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73 Canadian Service Battalion
73 Cdn Svc Bn
73 Comm Gp
73 Comm Gp HQ
73 Communication Group
73 Communication Group Headquarters
Ad hoc Group on Chapter 73
COST 73
Human enterovirus 73
Human rhinovirus 73

Translation of "73 " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
73 Canadian Service Battalion [ 73 Cdn Svc Bn ]

73e Bataillon des services du Canada [ 73 B Serv C ]


73 Communication Group [ 73 Comm Gp ]

73e Groupe des communications [ 73 Gp Comm ]


73 Communication Group Headquarters [ 73 Comm Gp HQ ]

Quartier général du 73e Groupe des communications [ QG 73 Gp Comm ]




Management Committee COST 73 - Weather Radar Networking | COST 73 [Abbr.]

Comité de gestion COST 73 - Réseau radar météorologique | COST 73 [Abbr.]






IN-CONTEXT TRANSLATIONS
73.4 In a proceeding in respect of a violation or a prosecution for an offence, a notice of violation purporting to be issued under subsection 73.13(2), a notice of decision purporting to be issued under subsection 73.15(4) or 73.19(4), a notice of default purporting to be issued under subsection 73.18(1) or a certificate purporting to be made under subsection 73.26(1) is admissible in evidence without proof of the signature or official character of the person appearing to have signed it.

73.4 Dans toute procédure en violation ou poursuite pour infraction, le procès-verbal apparemment signifié en vertu du paragraphe 73.13(2), la décision apparemment signifiée en vertu des paragraphes 73.15(4) ou 73.19(4), l’avis de défaut apparemment signifié en vertu du paragraphe 73.18(1) et le certificat de non-paiement apparemment établi en vertu du paragraphe 73.26(1) sont admissibles en preuve sans qu’il soit nécessaire de prouver l’authenticité de la signature qui y est apposée ni la qualité officielle du signataire.


Mr. Joe Jordan (Leeds—Grenville, Lib.): Mr. Chairman, to the clerk through you, is this a situation where we could seek unanimous consent to withdraw the amendments, open clause 73, put it in clause 73, and close clause 73, all at once?

M. Joe Jordan (Leeds—Grenville, Lib.): Monsieur le président, j'aimerais demander au greffier par votre entremise si nous ne pourrions pas demander le consentement unanime du comité pour tout faire en même temps: retirer les amendements, revenir sur l'article 73, y inclure les amendements et l'adopter?


When using this option, Member States shall allocate a reduced number of payment entitlements to farmers that shall be calculated by applying a proportional reduction to the additional number of eligible hectares declared by each farmer in 2014 compared to the number of eligible hectares in accordance with Article 34(2) of Regulation (EC) No 73/2009 he indicated in his aid application in 2011 in accordance with Article 19 of Regulation (EC) No 73/2009.

Lorsqu'ils font usage de cette possibilité, les États membres attribuent aux agriculteurs un nombre réduit de droits au paiement qui est calculé par application d'une réduction proportionnelle au nombre d'hectares admissibles supplémentaires déclarés par chaque agriculteur en 2014 par rapport au nombre d'hectares admissibles établi conformément à l'article 34, paragraphe 2, du règlement (CE) nº 73/2009 indiqué dans la demande d'aide qu'il a présentée en 2011 conformément à l'article 19 du règlement (CE) nº 73/2009.


Specifically with regard to permitting, we have suggestions for subsections 73(3), 73(9), and 73(10).

En ce qui concerne la délivrance de permis, nous avons des propositions pour les paragraphes 73(3), 73(9) et 73(10).


