urbaine de Park Royal s'établit à 19 %, contre 11,8 % dans le Grand Londres. Le taux de chômage moyen pour l'ensemble des zones cibles est de 22,2 %. Plus de 40 % de ces chômeurs ressortissent à des minorités ethniques. La fin ...[+++]


- 2 - The Development of EC-ASEAN Relations (*) With certain exceptions the Community did not have a traditional special relationship with the developing countries of South East Asia, in the way it had with the Lome convention countries or the countries of the Mediterranean Basin, but a desire was felt in the early 70's to develop closer relations with the area and with the ASEAN group in particular.

- 2 - Le developpement des relations CE-ASEAN (*) A quelques exceptions pres, la Communaute n'entretenait pas de relations traditionnelles speciales avec les pays en developpe- ment de l'Asie du Sud-Est, du type de celles qui la liaient aux pays signataires de la convention de Lome ou aux pays du bassin mediterraneen, et c'est au debut des annees 70 que le besoin s'est fait sentir de resserrer les liens avec la region et en particulier avec le groupe des pays de l'ASEAN.


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