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12. Calls on the Commission to examine whether Member States are ensuring that victims and associations and organisations which have a legitimate interest in compliance with Directive 2002/73/EC are not prevented by legal or other barriers, for example excessively short deadlines, from initiating legal proceedings in respect of infringements of discrimination protection rules and equal rights or, in the case of victims, from claiming their full rights under Directive 2002/73/EC in other administrative procedures;

12. demande à la Commission de vérifier si les États membres garantissent que les victimes ou les associations et organisations qui ont un intérêt légal au respect de la directive ne sont pas empêchées par des obstacles juridiques ou autres – par exemple des délais trop brefs – d'intenter une action en justice pour atteintes à la protection contre les discriminations et au principe d'égalité ou, dans le cas des victimes, d'exiger, par d'autres procédures administratives, le respect intégral de leurs droits tels qu'établis par la directive 2002/73/CE;


19. Calls on the Commission to examine whether Member States are ensuring that victims and associations and organisations which have a legitimate interest in compliance with Directive 2002/73/EC are not prevented by legal or other barriers, for example excessively short deadlines, from initiating legal proceedings in respect of infringements of discrimination protection rules and equal rights or, in the case of victims, from claiming their full rights under Directive 2002/73/EC in other administrative procedures;

19. demande à la Commission de vérifier si les États membres garantissent que les victimes ou les associations et organisations qui ont un intérêt légal au respect de la directive ne sont pas empêchées par des obstacles juridiques ou autres – par exemple des délais trop brefs – d'intenter une action en justice pour atteintes à la protection contre les discriminations et au principe d'égalité ou, dans le cas des victimes, d'exiger, par d'autres procédures administratives, le respect intégral de leurs droits tels qu'établis par la directive 2002/73/CE;


(2) Council Directive 73/404/EEC of 22 November 1973 on the approximation of the laws of the Member States relating to detergents , Council Directive 73/405/EEC of 22 November 1973 on the approximation of the laws of the Member States relating to methods of testing the biodegradability of anionic surfactants , and Council Directive 82/242/EEC of 31 March 1982 on the approximation of the laws of the Member States relating to methods of testing the biodegradability of non-ionic surfactants and amending Directive 73/404/EEC should , for reasons of clarity and efficiency, be modernised and replaced by a single text; labelling provisions con ...[+++]

(2) Pour des raisons de clarté et d'efficacité, la directive 73/404/CEE du Conseil du 22 novembre 1973 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux détergents , la directive 73/405/CEE du Conseil du 22 novembre 1973 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux méthodes de contrôle de la biodégradabilité des agents de surface anioniques , et la directive 82/242/CEE du Conseil du 31 mars 1982 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux méthodes de contrôle de la biodégradabilité des agents de surface non ioniques et modifiant la directive 73/40 ...[+++]


Such documents would have the same effect as those under clause 73 if, before they were made, the competent minister believed that the requirements of clause 73(2) to (6) had been met, and after they were made, the competent minister met the requirement to review under clause 73(7).

Un tel document aurait le même effet qu’un document visé à l’article 73 si, avant sa production, le ministre compétent estime que les exigences des paragraphes 73(2) à (6) sont remplies et, après sa production, le ministre compétent se conforme aux exigences du paragraphe 73(7).


Such documents would have the same effect as those under clause 73 if, before they were made, the competent minister believed that the requirements of clause 73(2) to (6) had been met, and after they were made, the competent minister met the requirement to review under clause 73(7).

Un tel document aurait le même effet qu’un document visé à l’article 73 si, avant sa production, le ministre compétent estime que les exigences des paragraphes 73(2) à (6) sont remplies et, après sa production, le ministre compétent se conforme aux exigences du paragraphe 73(7).


"Articles 73 b (1) and 73 d (1) (b) of the EC Treaty preclude rules which make the export of coins, banknotes or bearer cheques conditional on prior authorization but do not by contrast preclude a transaction of that nature being made conditional on a prior declaration.

"Les articles 73 B, paragraphe 1, et 73 D, paragraphe 1, sous (b), du traité CE s'opposent à une réglementation nationale qui subordonne, d'une manière générale, l'exportation de pièces, de billets de banque ou de chèques au porteur à une autorisation préalable mais, en revanche, ne s'opposent pas à ce qu'une telle opération soit subordonnée à une déclaration préalable.




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